Ο πρόεδρος της Renault, Ζαν-Ντομικίκ Σενάρ, προειδοποίησε ότι μια «κινεζική καταιγίδα» απειλεί τον αναπτυσσόμενο τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, καθώς η Κίνα επικρατεί στις βασικές πρώτες ύλες που απαιτούνται για την κατασκευή μπαταριών.
Η πρόσφατη απόφαση της Κίνας να περιορίσει τις εξαγωγές δύο μετάλλων - γαλλίου και γερμανίου - που χρησιμοποιούνται σε ημιαγωγούς και ηλεκτρικά οχήματα, πρέπει να ανησυχήσει τους ευρωπαίους ηγέτες, καθώς αποδεικνύει την υπερεξάρτηση της Ευρώπης από την Κίνα και την ανάγκη δημιουργίας μιας δαπανηρής αλυσίδας εφοδιασμού, επισήμανε ο Σενάρ.
«Όταν μιλάω για μια ‘κινεζική καταιγίδα’, αναφέρομαι στην έντονη πίεση που ασκείται σήμερα από τις κινεζικές εισαγωγές (ηλεκτρικών) οχημάτων στην Ευρώπη. Είμαστε ικανοί να κατασκευάσουμε ηλεκτρικά οχήματα, αλλά προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια των προμηθειών μας», δήλωσε ο Σενάρ, τονίζοντας ότι η ηλεκτροκίνηση και η αλυσίδα εφοδιασμού για τις πρώτες ύλες στην Κίνα έχουν προέλθει από χρόνια επενδύσεων που θα απαιτούσαν δισεκατομμύρια ευρώ για να αναπαραχθούν.
«Η Κίνα - και κανείς δεν μπορεί να την κατηγορήσει γι' αυτό - ελέγχει τα ορυχεία και ειδικά τη μετατροπή των μετάλλων που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μπαταριών. Ο πόλεμος του μέλλοντος θα είναι πόλεμος μετάλλων», είπε ο Πρόεδρος της Renault.
Η Κίνα κατέχει το 94% της παγκόσμιας παραγωγής γαλλίου, σύμφωνα με το UK Critical Minerals Intelligence Centre. Οι περιορισμοί στις εξαγωγές από την Κίνα επιδεινώνουν μια τεχνολογική πόλεμο με τις Η.Π.Α., προκαλώντας περισσότερες αναταραχές στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Η Ευρώπη βρίσκεται στη μέση της διένεξης, και ως εκ τούτου πρέπει να αναζητήσει εναλλακτικές λύσεις για να είναι προετοιμασμένη απέναντι στο χειρότερο σενάριο.