Επισήμως, όπως και αναμένονταν, ανατέθηκε στην εταιρεία ΑΚΤΩΡ, κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, το μεγάλο οδικό έργο της Κρήτης (ΒΟΑΚ) που δημοπρατήθηκε προ διμήνου με δημόσιο μοντέλο.
Ο λόγος για το έργο µε τίτλο «Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης τμήμα: Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος στη Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου» προϋπολογισμού 186.000.000 ευρώ (συµπεριλαµβανοµένου Φ.Π.Α. 24% και προαίρεσης 17.000.000,00€), με την ΑΚΤΩΡ να έχει μειοδοτήσει στον σχετικό διαγωνισμό του Φεβρουαρίου, στον οποίον είχαν δείξει ενδιαφέρον και οι ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Μυτιληναίος, που ακολούθησαν στη σειρά μειοδοσίας. Βέβαια, δεν αναμένονταν… εκπλήξεις, ωστόσο, δεν παύει να αποτελεί μια επίσημη εξέλιξη με τη «σφραγίδα» του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως είχε αναφέρει το insider.gr στις αρχές Μαρτίου, τότε είχε εγκριθεί το πρακτικό αποσφράγισης και αξιολόγησης προσφορών από την Επιτροπή Διαγωνισμού με το υπουργείο Υποδομών να ορίζει την ΑΚΤΩΡ ως προσωρινό ανάδοχο. Με νέο έγγραφο που φέρνει την υπογραφή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, στην κατασκευαστική του γκρουπ Ελλάκτωρ ανατίθεται η σύμβαση με την ΑΚΤΩΡ να εντάσσει επισήμως ένα επιπλέον έργο στο «καλάθι» με το ανεκτέλεστο.
Η ΑΚΤΩΡ υπενθυμίζεται ότι έδωσε έκπτωση 7,10% και προκύπτει συνολική κατ’ αποκοπή δαπάνη έργου 126.649.209,68 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Το αντικείμενο του έργου «Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης τμήμα: Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος στη Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου», που έχει χαρακτηριστεί ως έργο Εθνικού Επιπέδου, αφορά στη μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του τμήματος «Νεάπολη - Αγ. Νικόλαος», του ΒΟΑΚ, µε διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού, συνολικού μήκους 14 χλμ. και τη μετατροπή του σε αυτοκινητόδρομο.
Το συγκεκριμένο τμήμα αποτελεί τη συνέχεια προς τα ανατολικά του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, θα υλοποιηθεί µε βελτίωση της διατομής και της γεωμετρίας της υφιστάµενης σήμερα Ν.Ε.Ο. Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος και αποτελεί μέρος του συνολικού έργου του Β.Ο.Α.Κ., που αναπτύσσεται σε μήκος περίπου 300 χλµ. και εκτείνεται από τον Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία.
Αναλυτικά, το έργο αφορά στη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος σε 4ιχνη αρτηρία µε δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωρισμένου καταστρώματος κυκλοφορίας, συνολικού πλάτους 22,50 m. Στο αντικείμενο του προς κατασκευή έργου περιλαμβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών εργασιών (µε τα σχετικά έργα δανειοθαλάµων και αποθεσιοθαλάµων), τεχνικών έργων (Γεφυρών, έργων μερικής ή ολικής κάλυψης λωρίδων (Cut & Cover), Άνω & Κάτω Διαβάσεων, οχετών, τοίχων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων, κ.λπ.), έργων ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συμπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων (εξυγιάνσεις, τυχόν απαιτούμενα αντίβαρα, κ.λπ.), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης - αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισµού, σηματοδότησης κ.λπ.), εγκατάστασης πρασίνου, συντήρησης πρασίνου, μετατόπισης – αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ.
Στο έργο, µε δικαίωμα προαίρεσης υπέρ του Δημοσίου, περιλαμβάνεται και η βελτίωση διατομής και γεωμετρίας της Π.Ε.Ο. Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου και των συνοδών έργων