Θεοχάρης στο insider.gr: To Airbnb πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες της αγοράς

Δημήτρης Πεφάνης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Θεοχάρης στο insider.gr: To Airbnb πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες της αγοράς
Ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης μιλά στο insider.gr

Υπέρ της ρύθμισης του Airbnb κατά τέτοιο τρόπο ώστε να ακολουθεί τους κανόνες της αγοράς δίχως όμως να μειωθεί και να καταπιεστεί τάσσεται ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης. Μιλώντας στο insider.gr o κ. Θεοχάρης τονίζει ότι τα μηνύματα για τη νέα χρονιά είναι μάλλον θετικά, τάσσεται υπέρ του ποιοτικού τουρισμού με ταυτότητα και ξεκαθαρίζει ότι το κράτος θα στηρίξει επενδύσεις που προάγουν τους στρατηγικούς στόχους της χώρας.

Ποιος είναι ο απολογισμός της φετινής τουριστικής σεζόν και ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για του χρόνου;

Η φετινή σεζόν είχε ένα αργό σχετικά ξεκίνημα και ένα πολύ καλύτερο μέσο και τερματισμό. Είδαμε και περισσότερο και πιο ποιοτικό τουρισμό -που έκλεισε το όποιο αρνητικό αποτέλεσμα- και φυσικά πολλά απρόοπτα, είτε καιρικά είτε φυσικά με την πτώχευση της Thomas Cook. Εν γένει το αποτέλεσμα είναι σίγουρα θετικό και μας δίνει ένα καλό εφαλτήριο για την επόμενη χρονιά. Αν και είναι παρακινδυνευμένο να μιλάει κανείς πριν να γίνει η μεγάλη έκθεση του Λονδίνου, τα πρώτα μηνύματα για τη νέα χρονιά είναι μάλλον θετικά.

Δεν σας φοβίζει δηλαδή το Brexit αλλά και η πτώχευση της Thomas Cook;

H πτώχευση της Thomas Cook μας δημιουργεί την υποχρέωση να τρέξουμε περισσότερο για να μπορέσουμε να ανακτήσουμε αυτό το έδαφος αλλά και να κερδίσουμε από πιθανές ευκαιρίες που δημιουργούνται. Γιατί όπως καταλαβαίνετε, η Thomas Cook επηρέασε όλους τους ανταγωνιστικούς προς εμάς τουριστικούς προορισμούς και συνεπώς αυτό δημιουργεί κινδύνους αλλά και ευκαιρίες για τη χώρα μας.

Οι προσπάθειες του Υπουργείου Τουρισμού για να υπάρξουν άμεσες επενδύσεις είναι τέτοιες, ώστε να εστιάσουμε στους στρατηγικούς στόχους της χώρας

Το Brexit ως τώρα δεν έχει δημιουργήσει ουσιαστικά μεγάλα αρνητικά αποτελέσματα. Έχει ανακόψει μια αυξητική τάση που υπήρχε αλλά δεν έχει δημιουργήσει αρνητικές ροές και κανένας δεν ξέρει πώς μπορεί να επηρεάσει σε ψυχολογικό επίπεδο την επόμενη χρονιά. Αυτό θα φανεί στις αρχές του επόμενου έτους. Αυτό που σίγουρα έχει γίνει είναι μια καλή προετοιμασία, ώστε τουλάχιστον σε τεχνικό επίπεδο –για παράδειγμα θεωρήσεις, διατυπώσεις στα αεροδρόμια κλπ- να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα για την επόμενη χρονιά αλλά και για το 2021.

Βλέπουμε γειτονικούς προορισμούς όπως η Τουρκία να αυξάνουν την επισκεψιμότητά τους ενώ τα προηγούμενα χρόνια οι ίδιοι τουρίστες προτιμούσαν την Ελλάδα. Σας φοβίζει το ενδεχόμενο να δούμε μέρος του τουρισμού μας να πηγαίνει σε γειτονικές χώρες;

Και σε αυτόν τον τομέα τα μηνύματα δεν είναι μονοσήμαντα. Είναι προφανές ότι υπάρχουν είδη τουρισμού, όπως η κρουαζιέρα, που χρειάζεται σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή. Και στην Τουρκία και στην Ελλάδα και στην Αίγυπτο και στην Κύπρο και το Ισραήλ για να μπορέσει να λειτουργήσει. Και τα προβλήματα που είχαν οι γειτονικές χώρες επηρέασαν αρνητικά και τη δική μας τουριστική κίνηση. Η αλήθεια είναι ότι μια σειρά από δεδομένα όπως οι ισοτιμίες των νομισμάτων μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες εντονότερου ανταγωνισμού. Η χώρα μας δεν το φοβάται αυτό. Είναι μια ασφαλής χώρα, μια ποιοτική χώρα και μια χώρα που στο αμέσως προσεχές διάστημα θα κάνει ακόμα μεγαλύτερα άλματα στο είδος των υπηρεσιών που προσφέρει.

Μιλήσατε για μια ποιοτική χώρα με υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Θεωρείτε ότι το τουριστικό προϊόν θα πρέπει να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση;

Φυσικά πρέπει να κινηθούμε προς τα εκεί. Αυτό δεν σημαίνει ότι κλείνουμε την πόρτα σε οποιοδήποτε είδος τουριστών. Όμως αναγνωρίζουμε ότι και από την άποψη του τι θέλει η χώρα στρατηγικά και από την άποψη του τι θέλουν ολοένα και περισσότερο οι νεώτερες γενιές των τουρισμούς, η στροφή προς βιώσιμα και αυθεντικά προϊόντα και προορισμούς που έχουν ποιότητα και κυρίως ταυτότητα είναι αναγκαίες προϋποθέσεις για να παραμείνουμε στη θέση που είμαστε στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και γιατί όχι να βελτιωθούμε.

Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα του ελληνικού τουρισμού είναι η επέκταση της σεζόν. Τι κάνει το Υπουργείο προκειμένου να βοηθήσει αυτή την τάση;

Εδώ πρέπει να μιλήσουμε με διαφορετικούς όρους. Πρέπει να δούμε προορισμούς που από του φυσικού τους έχουν αυτή την ικανότητα, όπως είναι η Αθήνα. Και εδώ το Υπουργείο βελτιώνει όσο μπορεί την ικανότητα που έχουν οι υποδομές –ιδιωτικές και δημόσιες- να υποδεχθούν τουρίστες όλο το χρόνο. Και αυτό φυσικά γίνεται σε συνεργασία με μια σειρά από οργανισμούς, ακριβώς για να προωθήσουν τέτοιου είδους εμπειρίες που μπορούν να έχουν οι φιλοξενούμενοί μας όλο το χρόνο.

Από την άλλη, αυτό που κοιτάμε, είναι σε προορισμούς που έχουν μια εστίαση σε συγκεκριμένο διάστημα του χρόνου, πώς θα επεκτείνουμε σταδιακά του μήνες αυτούς. Σε αυτό έχουμε δει πολύ επιτυχημένες προσπάθειες. Και η Σαντορίνη τα τελευταία χρόνια έχει επεκταθεί προς όλο το χρόνο, αλλά και άλλοι προορισμοί θα μπορούσαν να το κάνουν αυτό. Το Υπουργείο μιλάει με όλους τους παράγοντες της αγοράς, ώστε εκεί που υπάρχουν οι προϋποθέσεις να δημιουργηθούν τέτοιου είδους προϊόντα –ανοιξιάτικα, φθινοπωρινά, χειμωνιάτικα- ώστε αυτό να γίνει εφικτό μέσω της διαδικασίας διαμοιρασμού του ρίσκου. Γιατί αυτό είναι το μυστικό, να είναι διατεθειμένοι όλοι χάρη της ανάπτυξης ενός προορισμού να πάρουν ένα ρίσκο παραπάνω.

Ανά την Ευρώπη γίνονται αρκετές ρυθμίσεις και αρκετές συζητήσεις για το θέμα του Airbnb. Ποια είναι η προσέγγιση του Υπουργείου ως προς αυτό το θέμα.

Η προσέγγιση του Υπουργείου στηρίζεται στο γεγονός ότι αναγνωρίζουμε ότι πρόκειται για ένα τουριστικό προϊόν, το οποίο είναι εδώ για να μείνει. Και συνεπώς δεν είναι σκοπός μας να μειωθεί και να καταπιεστεί αυτού του είδους το προϊόν. Από την άλλη όμως το προϊόν αυτό πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες της αγοράς, ανάλογους με το είδος των υπηρεσιών που προσφέρει. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει φοροδιαφυγή, πρέπει να υπάρχει δίκαιος ανταγωνισμός, πρέπει να υπάρχουν κάποιες υποχρεώσεις οι οποίες θα είναι προς όφελος και των ανθρώπων που μας επισκέπτονται αλλά και των ίδιων των ιδιοκτητών που προσφέρουν αυτά τα οικήματα στην οικονομία διαμοιρασμού.

Να περιμένουμε κάποια κίνητρα –φορολογικά και άλλα- προς όσους σκοπεύουν να επενδύσουν στον τουρισμό στην Ελλάδα, στοχεύοντας και στην προσέλκυση ξένων κεφαλαίων;

Έχουμε μια σειρά από νόμους και κανόνες. Και ο αναπτυξιακός νόμος και το ΕΣΠΑ θα παίξουν ρόλο το επόμενο διάστημα. Οι προσπάθειες του Υπουργείου Τουρισμού για να υπάρξουν άμεσες επενδύσεις είναι τέτοιες, ώστε να εστιάσουμε στους στρατηγικούς στόχους της χώρας. Είναι στοχευμένες στην αύξηση της ποιότητας, στην αύξηση της βιωσιμότητας και της αυθεντικότητας. Άρα τέτοιου είδους δράσεις θα βρουν υποστήριξη από το κράτος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider