Με επενδύσεις απαντά στην τρέχουσα κρίση η EURIMAC – Πόσο αυξήθηκαν οι πρώτες ύλες σε 15 μήνες

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Με επενδύσεις απαντά στην τρέχουσα κρίση η EURIMAC – Πόσο αυξήθηκαν οι πρώτες ύλες σε 15 μήνες
Πώς διαχειρίζεται τις ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες, ενέργεια, μεταφορές η κορυφαία εταιρεία ζυμαρικών. Ποια η αναπτυξιακή της στρατηγική και γιατί επιμένει να «τρέχει» επενδύσεις παρά τις προκλήσεις. Τι προβλέπει για την επόμενη μέρα ο CEO της εταιρείας, Οδυσσέας Παπαδόπουλος.

Πιστή στην επενδυτική της στρατηγική, κόντρα στις προκλήσεις που ελλοχεύουν για την εγχώρια επιχειρηματικότητα λόγω της τρέχουσας αρνητικής συγκυρίας, παραμένει η EURIMAC, ηγέτιδα εταιρεία στην παραγωγή ζυμαρικών στην Ελλάδα και γνωστή για το brand ΜΑΚΒΕΛ.

«Η κατάσταση δεν είναι εύκολη, αλλά εμείς ως εταιρεία έχουμε επιλέξει να διατηρούμε την ψυχραιμία μας, παρακολουθώντας τις εξελίξεις κάθε μέρα», δήλωσε πριν από λίγες ώρες, μιλώντας σε ημερίδα για τις προκλήσεις και το μέλλον της γεωργίας και αγροδιατροφής στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του 3rd Thessaloniki Helexpo Forum, ο Διευθύνων Σύμβουλος της EURIMAC, Οδυσσέας Παπαδόπουλος.

Το τρίπτυχο της ανάπτυξης και οι επενδύσεις που «τρέχουν»

«Πιστεύοντας πως ευκαιρίες υπάρχουν πάντοτε μέσα στην κρίση, εμείς επιλέξαμε μέσα σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία να μην σταματήσουμε τις επενδύσεις. Μειώνουμε σαφώς τις επενδύσεις αλλά δεν τις μηδενίζουμε γιατί αυτό δεν ωφελεί σε τίποτα», τόνισε. Η κορυφαία εταιρεία στον κλάδο των ζυμαρικών «τρέχει» επενδυτικό πλάνο ύψους 3,5 εκατ. ευρώ, εστιάζοντας, μεταξύ άλλων, στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στα κτήριά της.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, η αναπτυξιακή της στρατηγική δεν μεταβάλλεται παρά τις προκλήσεις, ενώ συνοψίζεται στο τρίπτυχο «εξωστρέφεια, καινοτομία και βιωσιμότητα», ενώ όπως τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος, πάγια τακτική της EURIMAC είναι να εισέρχεται κάθε χρόνο σε δύο τρεις νέες αγορές. «Πάντα υπάρχει περιθώριο για εξαγωγές», έσπευσε να προσθέσει.

«Αγκάθι» οι ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες, ενέργεια, μεταφορές

Επιχειρώντας να περιγράψει το περιβάλλον μέσα στο οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία, ο ίδιος έκανε λόγο για εκρηκτική άνοδο στις τιμές των πρώτων υλών, της ενέργειας και του μεταφορικού κόστους. «Οι αυξήσεις στην τιμή του σκληρού σίτου, που αποτελεί την πρώτη ύλη για την παραγωγή ζυμαρικών, ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2021. Σήμερα, 15 μήνες μετά, η τιμή του σκληρού σίτου έχει διπλασιαστεί. Καταλαβαίνετε τι είναι αυτό για εμάς όταν οι πρώτες ύλες αποτελούν το 65% του συνολικού κόστους», σημείωσε.

