Τη βάση της στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αποφάσισε να κλείσει για τη χειμερινή περίοδο, η Ryanair, ανακοινώνοντας επισήμως ότι από τις 29 Οκτωβρίου έως τα τέλη Μαρτίου, θα αποδεσμεύει τα δύο αεροσκάφη της από το αεροδρόμιο και θα μειώσει τα δρομολόγια της από 29 που ήταν προγραμματισμένα σε 10, διατηρώντας δηλαδή σχεδόν το ήμισυ της χωρητικότητάς της.
Ειδικότερα, η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους ανακοίνωσε πως θα διατηρήσει 10 δρομολόγια από Αθήνα προς Δουβλίνο, Λονδίνο, Βρυξέλλες, Μιλάνο, Μπολόνια, Ρώμη, Βουδαπέστη, Κατοβίτσε, Βιέννη και Μάλτα, μη σταθμεύοντας πλέον κανένα αεροσκάφος στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Μεταξύ των λόγων που επικαλείται στην ανακοίνωσή της είναι η μη ύπαρξη κινήτρων από τον ΔΑΑ κι από άλλα περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η η Fraport Greece.
Η εταιρεία μάλιστα επιστρέφει στην επιθετική ρητορική, την οποία χρησιμοποιεί σταθερά ακόμα και προ κρίσης ζητώντας χαμηλότερες χρεώσεις ώστε να αυξήσει την επιβατική κίνηση στη χώρα μας στο διπλάσιο, από τα 5 στα 10 εκατομμύρια την επόμενη πενταετία. «Δυστυχώς για τους Έλληνες πολίτες, η απόφαση να πουληθούν τα περισσότερα ελληνικά αεροδρόμια σε γερμανικές εταιρείες υψηλού κόστους είχε καταστροφικό αντίκτυπο στη δημιουργία θέσεων εργασίας, καθώς αυτοί οι ξένοι φορείς εκμετάλλευσης αεροδρομίων στραγγαλίζουν την ελληνική οικονομία περιορίζοντας τη ροή τουριστών και τις επιχειρηματικές συνδέσεις και δεν δείχνουν κανένα ενδιαφέρον για την μείωση των τιμών και την τόνωση της κυκλοφορίας. Σε μια εποχή που άλλες κυβερνήσεις και αεροδρόμια μειώνουν τις χρεώσεις και εισάγουν προγράμματα ανάκαμψης του τουρισμού, η ελληνική κυβέρνηση συνέχισε να εφαρμόζει φόρο ανάπτυξης αεροδρομίου ύψους 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθιστώντας τα ελληνικά τέλη πρόσβασης μη ανταγωνιστικά» αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή της η αεροπορική.
Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι η Ryanair είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία που αναπτύσσεται σημαντικά στην Ευρώπη, την ώρα που άλλες μειώνουν χωρητικότητα, θέσεις εργασίας και στόλο. «Με περισσότερες από 150 παραδόσεις νέων αεροσκαφών τα επόμενα 4 χρόνια, η Ryanair είναι σε θέση να προσφέρει ταχεία αύξηση των επιβατών, της συνδεσιμότητας και της προσβασιμότητας, συστατικά που απαιτούνται για την τόνωση της ελληνικής τουριστικής αγοράς».
Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι το σχετικό αίτημα μείωσης των τιμών έχει επαναλάβει ουκ ολίγες φορές η Ryanair τόσο στο πρόσφατο όσο και στο προ πανδημικό παρελθόν. Μάλιστα οι υψηλές τιμές ήταν κι ένας από τους λόγους για τους οποίους είχε αποσυρθεί την περίοδο 2018 από το αεροδρόμιο των Χανίων, για να επιστρέψει ωστόσο με νέα βάση, το καλοκαίρι του 2021, όπου ο προορισμός της Κρήτης κατέγραφε μεγάλη ζήτηση. Εν μέσω πανδημίας μάλιστα, η αεροπορική εταιρεία είχε ήδη μειώσει τις βάσεις της στο αεροδρόμιο της Αθήνας διατηρώντας από τις 4 που είχε το 201, μόνο 2.