
Μετατίθενται οι έρευνες για το καλώδιο
Για μεταγενέστερο χρόνο αναβάλλονται, εκτός απροόπτου, οι έρευνες βυθού για τη χάραξη της διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου στα διεθνή ύδατα, καθώς φαίνεται πως ανατράπηκε ο αρχικός σχεδιασμός για την άμεση επιστροφή του ερευνητικού πλοίου «NG Worker» και την έκδοση NAVTEX, ώστε προς τις αρχές της Μεγάλης Εβδομάδας να αρχίσουν να «σκανάρονται» οι θαλάσσιες ζώνες ανατολικά της περιοχής Κάσου – Καρπάθου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τελικά επικράτησαν δεύτερες σκέψεις, λόγω του ιδιαίτερα ρευστού γεωπολιτικού τοπίου στη δεδομένη συγκυρία, κρίνοντας ότι χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να σταθμιστούν τα δεδομένα. Πάντως, η εξέλιξη αυτή «χρεώνει» την κυβέρνηση κακή επικοινωνιακή διαχείριση, με δεδομένο ότι την προηγούμενη εβδομάδα υπήρξαν αθρόες διαρροές, για άμεση επανεκκίνηση των ερευνών.
Υπενθυμίζεται ότι η Άγκυρα αντιδρά στις έρευνες, υποστηρίζοντας ότι παραβιάζουν το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο. Μάλιστα, τις τελευταίες ημέρες, μέσω ανεπίσημων δηλώσεων διπλωματικών κύκλων σε τουρκικά μίντια, διαμηνύει ότι «δεν θα γίνουν ανεκτά τετελεσμένα γεγονότα».
Η σύνεση
Η Ευρώπη προκρίνει σύνεση, όπως καταγράφει η απόφαση να παγώσει για 90 ημέρες την επιβολή δασμών κατά των ΗΠΑ, μετά τις δηλώσεις Τραμπ. Η Κομισιόν θα δώσει μια ευκαιρία στις διαπραγματεύσεις και στην περίπτωση που αυτές δεν είναι ικανοποιητικές, τα αντίμετρα θα ξεκινήσουν. Οι προπαρασκευαστικές εργασίες για περαιτέρω αντίμετρα πρόκειται να συνεχιστούν σε αυτήν την περίπτωση.
Ανατροπές στις αγορές
Και υπό το βάρος αυτού του κλίματος, σημαντικά κέρδη αποκόμισε ο γενικός δείκτης αν και οι 1.600 μονάδες δεν κρατήθηκαν. Ωστόσο στις ΗΠΑ τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν αντιστοίχως ρόδινα με ένα χρηματιστήριο εξαιρετικά νευρικό που φαίνεται να αγνόησε τον απόηχο της ανακοίνωσης του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ ότι θα βάλει στον «πάγο» για 90 ημέρες τους δασμούς. Έτσι, αποδεικνύεται ότι οι αγορές σιχαίνονται την παράνοια και δύσκολα τη χωνεύουν ακόμα και όταν αρχίζουν τα πρόσωπα και οι καταστάσεις να λογικεύονται.
Απαισιόδοξη η DBRS
Θα συνεχιστεί η καταστροφική αβεβαιότητα επισημαίνει η DBRS που αναφέρει πως ο Τραμπ δεν θα εγκαταλείψει τη βασική πολιτική του. Το sell - off πήρε των αγορών έλαβε διαστάσεις μάλλον επικίνδυνες καθώς οι συνέπειες επεκτάθηκαν και στις αγορές των αμερικάνικων ομολόγων.
Ενδιαφέροντα στοιχεία
Ενδιαφέροντα στοιχεία έδωσε ο Τάσος Πανούσης, CEO της DoValue στο Delphi Forum. Το 80% των ανακτήσεων προέρχεται από ρυθμίσεις και συναινετικές λύσεις, ενώ το 20% από πλειστηριασμούς, ενώ σε κάθε έναν πλειστηριασμό (αναγκαστική εκτέλεση) αντιστοιχούν 30 επιτυχημένες ρυθμίσεις. Τώρα εδώ που τα λέμε θα είχε ενδιαφέρον να δούμε και πόσες ρυθμίσεις συμφωνήθηκαν αφού είχαν τρέξει προηγουμένως αναγκαστικά μέτρα για να καταλάβουμε ποιοι έχουν και δεν πληρώνουν ή τουλάχιστον να εκτιμήσουμε το ποσοστό.