Αναφερόμενος στο μέτωπο της ενέργειας, εξήγησε πως το κόστος έχει υπερτριπλασιαστεί – αν όχι υπερτετραπλασιαστεί – τους τελευταίους μήνες, ενώ μιλώντας για τα μεταφορικά κόστη αποκάλυψε πως ως μια εταιρεία με σημαντικό εξαγωγικό προσανατολισμό «στέλνει πλέον κοντέινερ με ζυμαρικά στην Αμερική έναντι 10.000-11.000 ευρώ όταν πέρυσι το κόστος των μεταφορικών δεν ξεπερνούσε τα 2.000 με 3.000 ευρώ».

«Επωμιστήκαμε ένα μέρος του κόστους»

Όπως τόνισε στη συνέχεια ο κ. Παπαδόπουλος, παρά τον κυκεώνα των ανατιμήσεων «η εταιρεία επωμίστηκε ένα μέρος του κόστους» προκειμένου αυτό να μην περάσει στον καταναλωτή, ενώ έκανε λόγο για ένα ευλογημένο προϊόν, αφού «με λιγότερα από 1 ευρώ, τα ζυμαρικά μπορούν να χορτάσουν μια ολόκληρη οικογένεια».

Σε ό,τι αφορά την εικόνα της αγοράς ζυμαρικών, στη σκιά των επιπτώσεων της κρίσης στα σιτηρά λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, ο επικεφαλής της EURIMAC εκτίμησε πως σταδιακά διαφαίνεται μια εξισορρόπηση της κατάστασης μετά τις συνθήκες πανικού που επικράτησαν την περασμένη άνοιξη μετά τη ρωσική εισβολή της 24ης Φεβρουαρίου στα ουκρανικά εδάφη.

Ωστόσο, με το βλέμμα στο προσεχές διάστημα, ο κ. Παπαδόπουλος παραδέχθηκε πως ο χειμώνας που έρχεται δεν θα είναι εύκολος «και για αυτό χρειάζεται από όλους ψυχραιμία». «Η αγοραστική ικανότητα των Ελλήνων έχει μειωθεί. Η έλλειψη χρημάτων πιέζει την αγορά και αυτό είναι κάτι που το βλέπουμε όλου μας», τόνισε.

Η EURIMAC αγοράζει 80.000 τόνους σκληρού σίτου ετησίως, αποκλειστικά και μόνο από Έλληνες παραγωγούς, ενώ για την καλλιέργειά του έχει πραγματοποιηθεί και λειτουργεί εγκατάσταση εξειδικευμένου λογισμικού που είναι συνδεδεμένο με δίκτυο μετεωρολογικών σταθμών. Η εφαρμογή αυτή εξασφαλίζει την υψηλή ποιότητα του σκληρού σίτου και των ζυμαρικών, προς όφελος τόσο των παραγωγών όσο και των καταναλωτών. Η εταιρεία παράγει μια ευρεία γκάμα προϊόντων όπως τα κλασικά ζυμαρικά, τα σπέσιαλ, τα ζυμαρικά γρήγορου βρασμού, τα τετράγωνα ζυμαρικά, τα ζυμαρικά Al Bronzo, τα ολικής άλεσης, καθώς και τα ζυμαρικά με πέντε δημητριακά.

Τα brands που «τρέφουν» τον κόσμο

Στο πέρασμα των ετών, η EURIMAC έχει αναπτύξει μια ποικιλία εμπορικών σημάτων, με τα οποία «τρέφει» τον κόσμο με 600 εκατομμύρια πιάτα το χρόνο. Εκτός από την ιστορική ΜΑΚΒΕΛ που παράγεται από το 1939, γνωστά brands της εταιρείας είναι επίσης τα La Mediterranea, Latino, Famiglia, La Grande Pasta, Terra di Grano, Pasta and Bellini. Ταυτόχρονα, εξειδικεύεται στην παραγωγή ζυμαρικών ιδιωτικής ετικέτας.

