Πέντε φορές ταχύτερα από την παγκόσμια οικονομία αναπτύσσονται οι «συναισθηματικές» αγορές με τον τζίρο τους να αυξάνει κατά 17% τα τελευταία δύο χρόνια κατά την περίοδο της γιορτής του Αγίου Βαλεντίνου. Η αύξηση μάλιστα είναι πολύ μεγαλύτερη στην περίπτωση της Ελλάδας, όπου το σύνολο των συναλλαγών τη συγκεκριμένη περίοδο παρουσιάζει άνοδο 181,5% την τελευταία τριετία.
Ταξίδι κι όχι δείπνο κάνουν δώρο στο ταίρι τους οι Έλληνες
Σύμφωνα με νέα έρευνα της Mastercard κατά την οποία συλλέγει στοιχεία ηλεκτρονικών συναλλαγών κατά την περίοδο του Αγίου Βαλεντίνου (11-14 Φεβρουαρίου) από περισσότερες από 53 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, οι Έλληνες δείχνουν να επενδύουν στην προσφορά εμπειριών και όχι αγαθών για τους αγαπημένους τους. Παραδοσιακά δώρα, όπως λουλούδια ή κοσμήματα, υποχωρούν στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ αντίστοιχα οι κρατήσεις σε ξενοδοχειακά καταλύματα αυξήθηκαν κατά 26% σε σχέση με το 2017. Στην ίδια κατεύθυνση και μάλιστα με ακόμα υψηλότερα ποσοστά, κινείται η αξία συναλλαγών σε κρατήσεις ταξιδιωτικών εισιτηρίων, οι οποίες αυξάνονται ραγδαία κάθε χρόνο, με τα στοιχεία να παρουσιάζουν άνοδο 50% την τελευταία τριετία.
Στις κορυφαίες επιλογές των Ελλήνων, σύμφωνα με τον ετήσιο δείκτη «Mastercard Love Index», για τον εορτασμό του Αγίου Βαλεντίνου, παραμένει η έξοδος για φαγητό. Ωστόσο ο ρυθμός αύξησης του όγκου των συναλλαγών σε εστιατόρια παρουσίασε τα χαμηλότερα ποσοστά από το 2017. Σε σύνολο, την τελευταία τριετία, ο αριθμός συναλλαγών σε εστιατόρια έχει αυξηθεί κατά 326%, όμως σε σχέση με το 2018 τα ποσοστά αυξήθηκαν με χαμηλότερη δυναμική (62%), δείγμα της καταναλωτικής τάσης για προσφορά περισσότερο ξεχωριστών εμπειριών.
Αύξηση 916% για τις ανέπαφες συναλλαγές μέσα σε δύο χρόνια
Εκτός από στοιχεία για τις επιλογές των «ερωτευμένων» Ελλήνων η έρευνα της Mastercard παρουσιάζει και στοιχεία για τις προτιμώμενες μεθόδους πληρωμής των καταναλωτών.
Ειδικότερα, το μερίδιο ανέπαφων συναλλαγών, σημειώνει συνεχή άνοδο, καθώς η αξία τους στην Ελλάδα κατά την περίοδο του Αγίου Βαλεντίνου, αυξήθηκε κατά 916% από το 2017 μέχρι και το 2019, με τον αριθμό συναλλαγών να αυξάνεται κατά 1.529%.
Την τελευταία στιγμή ψάχνουν για δώρο οι Έλληνες
Πέρα από την προτίμηση στις εμπειρίες και την άνοδο των ανέπαφων συναλλαγών, οι αγορές για τον εορτασμό του Αγίου Βαλεντίνου μαρτυρούν και μια διαφοροποίηση της συμπεριφοράς των Ελλήνων. Ο λόγος για την προνοητικότητα των καταναλωτών παγκοσμίως, οι οποίοι πραγματοποίησαν νωρίτερα από κάθε άλλη φορά τις αγορές τους για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, με τις αγορές της τελευταίας στιγμής να μειώνονται δραστικά. Όπως ήταν αναμενόμενο βέβαια, οι Έλληνες δεν ακολουθούν την εν λόγω τάση, συνεχίζοντας να πραγματοποιούν το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους την τελευταία στιγμή, σε χαμηλότερα όμως ποσοστά. Ενδεικτικά ο αριθμός των συναλλαγών την 14η Φεβρουαρίου αυξήθηκε μόλις κατά 12%.
Σε αρμονία με τις αντίστοιχες συναλλαγές στο εξωτερικό, παρουσιάστηκε άνοδος 170% στις συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν την 11η Φεβρουαρίου, που αποτελεί την πρώτη μέρα καταγραφής δεδομένων για αγορές που αφορούν την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.
Φωτογραφία: Getty Images/Ideal Image