Μπέρδεμα
Πραγματικά έχω χαθεί με τις αποτιμήσεις που έγιναν στη Frigoglass για τη συγχώνευση με τις δύο εταιρείες εξωτερικού που έχει ανακοινωθεί. Γιατί αν δεν κάνω λάθος στις εκθέσεις αποτίμησης πρέπει να αναγράφονται αναλυτικά στοιχεία και με συγκεκριμένο τρόπο. Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία έχει το δικό της τρόπο ανακοινώσεων και ενημέρωσης. Άλλωστε δεν την ενοχλεί και κανένας καθώς φαίνεται ότι υπάρχει η λογική των ιερών αγελάδων στις εποπτικές αρχές.
Δύσκολα τα αλεύρια
Κατά τα λοιπά χθες είδα κάποιες εταιρίες να δημοσιεύουν οικονομικό ημερολόγιο. Έχουμε και λέμε. Η Λούλης θα δημοσιεύσει οικονομικές καταστάσεις στις 28 του μήνα και ο Κεπενός σήμερα. Φαίνεται ότι τα αλεύρια του Λούλη είναι πιο δύσκολα από αυτά του Κεπενού για να φτάσει να δημοσιεύσει οικονομικά στοιχεία δύο ημέρες πριν τη λήξη της προθεσμίας που προβλέπει ο νόμος. Κατά τα λοιπά αναμένω με μεγάλο ενδιαφέρον να δω ποιοι θα δημοσιεύσουν οικονομικά στοιχεία την τελευταία στιγμή. Όχι τίποτα άλλο αλλά για να διαπιστώσω σε ποιο βαθμό έπιασαν τόπο οι παραινέσεις της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς για έγκαιρη δημοσίευση.
Αποζημίωση στην «Ολυμπία Οδό»;
Το προσέξαμε στη «Διαύγεια» και μας έκανε εντύπωση το ποσό. Το υπ. Υποδομών και Μεταφορών έχει εκκινήσει εσωτερικές διαδικασίες για την χρηματοδότηση της πράξης «Αποζημιώσεις Παραχωρησιούχου της σύμβασης Παραχώρησης “Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα–Κόρινθος–Πάτρα–Πύργος–Τσακώνα” που κυρώθηκε με τον ν. 3621/2007 (Α’ 279), λόγω παράτασης συμβατικών προθεσμιών εξαιτίας Γεγονότων Καθυστέρησης και Γεγονότος Ανωτέρας Βίας». Δηλαδή, αφορά στην Ολυμπία Οδό. Για το δε ποσό, αναφέρεται ότι «η δημόσια δαπάνη (ΕΠΑ) που διατίθεται με την παρούσα πρόσκληση/ανακοίνωση πρόθεσης χρηματοδότησης ανέρχεται σε 120.000.000 ευρώ». Για να πούμε την αλήθεια, δεν προλάβαμε να το ψάξουμε. Αλλά το ποσό μας έκανε εντύπωση. Εκτός αν είναι κάτι διαδικαστικό.
Έρχονται οδηγοί και λεωφορεία υδρογόνου
«Έχουμε προχωρήσει και τον διαγωνισμό για την πρόσληψη οδηγών ώστε να έχουμε περισσότερα λεωφορεία να κινούνται, να μειώσουμε δηλαδή τον χρόνο αναμονής και οι πολίτες να απολαμβάνουν ασφαλείς μετακινήσεις σε καλύτερα χρονοδιαγράμματα», είπε χτες στους Δελφούς ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Δήμας. «Στην Αθήνα αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 405 νέα λεωφορεία, τα οποία θα γίνουν 951 μέχρι το τέλος του 2025, ενώ οι διαγωνισμοί για την προμήθεια αυτών θα συνεχιστούν με εναλλακτικά χρηματοδοτικά εργαλεία, με στόχο την καθολική αλλαγή του στόλου των λεωφορείων. Αναφορικά με τη Θεσσαλονίκη, στους δρόμους της θα υπάρχουν συνολικά 159 ηλεκτρικά λεωφορεία μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα», ανέφερε, μεταξύ άλλων, από την πλευρά της η Δέσποινα Παληαρούτα, Γενική Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Που επίσης σημείωσε ότι θα τρέξει διαγωνισμός μέσα στο 2025 για λεωφορεία υδρογόνου, όπως έχει αναφέρει παλιότερα το insider.gr, αλλά και για την παραγωγή του ίδιου του καυσίμου.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.