Για τα άλματα σε επίπεδο τεχνολογίας, ποιότητας και απόδοσης που έχουν πραγματοποιήσει οι Κορεάτες κατασκευαστές τα τελευταία χρόνια έχουν ήδη γραφτεί πολλά.
Το αδιαμφισβήτητο γεγονός είναι ότι ο όμιλος Hyundai (Hyundai, Kia, Genesis) είναι πλέον από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως, ενώ ακόμα και στην Ευρώπη βρέθηκε το 2021 στην τέταρτη θέση, πίσω από το VW Group, τη Stellantis και το Renault Group. Ταυτόχρονα, Kia και Hyundai φιγουράρουν στην κορυφή ή πολύ κοντά σε αυτή, σε όλες τις έρευνες αξιοπιστίας παγκοσμίως.
Το Xceed 1.6d 48V με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων που οδηγήσαμε, αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη των λόγων για τους οποίους η Kia έχει γίνει πλέον ένας παγκόσμιος κατασκευαστής υψηλού κύρους.
Crossover στην ουσία
Σχεδιαστικά το crossover αμάξωμα των 4,395 μέτρων είναι απόλυτα σύγχρονο αλλά όχι κραυγαλέο, με σπορ διάθεση και πολύ σωστές αναλογίες. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 18,4 εκατοστών δίνει το στίγμα της διαφορετικότητας συγκριτικά με τα κλασικά hatchback μοντέλα του ανταγωνισμού και το Ceed, ενώ ο όγκος του διατηρείται στο πλαίσιο αυτού που χαρακτηρίζουμε συμπαγής.
Ιδανικά υπερυψωμένο ώστε να μην ανακρούει πρύμναν στη θέα των χωματόδρομων και σωστά ρυθμισμένο ώστε να θυμίζει απόλυτα ένα κλασικό πεντάθυρο μικρομεσαίο μοντέλο στις στροφές, το Xceed 1.6d 48V διαθέτει ανάρτηση με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, που προσφέρει μια σπάνια ισορροπία άνεσης και σωστού ελέγχου του αμαξώματος.
Κλείνοντας προς τη σπορ πλευρά, έχει ένα πολύ σωστά ρυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης, ενώ το περιθώριο πρόσφυσης από τους τροχούς των 18 ιντσών είναι ιδιαίτερα υψηλό. Το αυτοκίνητο είναι απόλυτα σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, με μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης στις στροφές και πολύ ευχάριστη οδική συμπεριφορά, που «ακούει» στην προσπάθεια τοποθέτησης του πίσω μέρους στις στροφές με στιγμιαία μεταφορά βάρους, χωρίς όμως να αντιδρά απότομα ή άτσαλα.
Το αμάξωμα είναι στιβαρό και ακλόνητο ακόμα και σε οδήγηση εκτός ασφάλτου, όπου αυτό που πρέπει να προσέχει κυρίως ο οδηγός είναι να μην τραυματίσει τα ελαστικά ειδικά στα πλευρά τους και μείνει στα κρύα του λουτρού ελλείψει ρεζέρβας -το κιτ επισκευής ελαστικού δεν έχει αποτέλεσμα στα μεγάλα σχισίματα του προφίλ του ελαστικού.
Περίσσεια ισχύος και οικονομίας
Ο ισχυρός diesel κινητήρας των 136 ίππων έχει στην περίπτωση του Xceed 1.6d 48V την βοήθεια ενός μικρού ηλεκτρικού κινητήρα που τον υποβοηθά στις περιπτώσεις λειτουργίας υπό πλήρες φορτίο, όπως σε επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει. Για τη λειτουργία αυτού του ηλεκτρικού κινητήρα φροντίζει μια μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα κύκλωμα μεταφοράς ενέργειας 48V, που είναι ανεξάρτητο από αυτό χαμηλής τάσης 12V που τροφοδοτεί τα υπόλοιπα ηλεκτρικά κυκλώματα.
Ο μικρός ηλεκτρικός κινητήρας/μίζα/γεννήτρια λειτουργεί και αντίστροφα, τροφοδοτώντας την μπαταρία με ενέργεια σε όλες τις περιπτώσεις επιβράδυνσης. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται στη συνεργασία θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα, αλλά μια σταθερά ισχυρή και συνεχή ώση, που σταματά στα 198 χλμ./ώρα της μέγιστης ταχύτητας.
