Επισήμως, όπως και άλλωστε αναμένονταν, κατακυρώθηκε στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-INTRAKAT η σύμβαση για την κατασκευή της πρώτης επέκτασης της Αττικής Οδού, από τη Λ. Κύμης προς την Εθνική Οδό. Πρόκειται για έναν από τους 4 διαγωνισμούς που δημοπρατήθηκαν τον περασμένο Φεβρουάριο ως δημόσια έργα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ως γνωστόν, η κοινοπραξία «ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ» έδωσε έκπτωση 5,3% που μεταφράζεσαι σε συνολική κατ’ αποκοπή δαπάνη έργου 244,583 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), επικρατώντας της ΑΒΑΞ που είχε δώσει έκπτωση 2%. Μεσολάβησε μια περίοδος υποβολής και ελέγχου σχετικών δικαιολογητικών, η Επιτροπή Διαγωνισμού έλεγξε τα περιεχόμενα των φακέλων διαπιστώνοντας την πληρότητα όλων, με αποτέλεσμα στις 31/05 να εισηγηθεί την ανάθεση της σύμβασης στην κοινοπραξία, απόφαση που επικύρωσε προ ημερών ο υπουργός, Κ. Καραμανλής.
Ο σχετικός διαγωνισμός «Ολοκλήρωση Λ. Κύμης στο τμήμα: Αττική Οδός (Α/Κ Κύμης) έως Ε.Ο.Α1 (Α/Κ Καλυφτάκη)», είχε αρχικό προϋπολογισμό 320 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ, δικαίωμα προαίρεσης 32,5 εκατ. ευρώ). Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη στην Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της Λυκόβρυσης, θεωρείται πως θα αποσυμφορήσει τον κορεσμένο κόμβο στη Μεταμόρφωση. Το έργο δημοπρατήθηκε ως δημόσιο και ως εκ τούτου δεν θα έχει διόδια, ενώ είναι το πρώτο μεγάλο οδικό project, μεγάλου προϋπολογισμού, που ανατίθεται εντός του Λεκανοπεδίου μετά από πολλά χρόνια.
Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027 μέσω του Ε.Π. «Μεταφορές». Ο νέος οδικός άξονας των 3,8 χιλιομέτρων θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.000 μέτρων. Θα χρησιμοποιείται από περίπου 35.000 οδηγούς ημερησίως. Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης έως την εθνική οδό αναμένεται να αποσυμφορήσει το δίκτυο των τριών παραπάνω δήμων, να διευκολύνει την πρόσβαση πολλών περιοχών των βορείων προαστίων στην Εθνική Οδό. Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 48 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Οι αρχικές εκτιμήσεις ανέφεραν ότι εφόσον το έργο υπογραφεί εντός του 2022 τότε ο νέος άξονας θα μπορέσει να λειτουργήσει από τις αρχές του 2027.