Γιατί χρειαζόμαστε καινοτομία;

Γιώργος Σιούτζος
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γιατί χρειαζόμαστε καινοτομία;

Μία εταιρεία είναι αναμφίβολα ένας ζωντανός οργανισμός που κολυμπά σε μια ταραγμένη θάλασσα ανταγωνιστικών κινδύνων. Η ασπίδα που θα προστατεύσει τον οργανισμό τόσο από τους ανταγωνιστές όσο και από τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών είναι η ικανότητα του να είναι καινοτόμος ώστε να ανταποκρίνεται ταχύτερα στις αλλαγές και να εξελίσσεται ταχύτερα από τους ανταγωνιστές. Για να επιβιώσει ο οργανισμός, πρέπει να είναι καινοτόμος. Αλλά ενώ οι επιχειρήσεις πρέπει να επιβιώσουν πρέπει να υπερβούν την επιβίωση. Είναι απαραίτητο να προχωρούν σε μία συνεισφορά στο κοινωνικό σύστημα που με τη σειρά τους τα ωθεί. Πρέπει να δημιουργήσουν πλούτο και αξία. Πρέπει να προστεθούν στην οικονομία της περιοχής στην οποία δραστηριοποιούνται και στις ομάδες ενδιαφερόντων.

Η καινοτομία και η επιχειρηματική ικανότητα εκμετάλλευσης είναι ένα αυξανόμενο μέρος του επιχειρηματικού ιστού. Υπάρχουν καθαρά επιχειρηματικοί λόγοι για να επιδιώξετε την καινοτομία ως μέσο της στρατηγικής σας.

Τα ακόλουθα σημεία δίνουν ώθηση στην αναζήτηση περισσότερων καινοτομιών.

1. Προσδιορίστε και ακολουθήστε νέες ευκαιρίες

Κάθε επιχειρηματική οργάνωση βασίζεται στην αλλαγή. Ενθαρρύνει την καινοτομία που δημιουργεί νέες ευκαιρίες. Το γραφειοκρατικό σύστημα οργάνωσης δεν μπορεί να είναι ικανό να προωθήσει μία φιλοσοφία καινοτομίας. Η φύση του δεν ενθαρρύνει τη δημιουργική διαδικασία. Και είναι η δημιουργική ικανότητα που χρειάζεται να δούμε μία ευκαιρία στην αγορά - από τους πελάτες, τις νέες τεχνολογίες, ακόμα και τον ανταγωνισμό. Ο Joseph Schumpeter επεσήμανε οι επιχειρηματίες είναι πάντα προσεκτικοί και έτοιμοι σε νέες ευκαιρίες. Ο Peter Drucker παρατήρησε ότι η καινοτομία είναι το βασικό εργαλείο της επιχειρηματικότητας αναφερόμενος στην καινοτομία ως την πράξη που προσφέρει στους πόρους μια νέα ικανότητα δημιουργίας πλούτου.

2. Αύξηση εσόδων

Όταν η επιχείρηση κερδίζει περισσότερα τότε τα χαμόγελα κυριαρχούν. Κερδίζουμε περισσότερα έσοδα όταν εισάγουμε νέες καινοτομίες με νέα προϊόντα ή καινοτομούμε ως προς τις διαδικασίες παραγωγής υπαρχόντων προϊόντων. Ορισμένοι οργανισμοί θέλουν να μειώσουν το κόστος ως κύρια λύση στην ανάγκη για αυξημένα κέρδη. Αυτό πολλές φορές είναι αντιπαραγωγικό. Προφανώς, μια οργάνωση πρέπει να αγκαλιάζει τόσο το παραγωγικό και το ποιοτικό όπως και το καινοτόμο και το επιχειρηματικό. Η έξυπνη απάντηση είναι να είμαστε συνεχώς επιχειρηματικοί και πάντα καινοτόμοι στον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης, στις σκέψεις και στις ιδέες, στο μυαλό και στην καρδιά.

3. Διατηρήστε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Η διατήρηση της καινοτομίας είναι ο πιο άμεσος τρόπος να «πολεμήσετε» τον ανταγωνιστικό ηγέτη του κλάδου σας. Λαμβάνοντας το προβάδισμα παραμένετε μπροστά από τους ανταγωνιστές σας. Η καινοτομία μπορεί να έγκειται σε βελτιώσεις προϊόντων ή υπηρεσιών. Μπορεί να είναι βελτιώσεις της διαδικασίας παραγωγής που αυξάνει τα κέρδη ή επιτρέπει μείωση των τιμών. Ακόμα εάν χρειάζεται μπορεί να είναι οργανωτική, στρατηγική και συνολική πάνω στο υπάρχον μοντέλο.

Ακολουθούν ορισμένα παραδείγματα επιτυχημένων καινοτόμων αλλαγών:

  • Η Michelin κατέλαβε την αγορά ελαστικών των Η.Π.Α. όταν εισήγαγε ακτινικά.
  • Η Citibank έκανε τους ανταγωνιστές της να φαίνονται ντεμοντέ όταν εισήγαγαν τα ΑΤΜ.
  • Η Sony άρπαξε την αγορά μουσικής με την εισαγωγή του compact disc.
  • Οι Ιάπωνες κέρδισαν πλεονέκτημα έναντι της Swiss με τα ψηφιακά ρολόγια.
  • Οι επεξεργαστές κειμένων σε Η/Υ έκαναν ξεπερασμένο προϊόν της Smith Corona, τη Γραφομηχανή.

Ένα προϊόν, μια υπηρεσία, ένα κατάστημα λιανικής πώλησης, ένα ίδρυμα και ουσιαστικά οποιοδήποτε στοιχείο ή εγκατάσταση τελικά φθάνει σε ένα σημείο κορεσμού και στη συνέχεια ένα στάδιο παρακμής, καθώς ολοκληρώνει τον κύκλο ζωής του. Είμαστε όλοι εξοικειωμένοι με προϊόντα που ξεκίνησαν όντως στην κορυφή της υπόσχεσης αξίας και της χρησιμότητας και στη συνέχεια μειωμένα σε αξία και ζήτηση εξαφανίστηκαν από το πεδίο όρασης. Σε μια πιο αργή διάρκεια ζωής στις αρχές του 20ου αιώνα ένα προϊόν θα μπορούσε να διατηρήσει τη δική του θέση για χρόνια. Το 2008, το Apple iPod έφθασε σε πωλήσεις άνω των 50 εκατομμυρίων μονάδων. Το 2011, οι πωλήσεις μειώθηκαν σε 45 εκατομμύρια μονάδες. Ο κύκλος ζωής του προϊόντος για το iPod είχε 10 χρόνια ζωής.

Η καινοτομία προωθεί τη δημιουργία στρατηγικών ανάπτυξης μέσω νέων κατηγοριών προϊόντων, υπηρεσιών ή επιχειρήσεων μοντέλα που ανακαινίζουν την εταιρεία και τη δυναμική της. Με αυτόν τον τρόπο, θα πρέπει να προσφέρει σημαντική αξία στους πελάτες και να ωφελεί τη στρατηγική προοπτική της επιχείρησης. Και αυτό για να συντελεστεί απαιτεί μια επιχειρηματική προσέγγιση και τον συνδυασμό των μη παραδοσιακών, δημιουργικών προσεγγίσεων με μη συμβατικά μοντέλα ανάπτυξης στρατηγικής.

Το σημαντικό ζήτημα είναι να αγκαλιάσετε την καινοτομία και την αλλαγή. Θα χρειαστεί να δημιουργήσετε μια κουλτούρα καινοτομίας και συνεχούς μάθησης στην επιχείρηση σας. Εξάλλου, θα πρέπει να ενισχύσετε συνεχώς το ρόλο της ομάδας σας, καθώς και να παγιώσετε έναν πολιτισμό που να ενθαρρύνει πέρα απο τα επιτεύγματά τους εξίσου καλά και τα λάθη τους. Δεύτερον, πρέπει να ενθαρρύνετε την ελευθερία να είστε επιχειρηματίες εντός των ορίων της περιοχής ευθύνης τους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider