Με θετικό και διψήφιο πρόσημο έκλεισε η περσινή χρονιά, βελτιώνοντας σημαντικά την ψυχολογία σε μια αγορά η οποία κατά την κρίση είχε καταποντιστεί από τις 260.000 ετήσιες πωλήσεις κατά μέσο όσο την πρώτη δεκαετία του 2000, στις μόλις 58.482 ταξινομήσεις το 2012.
Πιο συγκεκριμένα, το 2019 ταξινομήθηκαν συνολικά 114.110 επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, έναντι 103.431 το 2018. Διψήφιες αυξήσεις είχαν και οι υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων στις ταξινομήσεις, δηλαδή τα καινούρια επαγγελματικά οχήματα, τα καινούρια λεωφορεία και τα δίκυλα, όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικά στον πίνακα που ακολουθεί.
Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2019 | Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2018 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 114.110 | 103.431 | +10,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 8.399 | 7.256 | +15,8% |
Καινούργια λεωφορεία | 364 | 263 | +38,4% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 38.230 | 33.378 | +14,5% |
Τα SUV συγκινούν και τους Έλληνες
Αναφορικά με τα επιβατικά αυτοκίνητα η κατηγορία οχημάτων που γνώρισε σημαντική αύξηση, “κλέβοντας” συνεχώς πωλήσεις από τις υπόλοιπες, ήταν αυτή των SUV. Όπως είναι εμφανές στον πίνακα που ακολουθεί, σε όλες τις κατηγορίες μεγέθους τα SUV κερδίζουν μερίδιο, ενώ στις κατηγορίες C, D και Ε έχουν ξεπεράσει σημαντικά σε όγκο ταξινομήσεων τα συμβατικά πεντάθυρα και τετράθυρα μοντέλα.
Segment | Δεκέμβριος 2019 | Δεκέμβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2019 | Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 10,7% | 14,1% | -3,4 | 14,1% | 14,8% | -0,7 |
A-SUV | 0,4% | 0,8% | -0,4 | 1,3% | 1,2% | +0,1 |
B | 21,7% | 29,5% | -7,8 | 32,9% | 35,7% | -2,8 |
B-SUV | 18,5% | 12,5% | +6,0 | 13,1% | 9,8% | +3,3 |
C | 15,3% | 14,6% | +0,7 | 13,5% | 15,5% | -2,0 |
C-SUV | 23,9% | 22,4% | +1,5 | 18,3% | 15,6% | +2,7 |
D | 1,9% | 1,3% | +0,6 | 1,5% | 1,9% | -0,4 |
D-SUV | 5,3% | 2,6% | +2,7 | 2,5% | 2,3% | +0,2 |
E | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
E-SUV | 0,5% | 0,5% | 0,0 | 0,3% | 0,3% | 0,0 |
F-G | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,0% | 0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | 0,0 |
(Total SUV) | (39,1%) | (+9,6) | (35,5%) | (29,2%) | (+6,3) | |
SPORTS | 0,3% | 0,1% | +0,2 | 0,2% | 0,2% | 0,0 |
MPV | 0,3% | 0,4% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,9% | 0,5% | +0,4 | 1,7% | 2,0% | -0,3 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Οι diesel κινητήρες, μεγάλοι χαμένοι για το 2019
Όσον αφορά στους κινητήρες που επιλέγουν οι Έλληνες, αυτοί με καύσιμο τη βενζίνη κρατούν τη μερίδα του λέοντος και μάλιστα αύξησαν το μερίδιό τους εντός του 2019. Αυξητική ήταν η ζήτηση επίσης και για τα υβριδικά, τα επαναφορτιζόμενα υβρίδικα, τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα μοντέλα με κινητήρες διπλού καυσίμου, βενζίνης – φυσικού αερίου και βενζίνης – υγραερίου. Αντίθετα, μεγάλοι χαμένοι σε ζήτηση ήταν οι κινητήρες diesel, οι οποίοι ωστόσο διατηρούν ένα σημαντικό μερίδιο 26,6% της συνολικής αγοράς, όπως φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί.
Δεκέμβριος 2019 | Δεκέμβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2019 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘19* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.Σεπ. ‘18* | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |||
Βενζίνη | 62,6% | 57,0% | +5,6 | 65,1% | 59,3% | +5,8 | 59,3% | 56,5% | +2,8 | ||
Πετρέλαιο | 27,1% | 35,5% | -8,4 | 26,6% | 35,7% | -9,1 | 30,9% | 36,4% | -5,5 | ||
Υβριδικά (HEV) | 7,2% | 5,8% | +1,4 | 5,8% | 3,8% | +2,0 | 5,5% | 3,7% | +1,8 | ||
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 0,7% | 0,5% | +0,2 | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 2,6% | 1,8% | +0,8 | ||
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,3% | 1,2% | +1,1 | 1,4% | 1,0% | +0,4 | 1,7% | 1,5% | +0,2 |