Οι προκλήσεις για το ελαιόλαδο που πάει εκτός ΕΕ

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι προκλήσεις για το ελαιόλαδο που πάει εκτός ΕΕ

Νέοι δρόμοι ανοίγονται για τις μικρές ελληνικές επιχειρήσεις εμπορίας ελαιολάδου, οι οποίοι αν και δεν είναι «στρωμένοι» με ροδοπέταλα καταλήγουν ουσιαστικά σε κάποιες «πόρτες ανοιχτές» και μάλιστα σε μεγάλες αγορές όπως είναι αυτές της Κίνας, της Ρωσίας και της Βραζιλίας.

Οι πιστοποιήσεις ΠΟΠ (Προϊόντα Ονομασίας Προέλευσης) και ΠΓΕ (Προϊόντα Γεωγραφικής Ένδειξης) αποτελούν το «εισιτήριο» για να εισέλθουν τα ελληνικά προϊόντα στις αγορές αυτές. Η απόδοση ταυτότητας και πιστοποίησης «ενισχύει την πρόθεση για κατανάλωση», αναφέρει μιλώντας στο insider.gr, ο κ. Γιώργος Οικονόμου, εντεταλμένος Σύμβουλος του ΕΚΕΠΕ (Ελληνικό Κέντρο Εξαγωγών & Προώθησης Ελαιολάδου). Προς αυτή την κατεύθυνση έχει δημιουργηθεί το συγχρηματοδοτούμενο Πρόγραμμα Ενημέρωσης και Προώθησης του Ευρωπαϊκού Ελαιολάδου σε χώρες εκτός ΕΕ «Great Liquid Gold», το οποίοι προωθεί το ευρωπαϊκό ελαιόλαδο στην Κίνα, τη Ρωσία, τη Βραζιλία, τη Σερβία και την Ελβετία. Στο πρόγραμμα, το οποίο ουσιαστικά βοηθά τις ελληνικές επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους να προωθήσουν τα προϊόντα τους στις εν λόγω αγορές συμμετέχει και η Ελλάδα μέσω του ΕΚΕΠΕ. «Δικαιούχοι το προγράμματος είναι μόνο επαγγελματικές οργανώσεις. Μετά από έρευνα, υποβάλλαμε την πρότασή μας στις Βρυξέλλες και είχε ευτυχή κατάληξη καθώς θεωρήθηκε ότι πληρούμε τις προϋποθέσεις και διαθέτουμε την εμπειρία για να ανοίξουμε το δρόμο και στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις προς τις αγορές αυτές», αναφέρει ο κ. Οικονόμου.

Το ΕΚΕΠΕ έχει δύο εταίρους τον ΣΕΒΙΤΕΛ και τον ΕΣΒΙΤΕ και όπως σημειώνει ο κ. Οικονόμου, καλύπτει το 50% των δαπανών στις εταιρείες που θέλουν να προωθήσουν το ελαιόλαδο στις συγκεκριμένες αγορές. Περιλαμβάνει υποστήριξη generic δράσεων διαφήμισης (μηνύματα, καταχωρήσεις, έντυπη προβολή, μικροδείγματα κλπ.) προωθητικών ενεργειών (εντυποδιανομές, δειγματοδιανομές, γευστικές δοκιμές, προβολές σε σημεία πώλησης κλπ) και δημοσίων σχέσεων (συμμετοχή σε εκθέσεις τροφίμων, δημοσιότητα, επιχειρηματικές αποστολές κλπ.)

«Γίνεται προσπάθεια να ενισχυθούν και οι μικρές επιχειρήσεις, οι μικροί παραγωγοί όπως ακριβώς γίνεται και με το κρασί. Θέλουμε να προσφέρουμε τη δυνατότητα και σε μικρές και νέες επιχειρήσεις να ανοίξουν τα φτερά τους», αναφέρει ο κ. Οικονόμου.

Τα προβλήματα και οι προκλήσεις σε αγορές εκτός ΕΕ

Ωστόσο, τόσο οι αγορές της Κίνας και της Ρωσίας όσο και της Βραζιλίας παρουσιάζουν αρκετά προβλήματα τα οποία «μόνο με συνέργιες και συλλογική δράση μπορούν να ξεπεραστούν», όπως σημειώνει.

«Όπως η Ελλάδα έχει πρόβλημα με τα capital controls, τη χρηματοδότηση και τις συνέπειες εν γένει της οικονομικής ύφεσης, ανάλογα είναι και τα προβλήματα σε αυτές τις αγορές. Στη Ρωσία, έχουμε την υποτίμηση του νομίσματος, κάτι που θέτει σε δοκιμασία την αγορά. Στη Βραζιλία υπάρχουν οικονομικά και πολιτικά προβλήματα και ίσως μεγάλη μερίδα καταναλωτών το τελευταίο που θα τους ενδιέφερε θα ήταν να στραφούν σε ποιοτικά προϊόντα όπως είναι το παρθένο ελαιόλαδο. Στην Κίνα, παρ’ ότι τα προβλήματα δεν είναι τόσο σοβαρά, έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια αγορά η οποία είναι δύσκολα προσβάσιμη», αναφέρει ο κ. Οικονόμου.

Μέσω του προγράμματος, το οποίο είναι διετές και αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στην πρώτη φάση υλοποίησής του ανοίγονται προοπτικές στην ελληνική αγορά. «Το θέμα δεν είναι μόνο να εισέλθεις σε αυτές τις αγορές και να ενταχθείς στα δίκτυα διανομής. Είναι και να παραμείνεις. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο αν προωθήσουμε σωστά τα προϊόντα προτάσσοντας τις πιστοποιήσεις ΠΟΠ και ΠΓΕ και χρησιμοποιώντας την εμπειρία marketing που έχουμε για το συγκεκριμένο προϊόν», υπογραμμίζει ο κ. Οικονόμου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider