Δραματικός ο Μάιος για την αγορά αυτοκινήτου με μείωση 67,5%

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Δραματικός ο Μάιος για την αγορά αυτοκινήτου με μείωση 67,5%
Όπως αναμενόταν ο Μάιος συνέβαλλε στην περαιτέρω συρρίκνωση των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων το 2020, που στο πεντάμηνο παρουσιάζουν μείωση 46%.

Το θετικό πρόσημο 6,2% και 4,0% των μηνών Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου του 2020 στις ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων, ήρθε να αναστρέψει με δραματικό τρόπο η πανδημία του κορονοϊού. Έτσι το Μάρτιο είχαμε μείωση 60,7% στις ταξινομήσεις, τον Απρίλιο 80,2% και τον Μάιο 67,5%, με τις συνολικές πωλήσεις του πενταμήνου να είναι μειωμένες κατά 46%.

Η αγορά προσπαθεί να ανακάμψει με μεγάλες προσφορές, πολύ συμφέροντα χρηματοδοτικά προγράμματα και πολλά νέα μοντέλα, ωστόσο το 2020 είναι βέβαιο ότι θα γραφτεί ως μια από τις χειρότερες χρονιές ιστορικά για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Όσον αφορά στον όγκο των επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το Μάιο ήταν 4.497 μονάδες, αντί 13.832 τον ίδιο μήνα πέρυσι. Σε βάθος πενταμήνου, ο αριθμός των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 28.321, αντί 52.424 το ίδιο διάστημα του 2019.

Περισσότερο ανθεκτική φάνηκε η αγορά της μοτοσικλέτας, η οποία σε επίπεδο μηνός Μαΐου έχασε “μόλις” 24,6% σε σχέση με το 2019, ενώ σε επίπεδο πενταμήνου η μείωση ήταν η μισή περίπου αυτής των αυτοκινήτων, στο 23,7%, όπως αποτυπώνεται και στο σχετικό πίνακα που ακολουθεί.

Μάιος 2020

Μάιος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

4.497

13.832

-67,5%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)

3.655

4.845

-24,6%

Ιανουάριος -Μάιος 2020

Ιανουάριος -Μάιος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

28.321

52.424

-46,0%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)

10.663

13.983

-23,7%

Σε άνοδο ηλεκτρικά και υβριδικά

Η ελληνική αγορά αργά αλλά σταθερά -χωρίς μάλιστα το παραμικρό κίνητρο από πλευράς πολιτείας- μετασχηματίζεται. Όλο το 2020 τα υβριδικά (HEV), τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV) και τα ηλεκτρικά μπαταρίας (BEV) μοντέλα αυξάνουν το μερίδιό τους, όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό πίνακα στη συνέχεια.

Μάιος 2020

Μάιος 2019

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος –Μάιος 2020

Ιανουάριος –Μάιος 2019

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Βενζίνη

55,7%

70,4%

-14,8

56,9%

67,6%

-10,7

Πετρέλαιο

27,0%

22,9%

+4,1

27,4%

26,2%

+1,2

Υβριδικά (HEV)

14,2%

4,5%

+9,7

12,9%

4,5%

+8,4

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

1,3%

0,4%

+0,9

1,0%

0,4%

+0,6

Φυσικό αέριο

(bi-fuel)

1,8%

1,3%

+0,5

1,8%

0,9%

+0,9

Υγραέριο

(bi-fuel)

0,1%

0,5%

-0,5

0,0%

0,4%

+0,0

Τα κίνητρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση μέσω του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, το οποίο θα ψηφιστεί στο τέλος Ιουνίου ή στις αρχές Ιουλίου, θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση σε αυτό το μετασχηματισμό. Από την άλλη πλευρά, δεν αναμένεται να τονώσει ιδιαίτερα το σύνολο της αγοράς, καθώς τα κίνητρα επικεντρώνονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας, τα οποία εκ των πραγμάτων δεν απευθύνονται στο σύνολο του αγοραστικού κοινού.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider