Τράπεζες: Έχουμε κάνει ήδη τα πρώτα βήματα Ψηφιακού Μετασχηματισμού

Βάσω Αγγελέτου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τράπεζες: Έχουμε κάνει ήδη τα πρώτα βήματα Ψηφιακού Μετασχηματισμού
«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι αυτό που βιώνουμε σήμερα και το open banking αυτό που σχεδιάζουμε για το μέλλον» είναι το μήνυμα που έστειλαν οι «αρχιτέκτονες» της Ψηφιακής Πολιτικής των τραπεζών.

Οι ελληνικές τράπεζες δεν βρίσκονται στην αρχή, έχουν ήδη διανύσει κάποια απόσταση στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού, δήλωσαν σήμερα τα κορυφαία στελέχη Ψηφιακής Πολιτικής του εγχώριου τραπεζικού κλάδου.

Παράλληλα με τη μάχη των κόκκινων δανείων, οι τράπεζες δίνουν και τη μάχη της ψηφιοποίησης των λειτουργιών τους διεκδικώντας ένα μέρος του προϋπολογισμού με σθένος αλλά και αντικειμενικές δυσκολίες για τον εγχώριο κλάδο. Πρόσφατα η Eurobank δήλωσε ότι θα επενδύσει 300 εκατ. ευρώ στον ψηφιακό της μετασχηματισμό την επόμενη τριετία και ανάλογη χρηματοδότηση δρομολογούν και οι υπόλοιπες τράπεζες.

Σε ειδικό πάνελ του συνεδρίου 16th Bank Management με θέμα «Ο Οδικός Χάρτης προς το Digital & Open Banking – Πως οι Τράπεζες Σχεδιάζουν την Πορεία προς το αύριο – Στρατηγική, Συστήματα, Timing», οι «αρχιτέκτονες» της ψηφιακής στρατηγικής στη Eurobank, την Alpha Bank, την Τράπεζα Πειραιώς, την Attica Bank, την HSBC και τη Mastercard χαρτογράφησαν τις προκλήσεις που επιφυλάσσει για τις παραδοσιακές τράπεζες η παραδοσιακή τραπεζική, αλλά και τις ευκαιρίες που γεννά η διερύνση των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι αυτό που βιώνουμε σήμερα και το open banking αυτό που σχεδιάζουμε για το μέλλον», δήλωσε χαρακτηριστικά η κ. Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard στην Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, εκτιμώντας ότι «μέσα στην επόμενη δεκαετία έχουμε πολλά να δούμε στον τομέα αυτό».

«Στο κομμάτι της συναλλακτικής, όλες οι ελληνικές τράπεζες βρισκόμαστε σε εξαιρετικά καλό επίπεδο, σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα πιο μπροστά από τις ευρωπαϊκές», τόνισε ο κ. Δαμιανός Χαραλαμπίδης, εντεταλμένος γενικός διευθυντής και Chief Digital Officer της Alpha Bank.

«Ήρθε η ώρα να μεταφέρουμε την καλή εμπειρία που προσφέρουμε στους πελάτες μας μέσω των ηλεκτρονικών καναλιών, e-banking και mobile banking, και στο κατάστημα. Σε αυτόν τον στόχο επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας στην Alpha Bank, ο οποίος ωστόσο απαιτεί περισσότερο χρόνο καθώς καλούμαστε να μετασχηματίσουμε μια σειρά από διαδικασίες», εξήγησε ο κ. Χαραλαμπίδης.

