Η Audi θα σταματήσει την πώληση αυτοκινήτων με εσωτερική καύση από το 2026, επικεντρώνοντας την παραγωγή νέων οχημάτων στα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως αποκάλυψαν δημοσιεύματα της γερμανικής εφημερίδας Süddeutsche Zeitung και του περιοδικού Spiegel.
Αυτό σημαίνει πως τα μοντέλα A3 και A4 δεν θα έχουν πλέον «διαδόχους» και θα πρέπει να επανακατασκευαστούν και να κυκλοφορήσουν με νέες ονομασίες.
Αυτό δεν σημαίνει πως θα σταματήσει η πώληση υφιστάμενων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης της Audi, για τα οποία η αυτοκινητοβιομηχανία έχει θέσει ως στόχο σταματήσει τις πωλήσεις τους έως τις αρχές της επόμενης δεκαετίας.
Η εταιρεία θα ξεκινήσει σε τέσσερα χρόνια την παραγωγή «του τελευταίου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης» στο πλαίσιο της αποφασισμένης «μετάβασης στην εποχή της ηλεκτροκίνησης», διευκρίνισε στην ανακοίνωσή του ο διευθυντής της, Μάρκους Ντούεσμαν.
Από την απόφαση αυτή ενδέχεται να εξαιρεθεί η Κίνα, όπου η Audi συνεργάζεται με τοπικές εταιρείες για την παραγωγή και την ανάπτυξη οχημάτων και είναι πιθανόν να υπάρχει ζήτηση βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και μετά το 2033.
Σε άλλες περιοχές, η παραγωγή αυτοκινήτων με βενζινοκινητήρες ή ντιζελοκινητήρες σταδιακά θα αρχίσει να μειώνεται. Η Audi σκοπεύει να επιτύχει τον στόχο της ουδετερότητας στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα «το αργότερο μέχρι το 2050».
Ο Ντούεσμαν δεσμεύτηκε πάντως ότι «ο τελευταίος κινητήρας εσωτερικής καύσης της Audi θα είναι ο καλύτερος που έχει κατασκευαστεί ποτέ».
«Η ακριβής ημερομηνία» που θα σταματήσουν οι πωλήσεις τέτοιων οχημάτων «θα καθοριστεί από τους πελάτες και τη νομοθεσία», διευκρίνισε.
Αυτή η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, υπό την πίεση των ολοένα και αυστηρότερων ευρωπαϊκών κανονισμών, εντάσσεται στο πλαίσιο της φιλόδοξης προσπάθειας της μητρικής Volkswagen να προλάβει την ανταγωνίστρια εταιρεία Tesla. Ο όμιλος σχεδιάζει να επενδύσει 46 δισεκατομμύρια ευρώ μέσα σε μια πενταετία για τον σκοπό αυτόν.
Η Volkswagen σχεδιάζει επίσης να παράγει μόνη της, σε έξι ευρωπαϊκές μονάδες, τους συσσωρευτές, ένα εξάρτημα-κλειδί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η αγορά των οποίων σήμερα βρίσκεται στα χέρια ασιατών προμηθευτών.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