Ο κινητήρας, με ισχύ 136 ίππων και ροπή 320 Nm, δεν έχει ξεσπάσματα αλλά μια πολύ γραμμική απόδοση, σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Το οποίο προσφέρει και τη δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας, μέσω paddles στο τιμόνι.
Με το γκάζι στο πάτωμα, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,1 δλ. ενώ και οι εν κινήσει επιταχύνσεις, χάρη στη μεγάλη ροπή του κινητήρα, είναι άμεσες και βοηθούν πολύ στο προσπέρασμα.
Ηχητικά ο κινητήρας δεν έρχεται ποτέ με ένταση στο προσκήνιο, ενώ συνολικά η ηχομόνωση είναι πολύ καλή και εξασφαλίζει ένα ήσυχο ταξίδι. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή σου τρία προγράμματα οδήγησης, Eco, Normal και Sport, για να διαχειρίζεται καλύτερα τις αντίστοιχες απαιτήσεις. Στην καλύτερη περίπτωση, η κατανάλωση κυμαίνεται στα 6 λίτρα πετρελαίου/100 χλμ., ενώ με σπορ διάθεση θα ανέβει λίγο πάνω από τα 7,5 λίτρα.
Φιλοξενία 5 αστέρων
Παρότι αισθητικά το εσωτερικό του Kia Xceed 1.6d 48V δεν δημιουργεί έκπληξη, ποιοτικά είναι αψεγάδιαστο. Τα υλικά και η συναρμογή τους εντυπωσιάζουν, ενώ κάθε τεχνολογικά προηγμένο σύστημα ejoplismo;y άνεσης και ασφάλειας είναι διαθέσιμο -τουλάχιστον στην κορυφαία έκδοση Titanium, που είχαμε στη διάθεσή μας.
Στα παραπάνω προσθέστε πλήρως ψηφιακά όργανα με οθόνη 12,3 ιντσών και δυνατότητες διαμόρφωσης, συν μια κεντρικά τοποθετημένη ψηφιακή, έγχρωμη οθόνη αφής 10,25 ιντσών που λειτουργεί ως κέντρο ελέγχου του πλήρους συστήματος πολυμέσων, το οποίο διαθέτει εκτός πολλών άλλων και σύστημα πλοήγησης.
Υπό το γενικό τίτλο Drive Wise το αυτοκίνητο διαθέτει μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και της στάθμευσης, μαζί με κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες στάθμευσης. Ταυτόχρονα, σε επίπεδο άνεσης υπάρχουν τα πάντα, από ασύρματη φόρτιση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρικό άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών, έως σύστημα εισόδου και λειτουργίας του κινητήρα χωρίς κλειδί.
Οι χώροι δεν μπορούν να χαρακτηριστούν άπλετοι, είναι όμως πολύ καλοί για τέσσερα άτομα και ανεκτοί για ένα πέμπτο. Εκεί που το Kia Xceed υπολείπεται κάπως σε σχέση με τα ανταγωνιστικά SUV ίδιου μεγέθους, είναι στον όγκο του χώρου αποσκευών. Λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το πάτωμά του, έχει χάσει μερικά λίτρα φτάνοντας στα 380 από τα 426 των εκδόσεων με το μη υβριδικό κινητήρα.
Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, η ορατότητα καλή ενώ η είσοδος και η έξοδος όλων των επιβατών εύκολη, λόγω του μεγάλου ύψους του αμαξώματος.
Είναι τόσο καλό;
Με κόστος 29.290 ευρώ η έκδοση της δοκιμής έχει πολύ ανταγωνιστική τιμή. Ειδικά αν προκύψει σύγκριση με αντίστοιχης πληρότητας εξοπλισμού μοντέλα του ανταγωνισμού, τότε το Kia Xceed 1.6d 48V αρχίζει να αποκτά την αύρα της ευκαιρίας. Χωρίς, το τονίζουμε, παραχωρήσεις σε κανένα τομέα. Το αντίθετο, καθώς με την εργοστασιακή εγγύηση των 7 ετών, κάθε ιδιοκτήτης Kia απολαμβάνει ένα πολύ σπάνιο προνόμιο ξένοιαστης οδήγησης για πολλά χρόνια.