Οι επιχειρήσεις προχωρούν σε μακροπρόθεσμη σύνδεση των αμοιβών με τις ESG επιδόσεις

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι επιχειρήσεις προχωρούν σε μακροπρόθεσμη σύνδεση των αμοιβών με τις ESG επιδόσεις
Το 51% των εταιρειών του S&P 500 χρησιμοποιούν κάποια μορφή μετρήσεων ESG στον τρόπο αποζημίωσης των στελεχών τους.

Οι μεγάλες επιχειρήσεις αλλάζουν πλέον τον τροπο με τον οποίο υλοποιούν και υπολογίζουν τους στόχους ESG και συνδέουν τα κίνητρα και τις αμοιβές των στελέχών τους με τις επιδόσεις όχι μόνο σε ετήσια βάση αλλά σε μακροπρόθεσμη, αποδεικνύοντας ότι παρά τα θεσμικά κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν, ο επιχειρηματικός κόσμος αντιμετωπίζει σοβαρά τις προκλήσεις του ESG.

Πέρυσι, το 51% των εταιρειών του S&P 500 χρησιμοποίησαν κάποια μορφή μετρήσεων ESG στον τρόπο αποζημίωσης των στελεχών τους, σύμφωνα με έκθεση της Willis Towers Watson. Από αυτές τις εταιρείες, οι μισές περιλαμβάνουν το ESG σε ετήσια προγράμματα μπόνους ή κινήτρων, ενώ μόνο το 4% το χρησιμοποιεί σε μακροπρόθεσμα σχέδια παροχής κινήτρων (LTIP). Μια παρόμοια έκθεση από την PricewaterhouseCoopers (PwC) διαπίστωσε ότι το 45% των επιχειρήσεων του FTSE 100 είχαν κάποιο στόχο που συνέδεε το ESG με το ετήσιο μπόνους, τα κίνητρα ή και τα δύο.

«Το ποσοστό των εταιρειών που συνδέει τις αμοιβές με το ESG θα συνεχίσει να αυξάνεται», δήλωσε ο Ken Kuk, διευθυντής του τομέα ταλέντων και αμοιβών στην Willis Towers Watson. Και παρόλο που αυτή τη στιγμή πάνω από το 95% των περιπτώσεων που αφορούν στις μετρήσεις ESG βρίσκονται σε ετήσια μπόνους, «υπάρχει μια μεγαλύτερη στροφή προς μακροπρόθεσμα κίνητρα», πρόσθεσε.

Μια ακόμη σχετική έρευνα της εταιρείας πέρυσι, αποκάλυψε ότι σχεδόν τέσσερις στους πέντε ερωτηθέντες (78%) από τα μέλη του ΔΣ και των ανώτερων στελεχών σχεδιάζουν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο συνδέουν το ESG με τα σχέδια κινήτρων τους για τα επόμενα τρία χρόνια. Αυτό αντανακλά την συζήτηση που κυριαρχεί στον επιχειρηματικό κόσμο αναφορικά με το αν ο σκοπός πρέπει να μπαίνει πάνω από το κέρδος, με το περιβάλλον να κατατάσσεται ως η κορυφαία προτεραιότητα.

Το 2018, η Royal Dutch Shell έγινε η πρώτη εταιρεία πετρελαίου που συνέδεσε την ESG με τις αμοιβές των στελεχών, προορίζοντας το 10% των μακροπρόθεσμων σχεδίων κινήτρων (LTIP) για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Η BP ακολούθησε το ίδιο παράδειγμα, χρησιμοποιώντας μετρήσεις ESG τόσο στο ετήσιο μπόνους όσο και στο LTIP. Ενώ οι ευρωπαϊκές μεγάλες εταιρείες ήταν πρώτες, η Chevron και η Marathon Oil συγκαταλέγονται στις αμερικανικές εταιρείες πετρελαίου που έχουν προσθέσει στόχους εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στα σχέδια αποζημίωσης των στελεχών. Η τάση αυτή φυσικά δεν αφορά μόνο στον ενεργειακό κλάδο, ο οποίος λόγω του "ρυπογόνου" χαρακτήρα του αναγκάζεται να ηγηθεί της αλλαγής. Επιχειρήσεις όπως η Apple, η Clorox, η PepsiCo και η Starbucks συνδέουν το ESG με τις αμοιβές των στελεχών.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω αλλαγών, η βιωσιμότητα και η στρατηγική ESG τείνουν να αποτελούν ξεχωριστά, αυτοτελή λειτουργικά τμήματα σε πολλές επιχειρήσεις, τα οποία στελεχώνονται από εξειδικευμένα στελέχη. Την περασμένη εβδομάδα, η βιομηχανική Caterpillar δημιούργησε τη θέση του επικεφαλής της βιωσιμότητας και της στρατηγικής και δεσμεύθηκε να συνδέσει ένα μέος της αποζημίωσης των στελεχών της με το ESG.

Αποφεύγοντας τις παγίδες

Αν και η τάση αναμένεται να συνεχιστεί, οι ειδικοί προειδοποιούν ότι η διαδικασία μπορεί να είναι δύσκολη και οι στόχοι ESG που έχουν σχεδιαστεί από τις εταιρείες, ειδικά εκείνες που ανήκουν στον κλάδο του πετρελαίου και φυσικού αερίου για την καταπολέμηση του κλίματος έχουν γίνει αντικείμενο έντονης κριτικής.

Η ένταξη των στόχων μείωσης των εκπομπών στα πακέτα αμοιβών των στελεχών μπορεί να καταστεί αναγκαστική για τις εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου εάν θέλουν να είναι καλοί εταιρικοί πολίτες. Ωστόσο, η μεθοδολογία και ο υπολογισμός των στόχων αυτών δεν είναι εύκολη υπόθεση. "«είναι το τι, αλλά το πώς», αναφέρει ο Christyan Malek, αναλυτής του κλάδου στην JP Morgan. Για παράδειγμα, μια εταιρεία μπορεί να δηλώσει πόσο έχει μειώσει τις παγκόσμιες εκπομπές άνθρακα σε ένα δεδομένο έτος. «Αλλά αυτό είναι πολύ περιορισμένο, επειδή δεν αποκαλύπτουν τις εκπομπές τους ανά περιοχή, οι οποίες μπορεί να ποικίλλουν ευρέως από τη μια τοποθεσία στην άλλη», εκτιμά.

Ομοίως, μια εταιρεία μπορεί να στραφεί στο greenwashing μέσω αντισταθμίσεων άνθρακα όπου μπορεί να φυτέψει δάση αλλά ταυτόχρονα να εξακολουθεί να παράγει την ίδια ποσότητα εκπομπών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ESG: Πώς εφαρμόζεται στις εταιρείες έρευνας και παραγωγής υδρογονανθράκων

Τα κριτήρια ESG και η πρακτική τους εφαρμογή από τις εταιρείες

Τα επενδυτικά κεφάλαια ESG αδυνατούν να φέρουν την αλλαγή

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider