Το νέο 5ετές «χρυσό» συμβόλαιο για τη λειτουργία του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας (μια σύμβαση ύψους σχεδόν 261,5 εκατ. ευρώ, βάσει των πρόσφατων διαδικασιών) αναμένεται να αποτελέσει ένα ακόμα σημαντικό «πεδίο επιχειρηματικής σύγκρουσης» για το σύνολο των εγχώριων ισχυρών κατασκευαστικών ομίλων καθώς στην διεκδίκησή του δίνουν το παρών οι ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος και Intrakat.
Βέβαια, πρόκειται για μια κάπως... μπερδεμένη υπόθεση, η έκβαση της οποίας αποτελεί ερωτηματικό, έχει εμπλακεί στα «γρανάζια» των προσφυγών και των χρονικών παρατάσεων ενώ, αν και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ, κ. Χ. Σαχίνης, έχει προβλέψει ότι το τοπίο θα ξεκαθαρίσει έως τον προσεχή Σεπτέμβριο, εντούτοις, στην κατασκευαστική «πιάτσα» μόνο βεβαιότητα περί αυτού δεν εκφράζουν.
Ως γνωστόν, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ παραμένει στο project μέσω νέας σύμβασης ενός έτους (με έναρξη 31/03/2021) για τη λειτουργία του ΚΕΛ Ψυττάλειας. Η κοινοπραξία είχε ήδη λάβει και δύο ετήσιες παρατάσεις, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η νομική διαμάχη της με τις κοινοπραξίες Intrakat – ΤΕΡΝΑ – Suez και Μυτιληναίου – Κωνσταντινίδη στο διαγωνισμό για την πολυετή διαχείριση της Ψυττάλειας.
Και σε πρώτη φάση, το προσεχές διάστημα αναμένεται να αποτελέσει μια κρίσιμη περίοδο για την τύχη της Ψυττάλειας, καθώς, βάσει πρόσφατων πληροφοριών, πρόκειται να έχουμε νεότερα από την ΑΕΠΠ. Δηλαδή την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών που θα κληθεί να εξετάσει την προσφυγή της ΑΚΤΩΡ, με την οποία η κοινοπραξία της (με ΑΒΑΞ) ζητάει να συνεχιστεί ο αποκλεισμός των σχημάτων Intrakat – ΤΕΡΝΑ – Suez και Μυτιληναίου – Κωνσταντινίδη.
Βέβαια, να υπενθυμίσουμε, όπως άλλωστε και πρόσφατα ανέφερε η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ, ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας «άνοιξε τον δρόμο» στο Δ.Σ. της ΕΥΔΑΠ να πάρει την απόφαση που θεωρούσε η εταιρεία καλύτερη για τον ανταγωνισμό. Η οποία ήταν να γίνουν δεκτές όλες οι προσφορές, κόντρα σε παλιότερη γνωμοδότηση της Επιτροπής του διαγωνισμού για αποκλεισμό των άλλων διεκδικητών.
Ωστόσο, όπως από την πρώτη στιγμή αναμένονταν, ο διαγωνισμός… έδειξε ότι έχει δρόμο καθώς κατατέθηκε προσφυγή από πλευράς των ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ η οποία λογικό είναι να επιθυμεί προάσπιση των κεκτημένων, ενώ μένει να φανεί πως θα κινηθούν και οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος, Intrakat προσεχώς.
Όπως είχε αναφέρει ο κ. Σαχίνης, «σίγουρα θα γίνουν ενστάσεις, είναι κάτι που το αναμένουμε, ελπίζουμε ότι το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο θα βοηθήσει στην αμεσότερη επίλυση του προβλήματος, θα πάρει μερικούς μήνες, αλλά είμαστε στην αρχή του τέλους». Ο κ. Σαχίνης είχε σημειώσει ότι η βαρύτητα μεταξύ τεχνικής και οικονομικής προσφοράς ορίζεται στο 30%-70%, οι τεχνικές προσφορές είναι ως γνωστόν στα ίδια σχεδόν επίπεδα, άρα η οικονομική προσφορά θα παίξει ρόλο».
Σε κάθε περίπτωση πάντως, η υπόθεση «Ψυττάλεια» φαίνεται να αποτελεί πεδίο «μάχης» για τα ισχυρά κατασκευαστικά σχήματα, με την… ΕΥΔΑΠ να βρίσκεται κάπου στη μέση καθώς καλείται να κρατήσει ισορροπίες αλλά και βέβαια να κάνει πράξη αυτό που είχε σημειώσει η διοίκησή της, δηλαδή «να αποφασίσει το καλύτερο δυνατόν για την ίδια (το δημόσιο) και τους όρους του διαγωνισμού». Πάντως, όπως πηγάζει από πλευράς των εμπλεκόμενων ομίλων, μάλλον ο διαγωνισμός για το «χρυσό» συμβόλαιο της Ψυττάλειας δεν θα τελειώσει άμεσα, οι νομικές κινήσεις είναι «πάνω στα τραπέζι» με στόχο είτε να «διατηρηθούν κεκτημένα» είτε να «ανοίξει το παιχνίδια με συμμετοχή σε όλους». Κατά συνέπεια, οι διεργασίες στο αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται να κορυφωθούν.
Και κατά τα φαινόμενα, από τη μία πλευρά το γκρουπ ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ δεν θα αφήσει να χαθεί εύκολα το χρυσό συμβόλαιο μέσα από τα χέρια του (αν βέβαια γίνει διαγωνισμός με 3 σχήματα και αυτά δώσουν καλύτερες προσφορές από την κοινοπραξία), από την άλλη οι διεκδικητές, αν τελικά αποκλειστούν από τη διαδικασία, εξετάζουν μέχρι και να δημοσιοποιήσουν τις οικονομικές προσφορές τους (αν τελικά είναι καλύτερες από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ) στην περίπτωση που «βγούνε» εκτός διαδικασίας.