Πώς η χαλάρωση των περιορισμών αλλάζει τα δεδομένα σε λιανεμπόριο και εστίαση

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς η χαλάρωση των περιορισμών αλλάζει τα δεδομένα σε λιανεμπόριο και εστίαση
Νέα μέτρα στην αγορά, επανέναρξη δραστηριοτήτων και αναμονή για χαλάρωση των περιορισμών.

Tα νέα μέτρα που ισχύουν από σήμερα, το άνοιγμα περισσότερων δραστηριοτήτων και τα σταδιακά βήματα που γίνονται για την επιστροφή στην κανονικότητα αλλάζουν τα δεδομένα στην αγορά, με τις επιχειρήσεις να ελπίζουν σε μία καλύτερη επόμενη μέρα.

Τα θετικά μηνύματα από την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας της εστίασης, με τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη σε συνέντευξή του στο insider.gr να χαρακτηρίζει μάλιστα την έναρξη της ως «εντυπωσιακή», δημιούργησαν αίσθημα αισιοδοξίας στους επιχειρηματίες του κλάδου. Έφεραν όμως χαμόγελα και στον εμπορικό κόσμο. Mε κλειστή την εστίαση άλλωστε όπως σημείωναν οι έμποροι, η κίνηση και στα δικά τους καταστήματα παρέμενε χαμηλή καθώς οι καταναλωτές ψώνιζαν περισσότερο διεκπεραιωτικά και κυρίως τα απολύτως απαραίτητα. Σε συνδυασμό μάλιστα με τους αυστηρούς περιορισμούς των ραντεβού και του χρονικού ορίου των τριών ωρών η αγοραστική κίνηση τουλάχιστον το πρώτο διάστημα παρέμενε χαμηλή.

Για τις μεγάλες επιχειρήσεις ένα επιπλέον πρόβλημα υπήρχε με τον περιορισμό του αριθμού των καταναλωτών που βρίσκονταν ταυτόχρονα εντός των καταστημάτων, λόγω της αναλογίας πελατών ανά τ.μ, με στελέχη μεγάλων αλυσίδων να επισημαίνουν χαρακτηριστικά ότι «οι υπάλληλοι που δουλεύουν είναι περισσότερους από τους πελάτες».

Τι αλλάζει

Από σήμερα λοιπόν και σύμφωνα με τα νέα μέτρα, ο αριθμός των καταναλωτών στα καταστήματα άνω των 500 τ.μ αλλάζει και η αναλογία πελατών ανά τμ θα είναι πλέον, ένας πελάτης ανά 50 τμ, αντί για ένας πελάτης ανά 100 τμ. Ουσιαστικά δηλαδή, αυξάνεται ο συνολικός αριθμός των καταναλωτών που θα επισκέπτονται ημερησίως τα μεγάλα καταστήματα, κάτι που δίνει «ανάσα» στις επιχειρήσεις.

Μετά τις 14 Mαϊου εξάλλου, όπως προανήγγειλε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, αναμένεται να ανακοινωθεί και το τέλος της μεθόδου click inside με τους καταναλωτές να ψωνίζουν χωρίς ραντεβού μεν αλλά με περιορισμούς ως προς των αριθμό που βρίσκονται μέσα στα καταστήματα. Η άρση του click inside που αποτελούσε άλλωστε αίτημα του εμπορικού κόσμου από την αρχή της επαναλειτουργίας των καταστημάτων πριν από περίπου έναν μήνα εκτιμάται ότι θα βοηθήσει στην τόνωση της αγοραστικής κίνησης με τους καταναλωτές να μπορούν να ψωνίσουν ελεύθερα.

Ο κλάδος της εστίασης από την πλευρά του, έπειτα από μόλις μία εβδομάδα επαναλειτουργίας, αναμένει τη χαλάρωση δύο περιορισμών που σύμφωνα με τους επαγγελματίες αποτελούν «αγκάθια» αυτή τη στιγμή: το ωράριο έως τις 11 παρά τέταρτο το βράδυ και η απαγόρευση της μουσικής. Ήδη πάντως όσον αφορά στο ωράριο κυκλοφορίας φαίνεται πως εξετάζεται να επεκταθεί μετά τις 11 το βράδυ.

Οι παραπάνω αλλαγές σε συνδυασμό και με τη σταδιακή επανεκκίνηση των δραστηριοτήτων που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή, όπως το άνοιγμα των οργανωμένων παραλιών από σήμερα, την επαναλειτουργία των θερινών σινεμά στις 21 Μαΐου και των δημόσιων θεαμάτων στις 28 του μήνα εκτός από όφελος για την οικονομική δραστηριότητα βοηθάει και στην ψυχολογική αποσυμπίεση των πολιτών.

«Όσο προχωρούν οι εμβολιασμοί με τον ρυθμό που τώρα έχουμε, δηλαδή άνω των 100.000 ημερησίως, όλα θα πάνε καλά. Σε λίγες εβδομάδες η πρόοδος των εμβολιασμών θα έχει προκαλέσει μεγάλη πτώση της πανδημίας και η πτώση της πανδημίας θα μας επιτρέψει να ανακτήσουμε πολλούς βαθμούς ελευθερίας» όπως δήλωσε στο insider.gr o υπουργός Ανάπτυξης.

Με το βλέμμα λοιπόν στραμμένο στο καλοκαίρι, οι επαγγελματίες περιμένουν τη σταδιακή και προσεκτική χαλάρωση των περιορισμών και το επόμενο διάστημα ώστε να καταφέρουν περιορίσουν σε όσο το δυνατό μεγαλύτερο βαθμό τις απώλειες που είχαν τους μήνες του lockdown.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider