Μάχη γιγάντων για το Καστέλι της Κρήτης

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μάχη γιγάντων για το Καστέλι της Κρήτης

Σε θέση μάχη βρίσκονται σχεδόν όλοι οι μεγάλοι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι, οι οποίοι έχοντας κλείσει συνεργασίες με εταιρείες – κολοσσούς του εξωτερικού θα διεκδικήσουν την κατασκευή και τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr οι συμμαχίες που έχουν κλείσει μέχρι στιγμής αφορούν: Τον κινεζικό κολοσσό China State Construction Engineering μαζί με την Archirodon και την Zurich Airport, την μεγαλύτερη κατασκευαστική στην Ευρώπη, την γαλλική Vinci η οποία θα κατέβει στον διαγωνισμό μαζί με τον Άκτωρα. Επιπλέον, η J&P Άβαξ πιθανότατα θα κατέβει στον διαγωνισμό με τις γαλλικές Bouygues και Aeroports de Paris.

Έκπληξη αποτελεί το ενδιαφέρον του ινδικού ομίλου GMR Infrastructure, o οποίος διαχειρίζεται δύο από τα μεγαλύτερα σε επιβατική κίνηση αεροδρόμια της Ινδίας. Σύμφωνα με πληροφορίες ο ινδικός όμιλος θα κατέβει σε κοινό σχήμα με την ισπανική ACS και την ΓΕΚ-Τέρνα. Δεδομένη θεωρείται και η συμμετοχή των ΜΕΤΚΑ και Intrakat στον διαγωνισμό.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών μετά από την τελευταία αναβολή που έδωσε το υπουργείο Υποδομών ορίστηκε η 27η Οκτωβρίου, με πηγές του υπουργείου να αναφέρουν ότι δεν πρόκειται να δοθεί επιπλέον παράταση. Εξάλλου, οι ίδιες πηγές εμφανίζονται αισιόδοξες για την πορεία του διαγωνισμού δεδομένου ότι η Κρήτη αποτελεί δημοφιλή τουριστικό προορισμό με μεγάλη επιβατική κίνηση.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το διεθνές αεροδρόμιο του Ηρακλείου είναι και φέτος το δεύτερο σε κίνηση αεροδρόμιο της Ελλάδας μετά το «Ελ. Βενιζέλος». Τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για τον Αύγουστο έδειξαν ρεκόρ επιβατών, που ξεπέρασε σε μόλις έναν μήνα το ένα εκατομμύριο άτομα, φτάνοντας στο 1.359.703 επιβάτες, έναντι 1.003.457 πέρυσι.

Το έργο για την κατασκευή και παραχώρηση του αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, προϋπολογισμού 800 εκατ. ευρώ, αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα του υπουργείου Υποδομών δεδομένου ότι αποτελεί και το μοναδικό μεγάλο έργο υποδομών που αναμένεται να δημοπρατηθεί εντός του 2016.

Σημείο-κλειδί για την επιτυχία του διαγωνισμού είναι η συμμετοχή του Δημοσίου στην εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας του νέου αεροδρομίου. Το μετοχικό πακέτο του Δημοσίου αναμένεται να κυμανθεί από 45% έως και 55%, στην τελευταία σχετική απόφαση του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη προστέθηκε νέος όρος που προβλέπει ότι το πακέτο δεν μπορεί να μειωθεί κάτω από το 35% κατά την περίοδο παραχώρησης.

Τι προβλέπει το σχέδιο για την κατασκευή του αεροδρομίου

Το αεροδρόμιο θα διαθέτει διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης 3.200 μέτρων. Με τη λειτουργία του θα μπορούν να σταθμεύσουν 25 αεροσκάφη, για την εξυπηρέτηση των οποίων θα υπάρχουν πέντε φισούνες. Στην έκταση του αεροδρομίου, 400 στρέμματα θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων.Τέλος έχουν προβλεφθεί χώρος στάθμευσης για τουλάχιστον 800 οχήματα, χώροι αναμονής για τουλάχιστον 50 τουριστικά λεωφορεία, 150 ταξί, 20 επαγγελματικά οχήματα εξυπηρέτησης επιβατών και πάρκινγκ για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider