«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης» επισήμανε, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», o γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Ειδικότερα, αναφερόμενος στη δυσπιστία που υπάρχει για την κατασκευή του Μετρό στην πόλη, είπε πως είναι «πολύ δύσκολο να ξεριζωθεί» και ότι «όταν θα δουν οι Θεσσαλονικείς, ότι το Μετρό θα είναι λειτουργικό και θα μπορούν να μπουν στους σταθμούς, όχι με μουσαμάδες και συναυλίες, αλλά πραγματικά και ότι θα υπάρχουν συρμοί και όλα θα λειτουργούν τότε θα ξεπεραστεί και η δυσπιστία».
«Εμείς επιλέξαμε έναν δύσκολο δρόμο, να πούμε την αλήθεια» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης και πρόσθεσε πως «επιλέξαμε να κάνουμε μια πλήρη ανάγνωση του περιβάλλοντος που είχαμε να διαχειριστούμε για το Μετρό. Είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Το μόνο που υπάρχει είναι να βγει η δικαστική απόφαση για τον σταθμό Βενιζέλου. Είναι ένα υπερσύγχρονο Μετρό, καθώς είναι driverless metro, δεν θα υπάρχουν οδηγοί και γι' αυτό χρειάζονται τουλάχιστον 18 μήνες να γίνονται δοκιμές. Eπιλέξαμε να πούμε ότι το 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα πλήρες και λειτουργικό Μετρό».
Το Flyover θα έχει πολύ υψηλή οδική ασφάλεια
Σχετικά με την αναβάθμιση της ανατολικής εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρου (Flyover), ο γενικός γραμματέας τόνισε ότι «θα κάνουμε μια παρέμβαση που θα έχει πρώτα από όλα πολύ υψηλή οδική ασφάλεια και θα είναι ένα έργο αριστούργημα για την πόλη. Φτιάχνουμε έναν δρόμο πάνω από τον δρόμο, μια εναέρια γέφυρα που θα είναι συνεχόμενη μήκους τεσσάρων χιλιομέτρων και η συνολική παρέμβαση θα είναι 13,5 χιλιόμετρα. Παράλληλα θα αναβαθμίσουμε και το κατάστρωμα που ήδη υπάρχει. Τα στοιχεία που μας σόκαραν ήταν ότι έχουμε 12 φορές μεγαλύτερη θνησιμότητα στον συγκεκριμένο δρόμο, σε σχέση με την Αττική Οδό».
Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε πως «ξεκίνησε ήδη η διαδικασία του διαγωνισμού που θα διαρκέσει τέσσερις με έξι μήνες και εκτιμούμε να έχουμε τον οριστικό ανάδοχο το 2021, το αργότερο στις αρχές του 2022, έτσι ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες του έργου. Υπολογίζουμε ότι η κατασκευή του έργου θα κρατήσει τρία με τέσσερα χρόνια» υπογράμμισε.
Ερωτηθείς για τα υπόλοιπα έργα στην πόλη, απάντησε πως υπάρχει ένα συνολικό πλάνο από την κυβέρνηση για τη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα είπε πως γίνονται και από άλλους παρεμβάσεις, όπως για παράδειγμα το ότι η πόλη έχει ανάγκη από ένα σοβαρό αεροδρόμιο και γι' αυτό «μπήκε σε λειτουργία ο νέος διάδρομος προσγειώσεων και απογειώσεων 10/28 του αεροδρομίου Μακεδονία για να μπορούν να προσγειώνονται και μεγαλύτερα αεροσκάφη.
Προχωράει ο διαγωνισμός για την οδική σύνδεση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Επιπρόσθετα ανέφερε ότι «προχωράει ο διαγωνισμός για την οδική σύνδεση στο λιμάνι, εκτός από το πλάνο ανάπτυξης που υπάρχει γενικότερα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Κάνουμε επίσης αντιπλημμυρικά έργα και στη δυτική Θεσσαλονίκη στη Λαχαναγορά αλλά και στην Καλαμαριά. Παρεμβαίνουμε στο Δικαστικό Μέγαρο. Σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα έχουμε διαγωνισμούς για περίπου 40 σχολικές μονάδες».
Για τον κάθετο άξονα Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκης - Ν. Μουδανιά - Ποτίδαια ο γενικός γραμματέας Υποδομών, εκτίμησε ότι μέχρι τα τέλη του 2021 θα έχει ολοκληρωθεί αυτό το κομμάτι του δρόμου, με προϋπολογισμό 15 εκατ., ενώ για τα σιδηροδρομικά έργα, είπε πως «θα προχωρήσει η μεσόγεια χάραξη, που αφορά τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα και τους Τοξότες και από εκεί την Αλεξανδρούπολη με το Ορμένιο, ένα έργο που θα αλλάξει τις σιδηροδρομικές μεταφορές σε όλα τα Βαλκάνια. Παράλληλα γίνονται παρεμβάσεις και στη γραμμή Θεσσαλονίκης-Ειδομένης και Θεσσαλονίκης-Προμαχώνα».