Το ποσό των 0,12 ευρώ θα επιστρέψει στους μετόχους της η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σύμφωνα με σχετική εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας προς την τακτική Γενική Συνέλευση που θα γίνει την Τρίτη 28 Ιουνίου, στις 12:00 μέσω τηλεδιάσκεψης.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, «το Διοικητικό Συμβούλιο εισηγείται προς την Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας κατά το ποσό των € 12.410.794,00 με κεφαλαιοποίηση μέρους του ειδικού αποθεματικού από την έκδοση μετοχών υπέρ το άρτιο με αύξηση της ονομαστικής αξίας της μετοχής από 0,57 € σε 0,69 € και ταυτόχρονη μείωση του μετοχικού κεφαλαίου κατά το ποσό των € 12.410.794,00 με αντίστοιχη μείωση της ονομαστικής αξίας κάθε μετοχής από 0,69 € σε 0,57€ και την επιστροφή του ποσού της μείωσης, 0,12 € ανά μετοχή, στους Μετόχους.
Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων και πλέον εξωστρεφών ελληνικών επιχειρηματικών ομίλων, με 3.500 εργαζομένους και σημαντική παρουσία στο εξωτερικό. Στηρίζοντας με συνέπεια την εθνική οικονομία, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προωθεί προς υλοποίηση νέες επενδύσεις 6,5 δισ. ευρώ, που θα δημιουργήσουν περισσότερες από 20.000 νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, μέσα στην επόμενη πενταετία, στους τομείς της παραγωγής και αποθήκευσης καθαρής ενέργειας, της κυκλικής οικονομίας, των υποδομών και των παραχωρήσεων.
Στο χαρτοφυλάκιο καίριων υποδομών του Ομίλου που βρίσκονται σε εξέλιξη, συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων έργα – ορόσημο, όπως το νότιο και βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε-65, το έργο μελέτης, κατασκευής και διαχείρισης του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλι της Κρήτης και το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο (IRC) στο Ελληνικό. Μέσα στο 2022 μεγάλο βάρος αναμένεται να δοθεί στο εκτεταμένο και απαιτητικό κατασκευαστικό αντικείμενο της Εγνατίας οδού, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου στο σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis, καθώς το 100% των κατασκευαστικών εργασιών θα υλοποιηθούν από την ΤΕΡΝΑ.
Η ανάληψη της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού αποτελεί εξέλιξη κομβικής σημασίας για τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ειδικά στον τομέα των παραχωρήσεων. Συγκεκριμένα, με την προσθήκη αυτής της παραχώρησης, το συνολικό χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ξεπερνά πλέον τα 1.500 χλμ., καθώς ο Όμιλος κατέχει επίσης το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Συνολικά, στον τομέα των παραχωρήσεων η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναπτύξει ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 4 δισ. ευρώ, έχοντας εξασφαλίσει το απαιτούμενο κεφάλαιο και έχοντας ολοκληρώσει ή οδηγήσει σε τελικό στάδιο τις διαπραγματεύσεις για τις σχετικές χρηματοδοτικές γραμμές.
Στον κλάδο της κατασκευής το υπογεγραμμένο κατασκευαστικό ανεκτέλεστο του Ομίλου στις 31.12.2021 ανήλθε σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ. Με την προσθήκη των προς υπογραφή νέων συμβάσεων, το ανεκτέλεστο θα φτάσει το επόμενο διάστημα στα 4,9 δισ. ευρώ. Από αυτά, περίπου 400 εκατ. ευρώ προέρχονται από το εξωτερικό και τα υπόλοιπα 4,5 δισ. ευρώ αφορούν σε δραστηριότητες στην Ελλάδα. Από το εγχώριο ανεκτέλεστο (υπογεγραμμένο και προς υπογραφή) των 4,5 δισ. ευρώ, σε δημόσια έργα αντιστοιχούν περίπου 1,7 δισ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 2,8 δισ. ευρώ αντιστοιχούν σε ιδιωτικά έργα ή σε κατασκευαστικό αντικείμενο που εντάσσεται στον Όμιλο μέσω έργων Παραχωρήσεων / ΣΔΙΤ στα οποία έχει ήδη ή πρόκειται να επενδύσει ο Όμιλος (π.χ. νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης, Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο στο Ελληνικό, Εγνατία Οδός κ.α.).
Παράλληλα, ισχυροποιεί περαιτέρω τη θέση του στην ελληνική και διεθνή κατασκευαστική αγορά, εκτελώντας σημαντικά οικοδομικά έργα, όπως η ανακατασκευή του Πύργου του Πειραιά και το νέο πενταώροφο κτηριακό συγκρότημα γραφείων, με ισόγεια καταστήματα και υπόγειους χώρους στάθμευσης της Prodea Ιnvestments, ενώ πρωταγωνιστεί και στον τομέα των τουριστικών αναπτύξεων, υλοποιώντας στην Κύπρο την Μαρίνα Αγίας Νάπας, με λιμενικά έργα, δύο πύργους, συγκρότημα πολυτελών κατοικιών και εμπορική ζώνη και, σε κοινοπραξία, το έργο City of Dreams Mediterranean στη Λεμεσό, το μεγαλύτερο πολυθεματικό καζίνο-θέρετρο της ευρύτερης περιοχής και της Ευρώπης.
Προσανατολισμένος στην πράσινη μετάβαση εδώ και δεκαετίες, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω της θυγατρικής του ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, προωθεί ένα επενδυτικό πλάνο που, παρά την πανδημία, εξελίσσεται απρόσκοπτα, στοχεύοντας σε συνολική εγκατεστημένη 6,4 GW έως το 2029. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται η ανάπτυξη νέων αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων συνολικής ισχύος περίπου 4 GW (ο Όμιλος έχει τοποθετηθεί εγκαίρως και στην αγορά των θαλάσσιων αιολικών πάρκων, όπου σε κοινοπραξία με την OCEAN WINDS σχεδιάζει να αναπτύξει πάρκα στις ελληνικές θάλασσες). Παράλληλα, αναπτύσσονται και σχεδιάζονται υδροηλεκτρικά πάρκα και έργα αντλησιοταμίευσης συνολικής ισχύος 1,25 GW, ενώ προωθούνται και έργα αποθήκευσης και άλλων τεχνολογιών (βιοαέριο, βιομάζα κ.ά.). συνολικής ισχύος περίπου 0,25 GW.
Στον τομέα της θερμικής ενέργειας, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχώρησε το 2021 σε μία στρατηγική κίνηση για την απόκτηση του πλήρους ελέγχου των μετοχών του Ομίλου ΗΡΩΝ έναντι της μέχρι πρότινος μετοχικής συμμετοχής που κατείχε σε αυτές.
Επιπλέον, από κοινού με τον Όμιλο ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ, προχωρούν στην ανάπτυξη μίας μονάδας ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο ισχύος 877 MW στην Κομοτηνή, επένδυση της τάξεως των 375 εκατ. ευρώ».