Το νομοσχέδιο του Υ.ΜΕ. ξεσηκώνει εμπόρους και εκπαιδευτές αυτοκινήτων

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το νομοσχέδιο του Υ.ΜΕ. ξεσηκώνει εμπόρους και εκπαιδευτές αυτοκινήτων

Συνδυασμένα πυρά δέχεται ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης για το νομοσχέδιο που κατέθεσε την περασμένη Πέμπτη στη Βουλή, τόσο από τους εμπόρους αυτοκινήτων όσο και από τους εκπαιδευτές οδηγών.

Κοινή μομφή από το Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Α.Ε.) και τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής (Σ.Ε.Ο.) αποτελεί το γεγονός ότι το νομοσχέδιο κατατέθηκε χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με τις δύο αρμόδιες επαγγελματικές ενώσεις. Υπάρχουν δε σε αυτό άρθρα και ρυθμίσεις τόσο για την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων όσο και για τον Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας, που δημιουργούν ερωτηματικά αλλά και σημαντικά προβλήματα λειτουργίας στους δύο κλάδους.

Σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο, για την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας, εκτός των μέχρι σήμερα απαραίτητων παραστατικών και βεβαιώσεων, θα χρειάζονται επίσης βεβαίωση «τεχνικής επικαιροποίησης», βεβαίωση του ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης και βεβαίωση της αρχής που εξέδωσε την αλλοδαπή άδεια κυκλοφορίας. Αυτές οι βεβαιώσεις, προστέθηκαν ώστε να αποφευχθεί το σύνηθες φαινόμενο της αλλοίωσης των πραγματικών χιλιομέτρων που έχει διανύσει το εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο αλλά και της πιστοποίησης της καλής μηχανολογικής του κατάστασης και της ορθότητας των στοιχείων αναγνώρισης που το συνοδεύουν.

Σύμφωνα ωστόσο με υπόμνημα που κατέθεσε στη βουλή ο Σ.Ε.Ε.Α.Ε, οι βεβαιώσεις είναι σχεδόν αδύνατο να συλλεχθούν. Ακόμα όμως και αν αυτό είναι εφικτό, μετά από πολύ χρόνο και κόπο, αντίκειται στους νόμους της Ε.Ε. περί διευκόλυνσης των ενδοκοινοτικών συναλλαγών. Το συλλογικό όργανο των εμπόρων καταλήγει ότι με αυτό τον τρόπο καταδικάζεται ο κλάδος τους σε εξαφάνιση, με αποτέλεσμα την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Όσον αφορά τα ζητήματα του Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας, το συλλογικό όργανο των εκπαιδευτών οδήγησης υποστηρίζει με δελτίο Τύπου που εξέδωσε, ότι το υπουργείο δεν προχώρησε σε σχετική διαβούλευση και χαρακτηρίζει το σχέδιο νόμου «facelift, χωρίς να αγγίζει δομικά στοιχεία του νόμου 2696/1999».

Επίσης, οι εκπαιδευτές οδήγησης αναρωτιούνται γιατί στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει ούτε αράδα για την πολλές φορές εξαγγελθείσα αλλαγή στον τρόπο απόκτησης των αδειών οδήγησης. Συγκεκριμένα αναφέρουν: «Tι θα γίνει με την αλλαγή του τρόπου εξέτασης και αξιολόγησης των υποψηφίων οδηγών; Ο Μάιος είναι προ των πυλών… ΜΗΠΩΣ πάμε για ένα εξωραϊσμό του σημερινού άθλιου συστήματος και όλα μέλι-γάλα»;

Ένα ακόμα σημαντικό σημείο το οποίο θίγεται, είναι πως η επιβολή προστίμων και μόνο αυτή, με ή χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, δεν αποτελεί μέσο μείωσης των ατυχημάτων. Αντίθετα, οι εκπαιδευτές οδήγησης προτείνουν εκτός των προστίμων και «την επανένταξη του παραβάτη οδηγού στην Κοινωνία της Κυκλοφορίας, παρακολουθώντας μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής από πιστοποιημένα προς τούτο κέντρα».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider