Beaujolais nouveau: φθηνό κρασί, ιδανικό μάρκετινγκ

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Beaujolais nouveau: φθηνό κρασί, ιδανικό μάρκετινγκ

Le Beaujolais nouveau est arrivé. Με λόγια αυτά οι οινοπαραγωγοί του Μποζολέ, μιας περιοχής στη Βουργουνδία της Γαλλίας, κοινοποιούν σε όλο τον κόσμο την άφιξη του πρώτου κρασιού του χρόνου, την τρίτη Πέμπτη κάθε Νοέμβρη.

Πρόκειται για ένα φθηνό, φρέσκο κρασί, κόκκινο με ιδιότητες λευκού, που πίνεται μέσα σε λίγους μήνες. Προέρχεται από σταφύλια της ποικιλίας gamay τα οποία, βάσει νόμου, μαζεύονται με τα χέρια. Το Μποζολέ είναι η μόνη περιοχή στη Γαλλία μαζί με την Καμπανία όπου η συγκομιδή με τα χέρια είναι υποχρεωτική.Επίσης παράγεται με διαφορετικό τρόπο απ’ ό,τι τα άλλα κόκκινα κρασιά. Ενώ στην ερυθρή οινοποίηση τα σταφύλια συνθλίβονται πριν μπουν στις δεξαμενές, στην περίπτωση του Beaujolais nouveau οι ρώγες μπαίνουν ολόκληρες, μαζί με τα κοτσάνια τους, σε περιβάλλον διοξειδίου του άνθρακα. Έτσι, προστατεύονται από τυχόν αλλοιώσεις και η αλκοολική ζύμωση γίνεται ενδοκυτταρικά.

Το μυστικό της επιτυχίας

Πώς γίνεται όμως ένα κρασί που οινοκριτικοί το έχουν περιγράψει ως «το αντίστοιχο του να τρως ωμή ζύμη μπισκότων», πουλάει κάθε χρόνο τέτοια εποχή 65 εκατομμύρια φιάλες σε όλον τον κόσμο; Η απάντηση είναι μία: το καλό μάρκετινγκ. Το οποίο ξεκίνησε από το 1954, όταν καθιερώθηκε και το σύνθημα «le Beaujolais nouveau est arrivé» («το νέο Μποζολέ έφτασε»). Η ιδέα να γίνει η μεταφορά των πρώτων μπουκαλιών στο Παρίσι με αγώνα αυτοκινήτων, τράβηξε το ενδιαφέρον των μέσων ενημέρωσης και φτάνοντας στη δεκαετία του ’70 το «ράλι του Μποζολέ» είχε γίνει εθνική υπόθεση. Στα 80s ο αγώνας απλώθηκε και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αργότερα στις ΗΠΑ και στα 90s έφτασε και στην Ασία. Πρόκειται για μία πρακτική που φέρνει γρήγορο χρήμα στα οινοποιεία, που γλιτώνουν την πολυετή αναμονή της ολοκλήρωσης ενός κόκκινου κρασιού, μέχρι να είναι έτοιμο για πώληση.

Ο «Πάπας του Μποζολέ»

Ο άνθρωπος που έκανε το Beaujolais nouveau γνωστό σε όλον τον κόσμο είναι ο οινοπαραγωγός George Duboeuf, γνωστός ως και «Πάπας του Μποζολέ». Εξάγει το 80% της παραγωγής του, το ένα πέμπτο της οποίας είναι Beaujolais nouveau και, στα 83 του σήμερα, εξακολουθεί να ταξιδεύει σε κάθε άκρη του πλανήτη για να το προωθήσει. Το γεγονός ότι στις ΗΠΑ η Ημέρα των Ευχαριστιών (Thanksgiving) πέφτει την τέταρτη Πέμπτη του Νοέμβρη, μία εβδομάδα ακριβώς μετά την κυκλοφορία του Beaujolais nouveau, έρχεται… κουτί. Οι περισσότερες γαλοπούλες στα αμερικάνικα σπίτια καταναλώνονται συνοδευόμενες από το «γιοματάρι» του Μποζολέ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider