Ενώπιον της γερμανικής δικαιοσύνης η Volkswagen για το «Dieselgate»

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ενώπιον της γερμανικής δικαιοσύνης η Volkswagen για το «Dieselgate»
Περισσότερα από 450.000 άτομα περιλαμβάνονται σ' αυτή την ομαδική προσφυγή και ζητούν αποζημίωση για τα αυτοκίνητα ντίζελ με παραποιημένο λογισμικό που αγόρασαν.

Σήμερα άρχισε η μεγάλη δίκη εναντίον της Volkswagen στη Γερμανία για το «Dieselgate», όπου εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες ζητούν αποζημίωση για τα αυτοκίνητα ντίζελ με παραποιημένο λογισμικό που αγόρασαν.

Περισσότερα από 450.000 άτομα περιλαμβάνονται σ' αυτή την ομαδική προσφυγή, την πρώτη του είδους αυτού που διεξάγεται στη Γερμανία, βάσει μιας διαδικασίας που υιοθετήθηκε μετά το «Dieselgate».

Η εξέταση αυτής της συλλογικής προσφυγής για το σκάνδαλο που ξέσπασε πριν από τέσσερα χρόνια και αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι το 2023, καθώς υπάρχει δυνατότητα έφεσης ενώπιον του ομοσπονδιακού δικαστηρίου, σύμφωνα με τη Volkswagen. Οι ατομικές διαδικασίες μπορεί να απαιτήσουν ακόμη πάνω από έναν χρόνο στη συνέχεια.

Η ένωση καταναλωτών VZBV εμφανίζεται ως μοναδικός ενάγων και κατηγορεί τον όμιλο Volkswagen ότι έβλαψε εσκεμμένα τους πελάτες του εγκαθιστώντας εν αγνοία τους ένα λογισμικό που εμφάνιζε το όχημα λιγότερο ρυπογόνο απ' ό,τι είναι στην πραγματικότητα.

Τριάντα δισεκατομμύρια ευρώ

«Πιστεύουμε πως έχουμε πιθανότητες να κερδίσουμε, επειδή η Volkswagen εξαπάτησε», δήλωσε πριν από την ακροαματική διαδικασία ο Ραλφ Ζάουερ, δικηγόρος της VZBV.

Όμως η Volkswagen εκτιμά πως «δεν υπάρχει βλάβη και συνεπώς δεν υπάρχει βάση για την προσφυγή αυτή». «Σήμερα ακόμη, εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα χρησιμοποιούνται» στους δρόμους, επιμένει η Μαρτίνα ντε Λιντ φαν Βάινγκαρντεν, σύμβουλος της επιχείρησης.

Ακόμη κι αν αποδειχθεί δυσμενής για τη Volkswagen, η ετυμηγορία δεν θα επιφέρει άμεσα κάποια επιστροφή χρημάτων: κάθε καταναλωτής που συμμετέχει στην προσφυγή θα πρέπει στη συνέχεια να διεκδικήσει ατομικά τα δικαιώματά του.

Για να συντομεύσει τη διαδικασία, η VZBV είναι «ανοικτή» σε έναν φιλικό διακανονισμό, όμως «σ' αυτή την περίπτωση, η Volkswagen θα πρέπει εντούτοις να πληρώσει ένα σημαντικό ποσό», εξήγησε ο Ζάουερ στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Ο κατασκευαστής εκτιμά πως μια τέτοια συμφωνία «είναι λίγο πιθανή» λόγω της ετερογένειας των καταστάσεων: ένα μέρος των φακέλων αφορούν πελάτες που κατοικούν στο εξωτερικό ή αγόρασαν το όχημά τους μετά την αποκάλυψη της υπόθεσης.

Παράλληλα με την ομαδική διαδικασία, 61.000 ατομικές προσφυγές έχουν κατατεθεί στη Γερμανία, μέρος των οποίων έχουν καταλήξει σε εξωδικαστικές συμφωνίες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider