Με 4 εταιρείες και κοινοπραξίες θα εξελιχθεί η τελική φάση του διαγωνισμού για το νέο κτήριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, ένα project περίπου 140 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) που προχωράει μέσω ΣΔΙΤ.
Ειδικότερα, «προκρίνονται» στην επόμενη Β’ Φάση του διαγωνισμού οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, INTRAKAT – REDEX (όμιλος Κοπελούζου) και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ– DIMAND (του Δ. Ανδριόπουλου), ενώ μένουν εκτός της διαδικασίας το σχήμα ΤΕΚΑΛ – ALJIHADS (Λιβανέζοι) και ΜΗΧΑΝΙΚΗ.
Πρόκειται για το έργο με τίτλο «ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ, ΜΕΣΩ Σ.Δ.Ι.Τ.», δηλαδή τη νέα βιοκλιματική «στέγη» της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, στο πλαίσιο της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών της στο κτήριο της Οδού Πειραιώς 166.
Όπως μόλις πρόσφατα ανέδειξε το insider, αναμένονταν η η ολοκλήρωση της Α' Φάσης (Προεπιλογής Συμμετεχόντων) ώστε ακολούθως να προχωρήσει η διαδικασία του διαλόγου και να υποβληθούν οι προσφορές, ενώ αναμένεται να έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το έργο εντός του Β' Τριμήνου 2022 ή μέσα στο καλοκαίρι.
Το νέο κτίριο θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, στο πλαίσιο της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών της στο κτίριο της Οδού Πειραιώς 166, όταν σήμερα στεγάζονται σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτίρια, συμβάλλοντας σημαντικά και στη μείωση των λειτουργικών εξόδων και στην απαλλαγή εξόδων για μισθώσεις κτιρίων, εξασφαλίζοντας οικονομικό όφελος για το Δημόσιο από τα μισθώματα της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ ετησίως, ή αλλιώς των 90 εκατ. ευρώ στα 30 έτη. Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια), εκ των οποίων οι πρώτοι 36 αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και οι υπόλοιποι την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.
Όπως προκύπτει, η Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού έκρινε ότι τα σχήματα που αποκλείστηκαν δεν πληρούσαν κάποιες προδιαγραφές και υπήρχαν ελλείψεις στους φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με συνέπεια να «ανάψει πράσινο φως» στις αρχές Φεβρουαρίου για τα υπόλοιπα τέσσερα, των οποίων οι Φάκελοι Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος είναι πλήρεις και παραδεκτοί.
Το αντικείμενο της προς ανάθεση σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτηριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. και το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τις «Αρχές» του Βιοκλιματικού Σχεδιασμού στις οποίες συνυπάρχουν το Περιβάλλον και η Ενέργεια και θα πρέπει να επιτύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο) και μίας πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτήριο.
Επιπλέον, περιλαμβάνει την ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου, τμήμα του οποίου βρίσκεται σε όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας της Ο.Σ.Ε. Α.Ε. που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., το οποίο θα αποτελεί ουσιαστικά την πρόσβαση μεταξύ του υπό ανέγερση κτηριακού συγκροτήματος και του σταθμού «Ρουφ» του Προαστιακού σιδηροδρόμου. Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται και η διάνοιξη οδού που προβλέπει το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, καθώς και η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτισμάτων σε τμήμα του οικοπέδου. Θα αποτελέσει σημαντικό τοπόσημο και μαζί το νέο κέντρο καινοτομίας στις παλιές εγκαταστάσεις της Χρωματουργείας Πειραιά (ΧΡΩΠΕΙ), θα αλλάξουν την εικόνα της περιοχής και θα αποτελέσουν σημεία αναφοράς στην πρωτεύουσα.
Με την υλοποίηση του έργου επιτυγχάνεται:
• Εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων από τη λειτουργία και τη συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων της Γ.Γ.Υ.
• Εξοικονόμηση πόρων από τον καθαρισμό και τη φύλαξη των υφιστάμενων κτιρίων της Γ.Γ.Υ.
• Εξοικονόμηση δαπανών τηλεπικοινωνιακών τελών με τη χρήση προηγμένων υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών («syzefxis»)
• Κατάργηση των εξόδων επικοινωνίας μεταξύ των Υπηρεσιών (υπηρεσιακά οχήματα, μεταβάσεις κ.λπ.)
• Χαμηλότερο κόστος εφαρμογής του Εθνικού Σχεδίου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
• Ενιαία, εύρυθμη λειτουργία μεταξύ των Υπηρεσιών της Γ.Γ.Υ. / ΥΠ.Υ.ΜΕ.