Με υψηλές ταχύτητες προχωρούν τα προγράμματα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και εγκατάστασης υποδομών με την Ελλάδα να καταγράφει υψηλές επιδόσεις στην παροχή κινήτρων σε σχέση με τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», στο οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, το καταναλωτικό κοινό ανταποκρίνεται ικανοποιητικά, κάτι το οποίο εν μέρει αποδίδεται και στο γεγονός ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει αρκετά περιορισμένη γραφειοκρατία και τα χρήματα αποδεσμεύονται σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.
Όπως είναι γνωστό, το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» θα τρέχει για έναν ακόμη χρόνο και μέσω αυτού θα επιδοτείται κατά 30% η αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος επί της λιανικής τιμής προ φόρων έως του ποσού των 8.000 ευρώ (πρόκειται για ποσό αυξημένο σε σχέση με τις 6.000 που ίσχυε στην προηγούμενη φάση). Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και ξεχωριστή δράση αντικατάστασης ταξί, η οποία θα χρηματοδοτηθεί με 40 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και αναμένεται να τρέξει επίσης το επόμενο διάστημα.
Εντελώς διαφορετική όμως σε σχέση με ό,τι ίσχυε πριν από τρία χρόνια είναι και η εικόνα των υποδομών. Μέχρι το 2019, υπήρχαν μόλις 100 δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές και σήμερα έχουμε 2.300 με στόχο το 2020 να φθάσουν τους 20.000. Θετική εξέλιξη αποτελεί το γεγονός ότι έχουν ολοκληρωθεί τα ΣΦΗΟ, δηλαδή όλοι οι δήμοι της χώρας δηλαδή έχουν χωροθετήσει 11.000 φορτιστές και πλέον αυτή τη στιγμή η αγορά περιμένει την τοπική αυτοδιοίκηση να προχωρήσει στην εγκατάσταση (μέσω διαγωνισμών, παραχωρήσεων, μέσω εν γένει μιας καλής εφαρμογής συνεργασίας δημοσίου-ιδιωτικού τομέα). Ως προέκταση αυτού, το πρόγραμμα «φορτίζω παντού», το οποίο θα επιδοτήσει την εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων ταχυφορτιστών με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης αναμένεται επίσης να βγει στον αέρα το επόμενο διάστημα και θα έχει προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ, χρήματα τα οποία θα επιδοτήσουν περίπου 10.000 δημόσια προσβάσιμους ταχυφορτιστές (κάτι που σημαίνει ότι το 80% της φόρτισης θα γίνεται σε περίπου μία ώρα).
Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα μπήκε στο χορό της ηλεκτροκίνησης με αρκετή καθυστέρηση, πλέον πρωτοστατεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσον αφορά στην παροχή κινήτρων και τη θέσπιση του κατάλληλου πλαισίου.
Η χώρα μας έχει έχει την τέταρτη υψηλότερη επιδότηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου μεταξύ 33 ευρωπαϊκών κρατών, και τη δεύτερη καλύτερη απόδοση φοροελαφρύνσεων για εταιρικά αυτοκίνητα (με πρώτη την Ιρλανδία.)