Η ΕΕ θέσπισε αυστηρότερα όρια ρύπων για τα καινούρια οχήματα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η ΕΕ θέσπισε αυστηρότερα όρια ρύπων για τα καινούρια οχήματα
Τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα οφείλουν να γίνουν πολύ «καθαρότερα», προκειμένου να πιάσουν τα χαμηλότερα όρια εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, που θα ισχύσουν από το 2030.

Οι εκπρόσωποι των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποφάσισαν, να μειώσουν τα όρια εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα για τα καινούρια Ι.Χ. έως το 2030 κατά 37,5% σε σχέση με τα ήδη αυστηρά όρια, που ισχύουν για το 2021. Για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα προβλέπεται μείωση των εκπομπών του CO2 κατά 31%, ενώ και για τις δύο κατηγορίες οχημάτων έχει τεθεί ενδιάμεσος στόχος έως το 2025 μία μείωση της τάξης του 15%.

Η συγκεκριμένη απόφαση είναι σαφώς αυστηρότερη από ό,τι προσδοκούσαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και ορισμένα ευρωπαϊκά κράτη, μεταξύ των οποίων και η Γερμανία. Τα χαμηλότερα όρια θεσπίστηκαν, προκειμένου να επιτύχει η Ευρωπαϊκή Ενωση τους συνολικούς κλιματικούς στόχους της και να μειώσει τους ρύπους από τις συγκοινωνίες και τις μεταφορές.

Τα μελλοντικά όρια μπορούν ωστόσο να πιαστούν, μόνον εφόσον αρχίσουν να πωλούνται μαζικά μοντέλα μηδενικών ρύπων, όπως για παράδειγμα τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Μόνον έτσι θα καταφέρουν να επιτύχουν τον στόχο τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες είναι πλέον υποχρεωμένες να προχωρήσουν και σε ριζοσπαστικές αλλαγές στην παραγωγή τους. Η πρόκληση γι αυτές θεωρείται μεγάλη, καθώς τα όρια εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, που θα ισχύσουν το 2021, είναι 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και θεωρούνται ήδη χαμηλά. Αυτή τη στιγμή εκπέμπει το μέσο ευρωπαϊκό Ι.Χ. 118,5 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο και πολλοί αυτοκινητοκατασκευαστές απειλούνται με δρακόντεια πρόστιμα εξαιτίας της υπέρβασης του ορίου το 2021. Συνολικά, εκτιμάται ότι περίπου το ένα τέταρτο των καυσαερίων στην ΕΕ προέρχεται από τις μεταφορές, όπου τα Ι.Χ. και τα φορτηγά οχήματα κατέχουν τη μερίδα του λέοντος.

Ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Αυτοκινητοκατασκευαστών Acea είχε προειδοποιήσει τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς φορείς, να μη θεσπίσουν πολύ αυστηρά όρια, υποστηρίζοντας ότι «αν πιέσετε για υπερφιλόδοξες τιμές μείωσης του CO2, κινδυνεύει να κάνει η ΕΕ τα αυτοκίνητα πολύ ακριβά για ανθρώπους με περιορισμένα μέσα». Ο Acea είχε αναφέρει μάλιστα ως παράδειγμα τις πρόσφατες διαμαρτυρίες και διαδηλώσεις στη Γαλλία και στο Βέλγιο, που έδειξαν, ότι ο ρυθμός των αλλαγών πρέπει να υποστηρίζεται και από την κοινωνία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider