Από τρεις κεντρικούς δρόμους της Αθήνας ξεκίνησε η πιλοτική εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας και οι πρώτες ζώνες προτεραιότητας για πεζούς και ποδήλατα έκαναν «πρεμιέρα» για τους επισκέπτες του κέντρου, ενώ για τα ΙΧ οχήματα υπάρχει ρύθμιση της κυκλοφορίας.
Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας, το φιλόδοξο σχέδιο που θα αλλάξει το κέντρο της πρωτεύουσας μπήκε σε εφαρμογή με την παράδοση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας σε πεζούς και ποδηλάτες. Η πεζοδρόμησή της και κάποιες άλλες πιλοτικές αλλαγές που έγιναν από τον Δήμο Αθηναίων τις προηγούμενες ημέρες, άλλαξαν την εικόνα της ιστορικής Λεωφόρου στο κέντρο των Αθηνών με αποτέλεσμα να μην έχει να ζηλέψει τίποτα πλέον από άλλες, σύγχρονες ευρωπαϊκές πόλεις.
Ο εντυπωσιακός κόκκινου χρώματος πεζόδρομος που ξεκινά από την Βασ. Κωνσταντίνου και φτάνει ως την Βασ. Αμαλίας δίνει τη δυνατότητα σε μικρούς και μεγάλους να διασχίσουν και να απολαύσουν ένα από τα ομορφότερα μέρη της πρωτεύουσας με άνεση και ασφάλεια, φτάνοντας στο ιστορικό κέντρο της πόλης πιο εύκολα και ενισχύοντας ταυτόχρονα και την εμπορική κίνηση.
Δίπλα σε αυτόν, εκεί που περνούν οι γραμμές του τραμ, δημιουργήθηκε μια προσωρινή διαδρομή για ποδήλατο, σε κίτρινο χρώμα με αντανακλαστικές και αντιολισθητικές βαφές. Μια διαδρομή που φτιάχτηκε από τον Δήμο Αθηναίων αξιοποιώντας το γεγονός ότι το τραμ έχει διακόψει στο σημείο αυτό τα δρομολόγια του, για να διευκολύνει τους ποδηλάτες να φτάσουν ως τον υπερσύγχρονο ποδηλατόδρομο που δημιουργείται στην Πανεπιστημίου. Η προσωρινή αυτή διαδρομή θα υπάρχει μέχρι να τεθεί ξανά σε λειτουργία το τραμ ως το κέντρο της πόλης, κάτι που αποτελεί επιθυμία όλων, καθώς εξυπηρετεί χιλιάδες ανθρώπους και δένει αρμονικά με το περιβάλλον που δημιουργεί ο Μεγάλος Περίπατος.
Διαβάστε επίσης:
Όπως αναφέρει ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων, με την παρέμβαση στη Βασ. Ολγας το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό του Ολυμπίου Διός και η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού. Η πεζοδρόμηση της Βασ. Όλγας δημιούργησε περίπου 10.500 τετραγωνικά μέτρα, νέου δημόσιου χώρου που είναι υπερπολύτιμος για όλες τις Αθηναίες και τους Αθηναίους αλλά και τους επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό που αναμένονται το επόμενο διάστημα.
ΔΕΝ κλείνει το κέντρο
Το κέντρο δεν θα κλείσει ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της παρέμβασης, άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να κλείσει ούτε κατά την δοκιμαστική εφαρμογή του, ούτε κατά τη διάρκεια των έργων.
Από την Βασ. Ολγας συνεχίζουν να περνούν κανονικά σε ξεχωριστές λωρίδες τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών στους χώρους του Ζαππείου και στον Όμιλο Αντισφαίρισης Αθηνών, τα οχήματα που κατευθύνονται προς τους χώρους στάθμευσης του Ζαππείου και του Ομίλου Αντισφαίρισης Αθηνών. Επίσης τα οχήματα ανθρώπων με αναπηρία, τα ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς, τα οχήματα τροφοδοσίας Ζαππείου και Ομίλου Αντισφαίρισης, τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και τα οχήματα Οργανισμών Δικτύων Κοινής Ωφέλειας για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης περιοχής.Πρέπει να σημειωθεί ότι άνδρες και γυναίκες της Δημοτικής Αστυνομίας, πεζοί αλλά και με ποδήλατα βρίσκονται συνεχώς σε όλο το μήκος του νέου πεζοδρόμου έτσι ώστε να ενημερώνουν τους πολίτες για κάθε πληροφορία σχετικά με τον Μεγάλο Περίπατο αλλά και για να φροντίσουν να τηρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του δήμου Αθηναίων «Μία από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις στην ιστορία της πρωτεύουσας αποδίδει από τις πρώτες μέρες που ξεκίνησε, δημόσιο χώρο σε χιλιάδες ανθρώπους. Συνολικά ο χώρος αυτός θα φτάσει τα 50.000 τετραγωνικά μέτρα σε μήκος περίπου 7 χιλιομέτρων. Για όλες τις φάσεις των παρεμβάσεων και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στη διάρκεια των οποίων θα συνεχίσει η κυκλοφορία των οχημάτων, θα γίνονται εγκαίρως ανακοινώσεις από τον Δήμο Αθηναίων».
Παίρνει «σειρά» η Πανεπιστημίου
Μετά τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας και την οδό Ηρώδου του Αττικού, η πιλοτική εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου» στην Αθήνα, επεκτείνεται και στην οδό Πανεπιστημίου.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει ήδη ανακοινωθεί από τον δήμο Αθηναίων, θα δημιουργηθεί ένας σύγχρονος ποδηλατόδρομος, μήκους 900 μέτρων, κατασκευασμένος με υλικά τελευταίας τεχνολογίας και με πλήρη σήμανση σε όλο το μήκος της οδού, που θα καλύπτει μία από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας. Επίσης διαμορφώνεται ένας εντυπωσιακός πεζόδρομος, που θα καλύπτει δύο από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας, μήκους 900 μέτρων και συνολικής έκτασης 7.000 τ.μ. στον οποίο θα υπάρχουν παγκάκια, φυτά και περισσότερες από 250 ζαρντινιέρες.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ θα υπάρχει ακόμη μία λωρίδα αποκλειστικής χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς ενώ τα υπόλοιπα οχήματα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν σε δύο λωρίδες, απαλλαγμένες από την παράνομη στάθμευση.