Είναι περισσότερο από σίγουρο ότι δεν έχετε ποτέ ακούσει το όνομα Rivian. Ή, ακόμα και αν το έχετε ακούσει, δεν έχει εντυπωθεί στη μνήμη σας. Λογικό, καθώς η νέα αυτή αμερικανική εταιρεία κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ιδρύθηκε μόλις το 2009.
Τα πρώτα χρόνια της τα πέρασε προσπαθώντας να επικεντρωθεί στο τι ακριβώς θα κάνει, μερικά επόμενα στο να βρει χρηματοδότηση για να το κάνει και πλέον ήρθε η ώρα της “απογείωσης”.
Η Rivian ήρθε για να μείνει
Από τη στιγμή που έγινε προφανές ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλά ένα τερτίπι αλλά το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, δηλαδή προς το τέλος της περασμένης δεκαετίας, πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων προέκυψαν σαν μανιτάρια μετά τη βροχή. Ελάχιστες ωστόσο παρέμειναν και προχώρησαν . Η Rivian ανήκει στις ελάχιστες αυτές.
Ο ιδρυτής της Robert "RJ" Scaringe, έχοντας το εχέγγυο της αποφοίτησής του από το φημισμένο M.I.T. ( Massachusetts Institute of Technology), έπεισε κάποιους πολύ ισχυρούς παγκόσμιους οργανισμούς για το όραμά του, που είναι να κατασκευάσει πρωτοποριακά, αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα “περιπέτειας”.
Άντλησε λοιπόν 700 εκατ. δολάρια από την Αmazon, 500 εκατ. δολάρια από τη Ford, 350 εκατ. δολάρια από την Cox Automotive και ένα σημαντικό αριθμό εκατ. δολαρίων από τη Sumitomo, για να συμπληρώσει συνολικά 2,9 δις δολάρια.
Ήδη, η Rivian έχει αγοράσει ένα εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, το οποίο στο παρελθόν ανήκε στην Mitsubishi. Σε αυτό, οργανώνει την παραγωγή εντός του 2020 των δύο πρώτων αυτοκινήτων της : του R1T, ενός εντυπωσιακού και μεγάλου Pick-up με μήκος 5,52 μέτρων και του R1S, ενός επίσης μεγάλου και εντυπωσιακού SUV πέντε ή επτά θέσεων, με μήκος 5,1 μέτρων.
Αμφότερα τα μοντέλα βασίζονται στο ίδιο πλαίσιο, το οποίο έχει το χαρακτηριστικό ότι στο πάτωμά του, ενσωματώνει όλα τα ηλεκτρικά και μηχανολογικά μέρη. Μάλιστα η Rivian του έχει δώσει, λόγω και του σχήματός του, το χαρακτηριστικό όνομα Skateboard... Οι προδιαγραφές είναι εντυπωσιακές, καθώς και τα δύο μοντέλα διαθέτουν έως 640 χλμ. αυτονομία, 750 ίππους ισχύ και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε κάτω από 4 δευτερόλεπτα. Οι τέσσερις ηλεκτρικοί κινητήρες, ένας για κάθε τροχό, δίνουν τη δυνατότητα εκπληκτικής έλξης σε κάθε έδαφος, κορυφαίας ευελιξίας και φυσικά αντίστοιχης οδικής συμπεριφοράς.
Ακόμα πιο έξυπνη από την Tesla
Όταν η γνωστή αμερικανική εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2004, επέλεξε να μπει στην αγορά με ένα εντυπωσιακό μεν, αλλά πολύ περιορισμένου ενδιαφέροντος roadster μοντέλο (ανοιχτό, διθέσιο). Αντίθετα, η Rivian χτυπά απευθείας στο κέντρο του εμπορικού στόχου κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ, δηλαδή στα μεγάλα pick up και SUV μοντέλα. Τα πρώτα έχουν ένα ποσοστό στο σύνολο των ετήσιων ταξινομήσεων της τάξης του 17%, που αναλογούν σε περίπου 2,5 εκ. πωλήσεις, ενώ τα δεύτερα φτάνουν στο 45% του συνόλου της αγοράς , δηλαδή περίπου 7,7 εκ.
Η εικόνα αυτή όσον αφορά στα pick up μπορεί να είναι καθαρά αμερικανική ιδιοτυπία, στα SUV όμως παρατηρείται αντίστοιχη “λατρεία” των οδηγών σε όλο τον κόσμο. Έτσι, αν υποθέσουμε ότι η Rivian θα καταφέρει να ξεπεράσει έναν ακόμα σκόπελο, αυτόν του επαρκούς όγκου παραγωγής, τότε μπορεί εύκολα να αποτελέσει το next big thing της αμερικανικής αλλά και της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το σίγουρο μέλλον της Rivian
Με τις πλάτες των Amazon και Ford, η Rivian εξασφαλίζει τόσο την ουρανομήκη χρηματοδότηση, αλλά και τη σιγουριά ότι τα αυτοκίνητά της θα βρουν άμεσα αγοραστικό κοινό. Η Amazon παρήγγειλε ήδη 100.000 ηλεκτρικά επαγγελματικά van που θα αρχίσουν παραδίδονται από το 2021. Το 2022 θα έχουν ενταχθεί στον στόλο της Amazon 10.000 τέτοια οχήματα και η παραγγελία θα έχει ολοκληρωθεί την επόμενη οκταετία.
Αντίστοιχα, η Ford θα αξιοποιήσει τις πολύ προηγμένες υλοποιήσεις των επιβατικών Rivian, δηλαδή των R1T και R1S. Θα χρησιμοποιήσει δηλαδή το πλαίσιο και όλα τα ηλεκτρικά και μηχανολογικά μέρη, για τη θυγατρική της Lincoln, με στόχο το λανσάρισμα ενός αντίστοιχου μοντέλου το 2022.
To ηλεκτρικό pick-up R1T και το ηλεκτρικό SUV R1S της Rivian θα λανσαριστούν στην αμερικανική αγορά περί τα τέλη του 2020 και σε άλλες χώρες από το 2021. Τιμή εκκίνησης για το πρώτο θα είναι τα 69.000 δολάρια, ενώ για το SUV τα 72.000 δολάρια. Αμφότερα τα μοντέλα θα διαθέτουν προηγμένες λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης, με στόχο στην επόμενη γενιά μοντέλων να είναι πλήρως αυτόνομα. Στο video που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε την πορεία της Rivian από το μηδέν στο σήμερα, το όνομα της οποίας καλό θα είναι να συγκρατήσετε στη μνήμη σας για το μέλλον.