«Στη Eurobank, έχουμε θέσει τα πρώτα βήματα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, καθώς εδώ και χρόνια επενδύουμε στις δομές που προϋποθέτει μια τέτοια αλλαγή. Παράλληλα, ξεκινάμε ένα τριετές ταξίδι ύψους 300 εκατ. ευρώ με έξι πυλώνες που περιλαμβάνουν από τις ψηφιακές πωλήσεις και τα εναλλακτικά κανάλια, ως τα Analytics και το digital marketing», σημείωσε ο κ. Κωστής Χλουβεράκης, Chief Digital Officer του Ομίλου Eurobank.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι νέοι που τώρα ενηλικιώνονται είναι αυτοί που θα καθορίσουν τις τάσεις στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών τα επόμενα χρόνια και σε αυτούς πρέπει να στοχεύει η ψηφιακή στρατηγική των τραπεζών. «Στη Eurobank είναι προτεραιότητά μας να αναπτύξουμε τα σύγχρονα εργαλεία που θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον αυτής της νέας γενιάς πελατών αξιοποιώντας μια σειρά από τεχνολογίες όπως τα data analytics, η ρομποτική, τα digital funds κ.α.».

«Στην Τράπεζα Πειραιώς έχουμε ένα ευρύ φάσμα πελατών, από όλες τις κατηγορίες, και στόχος μας είναι να τους βοηθήσουμε να κάνουν το ψηφιακό ταξίδι. Από την εμπειρία μας στην εκπαίδευση των πελατών, διαπιστώνουμε ότι στο τέλος αυτού του ταξιδιού όλοι ενθουσιάζονται», επισήμανε ο κ. Στέφανος Μυτιληναίος, αναπληρωτής γενικός διευθυντής και επικεφαλής Ηλεκτρονικής Επιχειρηματικότητας της Τράπεζας Πειραιώς.

«Η δεύτερη μάχη που καλούμαστε να κερδίσουμε είναι να ξεφύγουμε από το αμιγώς συναλλακτικό και να στραφούμε ξανά στο παραδοσιακό banking, στις αξίες δηλαδή που διέπουν τη σχέση τράπεζας-πελάτη όλα αυτά τα χρόνια, με κυριότερη την εμπιστοσύνη», πρόσθεσε και διευκρίνισε: «Αυτές τις σχέσεις εμπιστοσύνης θέλουμε να μεταφέρουμε ψηφιακά και να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να ικανοποιήσουν τις ανάγκες με τα νέα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας, όπως η διαχείριση των οικονομικών τους».

«Η Attica Bank βρίσκεται σε μια διαφορετική φάση από τις υπόλοιπες εγχώριες τράπεζες αλλά έχει ήδη ανακτήσει την εμπιστοσύνη των πελατών καταγράφοντας άνοδο των καταθέσεων κατά 13%», δήλωσε ο κ. Δημήτριος Πλαγιάννης, Chief Digital & Retail Officer της τράπεζας. «Λόγω του μικρού μας μεγέθους, πιστεύω ότι εύκολα θα κερδίσουμε το χαμένο έδαφος του ψηφιακού μετασχηματισμού», συμπλήρωσε.

Σε πρωτοπόρο του open banking έχει αναδειχθεί η HSBC στο Λονδίνο, δήλωσε με τη σειρά της η κ. Δήμητρα Βουρνά, διευθύνουσα σύμβουλος της HSBC Ελλάδος. Όπως σημείωσε η ίδια, η HSBC Λονδίνου ήταν η πρώτη που δέχθηκε το πρώτο αίτημα δανειδότησης μέσω των ανοιχτών APIs της τον περασμένη Απρίλιο και εκταμίευσε το πρώτο δάνεια σε λίγα μόλις λεπτά. «Αυτή την τεχνογνωσία σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε και στην Ελλάδα και ήδη βρισκόμαστε σε διαδικασία ανάπτυξης των απαιτούμενων συστημάτων».

Τόνισε, τέλος, η κ. Βουρνά, ότι «το open banking δεν θα είναι πετυχημένο εάν δεν υπάρχει εμπιστοσύνη», καθώς έρευνες έχουν δείξει ότι πάνω από το 60% των πελατών δηλώνουν επιφύλαξη απέναντι την παροχή των προσωπικών τους δεδομένων, φοβούμενοι ενδεχόμενες απάτες καθώς και τον «βομβαρδισμό» τους από τρίτους παρόχους για νέες υπηρεσίες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider