Με αυξημένο κύκλο εργασιών στα 58,2 εκατ. ευρώ και βελτιωμένα EBITDA παρά την άνοδο των τιμών καυσίμων, έκλεισε το α΄εξάμηνο για τον όμιλο ΑΝΕΚ. Παράλληλα, τόσο ο όμιλος, όσο και η μητρική κατέγραψαν συρρίκνωση ζημιών.
Σε σχετική ανακοίνωση της εισηγμένης αναφέρεται ότι «το α’ εξάμηνο του 2021 συνεχίστηκε η εφαρμογή έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19. Η σταδιακή αποκατάσταση της οικονομικής δραστηριότητας οδήγησε σε βελτίωση του οικονομικού κλίματος και δημιούργησε προσδοκίες για οικονομική ανάκαμψη. Στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας, οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν στις μετακινήσεις των επιβατών συνεχίστηκαν κατά τους πρώτους μήνες του 2021 και καταργήθηκαν σταδιακά μέχρι τα μέσα Μαΐου, ενώ εξακολουθούν να ισχύουν τα μειωμένα πρωτόκολλα πληρότητας των πλοίων».
Στο α’ εξάμηνο του 2021 ο κύκλος εργασιών του Ομίλου παρουσίασε αύξηση κατά 5% σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2020, η οποία, σε συνδυασμό με τη συγκράτηση των λειτουργικών δαπανών, είχε ως αποτέλεσμα τη βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του Ομίλου που θα ήταν αρκετά μεγαλύτερη εάν δεν σημειωνόταν αύξηση του κόστους των καυσίμων λόγω της σημαντικής ανόδου των διεθνών τιμών πετρελαίου.
Εκτελώντας 2% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2020, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το α’ εξάμηνο του 2021 σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 159 χιλ. επιβάτες έναντι 172 χιλ. τη συγκρίσιμη περίοδο (μείωση 8%), 47 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 31 χιλ. το α’ εξάμηνο του2020 (αύξηση 51%) και 66 χιλ. φορτηγά έναντι 61 χιλ. (αύξηση 8%).
Τα βασικά οικονομικά μεγέθη της περιόδου διαμορφώθηκαν ως εξής:
Κύκλος Εργασιών
Αύξηση κατά 5% παρουσίασε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ο οποίος το α’ εξάμηνο του 2021 ανήλθε σε €58,2 εκατ. έναντι € 55,4 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Μητρικής ανήλθε σε € 51,4 εκατ. έναντι € 50,2 εκατ.
Μικτά Κέρδη
Αύξηση σημείωσαν τα ενοποιημένα μικτά κέρδη τα οποία για το α’ εξάμηνο του 2021 ανήλθαν σε € 2,5 εκατ. έναντι € 1,5 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2020. Το κόστος πωληθέντων του Ομίλου διαμορφώθηκε σε € 55,6 εκατ. έναντι € 53,9 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο λόγω της σημαντικής αύξησης του κόστους των καυσίμων. Αντίστοιχα, για την Εταιρεία τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε € 0,4 εκατ. έναντι € 0,2 εκατ., με το κόστος πωληθέντων να διαμορφώνεται σε € 51,0 εκατ. έναντι € 50,0 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2020.
EBITDA
Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου του α’ εξαμήνου 2021 διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 0,7 εκατ. έναντι ζημιών € 2,3 εκατ., ενώ, αντίστοιχα, για τη Μητρική σε ζημιές € 1,6 εκατ. έναντι ζημιών € 2,4 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2020.
Χρηματοοικονομικά αποτελέσματα
Το καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου και της Εταιρείας για το α’ εξάμηνο του 2021 ανήλθε σε € 5,4 εκατ. έναντι € 4,6 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2020.
Καθαρά αποτελέσματα
Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για α’ εξάμηνο του 2021 διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 12,1 εκατ. έναντι ζημιών € 13,2 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2020, ενώ αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 11,8 εκατ. έναντι ζημιών € 12,4 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο.
Στις 9 Σεπτεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε η ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση της Μητρικής η οποία, μεταξύ άλλων, εξέλεξε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας το οποίο συγκροτήθηκε σε σώμα στις 10 Σεπτεμβρίου 2021.
Η βελτίωση του οικονομικού κλίματος, η ανάκαμψη των εξαγωγών και η καλή πορεία του τουρισμού τη θερινή περίοδο έχουν ενισχύσει τις θετικές προοπτικές για οικονομική ανάκαμψη και υψηλή ανάπτυξη του ΑΕΠ για το 2021. Ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας παρουσίασε αύξηση του μεταφορικού έργου, θετικές προσδοκίες για τη μεταφορική κίνηση κατά το β΄ εξάμηνο του έτους και σημάδια ανάκαμψης έπειτα από την πρωτοφανή απώλεια μεταφορικού έργου και εσόδων κατά το προηγούμενο έτος.
Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία του τουρισμού για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, κάτι που αποτυπώνεται και στην επιβατική κίνηση του Ομίλου. Ωστόσο, η αλματώδης άνοδος των διεθνών τιμών πετρελαίου σε σχέση με το 2020 απειλεί να απορροφήσει την ωφέλεια από την αύξηση της κίνησης.