Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται η δυναμική του κλάδου των Online Super Market στην Ελλάδα, γεγονός που επιβεβαιώνει περίτρανα πως το φαινόμενο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ… ήρθε για να μείνει.
Σύμφωνα με τη σχετική έρευνα που δημοσιεύει σήμερα η Convert Group, σε ό,τι αφορά το τρίτο τρίμηνο του 2021, η αξία των πωλήσεων στον κλάδο των Online Super Market κατέγραψε αύξηση 60% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίτο τρίμηνο του 2020. Ακόμη πιο εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις σε επίπεδο εννεαμήνου, με την αύξηση των πωλήσεων για τους εννέα μήνες του έτους να «τρέχουν» με εκρηκτική αύξηση 117%.
Ποια προϊόντα πρωταγωνίστησαν στις online αγορές
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, αναδεικνύονται οι εξής:
- +108% σε προϊόντα για κατοικίδια,
- +70% σε προϊόντα αρτοποιίας,
- +69% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης,
- +65% σε ποτά και αναψυκτικά,
- +61% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού,
- +58% σε φρέσκα τρόφιμα,
- +57% σε συσκευασμένα τρόφιμα,
- +57% σε κατεψυγμένα τρόφιμα,
- +47% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά
Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα για τα Ελληνικά Online Super Markets περιλαμβάνονται στο τριμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, η ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα των data & analytics για το Ηλ. Εμπόριο Καταναλωτικών Αγαθών και Φαρμάκων, μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit.
Στο δείγμα του eRetail Audit περιλαμβάνονται συνολικά 7 από τους 9 βασικούς παίκτες, και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online Super Market αντιπροσωπεύοντας το 87% της αγοράς.
Στα 76,30 ευρώ το κόστος της μέσης παραγγελίας
Κατά το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 36,4 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας 76,30 ευρώ (με το ΦΠΑ). To ένα τρίτο από αυτά τα προϊόντα ανήκει στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως οι καταναλωτές αγόρασαν κατά μέσο όρο 1 επιπλέον προϊόν από την κατηγορία Ποτών & Αναψυκτικών, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς.
Όσον αφορά τον δείκτη μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη, παρατηρείται μείωση 0,3 ποσοστιαίων μονάδων το τρίτο τρίμηνο του 2021 συγκριτικά με το δεύτερο τρίμηνο, πέφτοντας στο 3,7%.
Στα marketing κανάλια το 41% της αξίας των πωλήσεων προήλθαν από direct επισκέψεις οι οποίες συνεχίζουν να γνωρίζουν ανάπτυξη και σε αυτό το τρίμηνο, με αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το τρίτο τρίμηνο του 2020. Πλέον η προτίμηση των καταναλωτών να επισκέπτονται απευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση των λιανεμπόρων της επιλογής τους είναι ξεκάθαρη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας.
Αναφορικά με τις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για την πραγματοποίηση των παραγγελιών τους, τα laptops και desktops μειώθηκαν κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες (59%) πιθανόν γιατί μειώθηκε και το work from home το οποίο είχε αυξήσει κατά πολύ τις παραγγελίες από τις συγκεκριμένες συσκευές.
Η Δευτέρα συνεχίζει να διατηρεί τον τίτλο της πιο δημοφιλούς ημέρας για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 11:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.