«Ανάποδα» γυρίζει το e-commerce

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Ανάποδα» γυρίζει το e-commerce

Μια Τρίτη εκδοχή του e-commerce βλέπουν σήμερα οι καταναλωτές. Μέχρι στιγμής το πιο σύνηθες ήταν είτε τα φυσικά καταστήματα να ανοίγουν και online κατάστημα με τα ίδια προϊόντα ή εταιρείες να πωλούν υπηρεσίες και προϊόντα μόνο μέσω διαδικτύου χωρίς να υπάρχει φυσικό κατάστημα. Σήμερα, μια άλλη εκδοχή κερδίζει συνεχώς έδαφος. Το αποκλειστικά online κατάστημα, λόγω της αυξημένης ζήτησης που έχουν τα προϊόντα να ανοίγει και φυσικό κατάστημα, ακολουθώντας ακριβώς την αντίστροφη πορεία από εκείνη που είχαν συνηθίσει οι marketers.

Ρούχα prêt a porter, γυαλιά, είδη διακόσμησης …Πολλά εμπορικά sites ανοίγουν πλέον και «πραγματικά» καταστήματα και υλοποιούν ένα πέρασμα από τον virtual κόσμο στον πραγματικό.

Όμως ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, υπάρχουν περιθώρια για καινοτομία. Η παριζιάνικη boutique «Appartement Sezane» συνδυάζει τη «χαρά της επαφής με το προϊόν» με τις online αγορές: οι πελάτες φεύγουν από το κατάστημα χωρίς σακούλες με ψώνια αλλά έχουν δει από κοντά το προϊόν, το έχουν δοκιμάσει, το έχουν επιλέξει και έχουν πληρώσει επί τόπου ηλεκτρονικά μέσω τάμπλετ που είναι διαθέσιμο σε ειδικές κονσόλες εντός του καταστήματος.

Η συγκεκριμένη εταιρεία έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία από το 2013 οπότε και ξεκίνησε η διαδικτυακή της παρουσία (δεν υπήρχε τότε φυσικό κατάστημα), συγκεντρώνοντας τουλάχιστον 100.000 πελάτες το μήνα οι οποίοι έκαναν τουλάχιστον 20.000 παραγγελίες.

Ωστόσο, για ορισμένα προϊόντα, τα οποία ανήκουν σε άλλες μάρκες, υπάρχει η δυνατότητα για επί τόπου αγορά μέσω μιας πρόσφατης εφαρμογής, της «Take away».

«Το Appartement είναι ένας τρόπος να επικοινωνούμε με τους πελάτες μας», εξηγεί η Morgane Sézalory, ιδρύτρια της εταιρείας. «Υπάρχουν υπηρεσίες τις οποίες δεν μπορούμε να προσφέρουμε online όπως είναι για παράδειγμα οι συμβουλές», προσθέτει.

Τους τελευταίους μήνες πολλοί «καθαροί παίχτες» (έτσι ονομάζουν τους μάρκες που έχουν «γεννηθεί» στο Internet), έχουν ενταχθεί στο παιχνίδι. Η La Redoute Interieurs και η Made in Design από τον χώρο της διακόσμησης όπως και το κατάστημα με είδη για παιδιά Smallable ή η εταιρεία ρούχων prêt a porter, Maison Standards, αποτελούν τέτοια παραδείγματα.

Καθεμιά από αυτές τις εταιρείες έχει το δικό της ιδιαίτερο τρόπο προώθησης προϊόντων όπως είναι δωρεάν πρόσβαση στο internet , υπολογιστές εντός του καταστήματος, εμπορεύματα stock κλπ.

Τα κίνητρα που οδηγούν έναν πελάτη στο φυσικό χώρο του καταστήματος διαφέρουν ανάλογα με το είδος του προϊόντος. «Στην περίπτωση του prêt a porter, η επίσκεψη γίνεται κυρίως για να ανακαλύψει ο πελάτης το περιβάλλον της συγκεκριμένης μάρκας», αναλύει ο Cédric Ducrocq, στέλεχος της PDG.

«Ωστόσο, όταν πρόκειται για αγορά επίπλων σε στάνταρ τιμή ο πελάτης θέλει να τα δει από κοντά προτού αποφασίσει», συμπληρώνει. Η φυσική επαφή με τα προϊόντα αυξάνει την εμπιστοσύνη στην εκάστοτε μάρκα.

Με πληροφορίες από τη Le Monde

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider