9 σημεία σταθμοί στα 60 χρόνια ιστορίας του Mini

Viber Whatsapp Μοιράσου το
9 σημεία σταθμοί στα 60 χρόνια ιστορίας του Mini
Το Μini γίνεται σήμερα, 26 Αυγούστου 2019, 60 ετών και το insider επιλέγει 9 από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του επαναστατικού μικρού μοντέλου, που άλλαξε τον ρου της αυτοκίνησης.

Το Mini κλείνει σήμερα τα 60, ωστόσο παραμένει ένας αιώνιος έφηβος και εξακολουθεί να λατρεύεται από όλες τις ηλικίες. Ξεκίνησε δια χειρός του «δικού μας» σερ Άλεκ Ισιγόνης εξαιτίας της πετρελαϊκής κρίσης και ως βρετανική απάντηση στον Σκαραβαίο της VW, όμως στην πορεία εξελίχθηκε σε ένα cult μοντέλο που άλλαξε την πορεία της αυτοκίνησης και έκανε δημοφιλή τα μικρά αυτοκίνητα.

Από το 2001 κυκλοφορεί στην αγορά το νέο ΜΙΝΙ υπό την αιγίδα της νέας ιδιοκτήτριας BMW, ενώ το 2020 ανοίγει ένα καινούριο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας με το λανσάρισμα του πρώτου αμιγούς ηλεκτροκίνητου μοντέλου της. Το insider ξεχώρισε και παρουσιάζει 9 σημεία σταθμούς της ιστορίας ενός μικρού αυτοκινήτου με τεράστια ακτινοβολία και του εύχεται να τα εκατοστήσει!

Στις αρχές του 2020 ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του δημοφιλούς αυτοκινήτου, καθώς τότε θα κυκλοφορήσει το αμιγώς ηλεκτροκίνητο E-Mini, για το οποίο υπάρχουν ήδη πάνω από 45.000 προπαραγγελίες.

Eλάχιστα μοντέλα στον κόσμο έχουν καταφέρει να επιβιώσουν τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα στην αγορά και να παραμείνουν εξαιρετικά δημοφιλή ως όνομα και σύλληψη σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Και όπως φαίνεται, θα υπάρξει και συνέχεια.

Το 2001 παρουσιάστηκε η μοντέρνα εκδοχή του ΜΙΝΙ από τον νέο ιδιοκτήτη της μάρκας, δηλαδή τη γερμανική BMW. Αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει η γκάμα του τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις, το MINI Cabrio, το cult MINI Clubman και το SUV MINI Countryman.

Το διάστημα 1993 – 1996 κυκλοφόρησε η επίσημη, εργοστασιακή έκδοση Cabrio, ενώ το τελευταίο κλασικό Mini εγκατέλειψε το εργοστάσιο στις 4 Οκτωβρίου του 2000.

Συνολικά κατασκευάστηκαν πάνω από 5,3 εκατ. κλασικά μίνι, με αποτέλεσμα να γίνει το βρετανικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις. Ήδη  από το πρώτο έτος παραγωγής του προστέθηκαν δίπλα στο τρίθυρο Mini οι εκδόσεις Mini Van και Mini Estate.

Το πρώτο Mini είχε μόλις 3,05 μ. μήκος και οι τιμές του ξεκινούσαν από 496 αγγλικές λίρες, ενώ εφοδιαζόταν με τετρακύλινδρο μοτέρ 848 κ.εκ. και 34 άλογα ισχύ. Να σημειώσουμε, ότι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ ανερχόταν σε 195 λίτρα.

Αφορμή για την εξέλιξη αυτού του μικρού και εξαιρετικά οικονομικού σε κατανάλωση μοντέλου απετέλεσε η κρίση του Σουέζ το 1956 με κύρια αιτία τον έλεγχο της διαδρομής του πετρελαίου προς την Ευρώπη, ενώ το Mini απετέλεσε ταυτόχρονα τη βρετανική απάντηση στον θρυλικό Σκαραβαίο της Volkswagen.

Στόχος του Ισιγόνη ήταν να δημιουργήσει ένα μοντέλο με μεγάλους εσωτερικούς χώρους σε συνδυασμό με όσο το δυνατόν μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις, με τέσσερις θέσεις επιβατών, χαμηλή κατανάλωση βενζίνης και χαμηλή τιμή αγοράς. Γι αυτό, τοποθέτησε τους τέσσερις τροχούς στα άκρα του αμαξώματος και τον μικρό κινητήρα εγκάρσια.

Το πρώτο Μini σχεδιάστηκε από τον Αλεκ Ισιγόνης, που σύμφωνα με τον αστικό μύθο έφτιαξε τα πρώτα σκίτσα του επαναστατικού αυτοκινήτου πάνω σε μία χαρτοπετσέτα, ενώ χρίστηκε το 1969 σερ από τη Βασίλισσα Ελισσάβετ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Δαμασκός: Νεκρός ο γαμπρός του Νασράλα μετά από το ισραηλινό χτύπημα

23:51

Δούκας: Δεν θα γίνουμε ξανά δεκανίκι της ΝΔ

23:47

Ιορδανία: Προειδοποιεί ότι «θα αντιμετωπίσει οποιαδήποτε απειλή» εν μέσω κλιμάκωσης μεταξύ Ισραήλ και Ιράν

23:39

Γαλλία: Θα εκπροσωπηθεί από τον ΥΠΕΞ Μπαρό στη σύνοδο της G7 για τη Μέση Ανατολή

23:37

Αναχωρεί C-130 για τον επαναπατρισμό Ελλήνων και Κυπρίων από τη Βηρυτό

23:32

Πυροσβεστική: 40 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο σε όλη τη χώρα

23:26

Wall Street: Ασκήσεις ψυχραιμίας με οριακά κέρδη

23:17

«Le journal de Dimanche»: Ενδεχόμενη αύξηση των μεταναστευτικών ροών προς την Ευρώπη

22:54

Σνάμπελ: Η ΕΚΤ δεν μπορεί να αγνοεί τους «αντίθετους ανέμους» στην ανάπτυξη

22:36

Κέρδη για το πετρέλαιο καθώς το Ισραήλ υπόσχεται «οδυνηρή» απάντηση

22:23

Ο «Σιδηρούς Θόλος» και το πολυεπίπεδο αντιαεροπορικό σύστημα του Ισραήλ

22:16

ΕΕ: Από τις 4 μέχρι τις 12 Νοεμβρίου οι ακροάσεις των ορισθέντων επιτρόπων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

22:08

Ισραήλ: Περίπου 140 ρουκέτες εκτοξεύτηκαν σήμερα από τον Λίβανο

21:50

Χανιά: Νέο περιστατικό ενδοσχολικής βίας με τραυματισμό 15χρονου - Συνελήφθησαν δύο μαθητές

21:45

Απεργία ΠΝΟ: Δεμένα τα πλοία στις 22 και 23 Οκτωβρίου

21:38

Χρυσός: Πήρε «ανάσα» από το ράλι κοιτάζοντας προς Μέση Ανατολή

21:19

Αντίθετοι οι Παθολόγοι για τον αντιγριπικό εμβολιασμό από φαρμακοποιούς

21:16

Με εργαζόμενους στην «Αυγή» και «Στο Κόκκινο» συναντήθηκε ο Σωκράτης Φάμελλος

21:12

Δούκας σε Μπακογιάννη για τον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων Ελαιώνα: «Παραλάβαμε εργοτάξιο, παραδίδουμε έργο»

21:04

CPLP Shipping: Παραιτήθηκε από μέλος του ΔΣ ο Σπ. Λεούσης

20:58

CIA: Εκστρατεία για να στρατολογήσει «πληροφοριοδότες» από την Κίνα, το Ιράν και τη Βόρεια Κορέα

20:40

Αντίθετος με ισραηλινή επίθεση στις πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν ο Μπάιντεν

20:33

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στις 23 Οκτωβρίου η ΓΣ για την πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

20:21

ΓΣ Cenergy: Εξουσιοδότηση στο ΔΣ για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου

20:04

ΗΠΑ προς Ιράν: Μην στοχοθετείτε ούτε εμάς ούτε το Ισραήλ

19:57

Γερμανία, Γαλλία και Ελβετία καλούν τους πολίτες τους να φύγουν από το Ιράν

19:49

Η Χαμάς ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση στο Τελ Αβίβ

19:30

Επιμένει ανοδικά η ελληνική βιομηχανία – Γιατί ενισχύονται συνεχώς οι προοπτικές

19:25

Γκουτέρες: Η οφθαλμόν αντί οφθαλμού βία στη Μέση Ανατολή πρέπει να σταματήσει

19:21

Συρία: Τρεις νεκροί και τέσσερις τραυματίες από ισραηλινό πλήγμα στη Δαμασκό

gazzetta
gazzetta reader insider insider