Ως μέλος του ομίλου EURICOM, η εταιρεία έχει σημαντικές λειτουργικές, εμπορικές και χρηματοοικονομικές συνεργασίες. Ο όμιλος κατέχει και λειτουργεί συνολικά 11 μύλους επεξεργασίας ρυζιού, έναν μύλο επεξεργασίας μαλακού και σκληρού σίτου, μια καθετοποιημένη εταιρεία παραγωγής ζυμαρικών και επτά εμπορικές εταιρείες.

Κεντρικοί άξονες της λειτουργίας της EURIMAC είναι η αυστηρή διαλογή των πρώτων υλών, σε συνδυασμό με τα οφέλη μιας σύγχρονης τεχνολογικής υποδομής που παρέχει την απαραίτητη ασφάλεια για κάθε προϊόν. Με στόχο τη συγκράτηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα, η εταιρεία έχει προχωρήσει στην πλήρη αυτοματοποίηση όλων των διαδικασιών, ενώ, σύμφωνα με τη διοίκηση, η συγκέντρωση των εγκαταστάσεών της σε ένα μέρος δεν είναι τυχαία επιλογή, αλλά συνειδητή απόφαση.

Η «δύναμη» των εξαγωγών και η επιχειρηματική διαδρομή

Με εξαγωγές 50 εκατομμυρίων πακέτων ζυμαρικών σε 57 χώρες του κόσμου το 2021, η EURIMAC διεκδικεί τον τίτλο μιας κατ’εξοχήν εξαγωγικής εταιρείας ζυμαρικών που πραγματοποιεί εξαγωγές ακόμη και στη… Μέκκα των ζυμαρικών, τη γειτονική Ιταλία!

Η EURIMAC βρίσκεται στη βιομηχανική περιοχή του Κιλκίς κι ενώ ιδρύθηκε το 1996 κουβαλάει μια πλούσια κληρονομιά περισσότερων από 80 χρόνων, καθώς τρεις γενιές ασχολήθηκαν - και εξακολουθούν να ασχολούνται - με την παραγωγή ζυμαρικών.

Η εταιρεία ιδρύθηκε ως μια joint venture μεταξύ της ΜΑΚΒΕΛ Α.Ε., μιας ελληνικής εταιρείας παραγωγής ζυμαρικών που δραστηριοποιείται στον κλάδο από το 1939 και της EURICOM S.p.a, ενός ομίλου εταιρειών με έδρα την Ιταλία που δραστηριοποιείται στον τομέα των ζυμαρικών, των αλεύρων και του ρυζιού.

Το μακρινό 1939 ιδρύθηκε η εταιρεία ΜΑΚΒΕΛ, ενώ το 1945 αποκτήθηκε η πρώτη μονάδα παραγωγής ζυμαρικών από τον Παντελή Κωνσταντινίδη.

Το 1962 κατασκευάστηκε μια νέα μονάδα παραγωγής ζυμαρικών, ενώ το 1996 έλαβε χώρα η στρατηγική συμμαχία της ΜΑΚΒΕΛ με την EURICOM, μέσα από την οποία ιδρύθηκε η EURIMAC. Μόλις ένα χρόνο αργότερα, το 1997 κατασκευάστηκε η τρέχουσα μονάδα παραγωγής ζυμαρικών στο Κιλκίς, αρχικά με δύο αυτοματοποιημένες γραμμές παραγωγής ζυμαρικών, ένα συσκευαστήριο ζυμαρικών και μια αποθήκη.

Τα χρόνια περνούν και η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσεται. Το 2006 κατασκευάστηκε ο μύλος επεξεργασίας σκληρού σίτου και τα σιλό αποθήκευσης σκληρού σίτου, ενώ το 2009 λαμβάνει χώρα η εγκατάσταση της τρίτης αυτοματοποιημένης γραμμής παραγωγής ζυμαρικών. Ακολούθησαν το 2011 η τέταρτη αυτοματοποιημένης γραμμής παραγωγής ζυμαρικών και η κατασκευή του συγκροτήματος λέβητα καύσης ορυζοφλοιού. Το 2016 και το 2021 σημειώθηκαν η εγκατάσταση της πέμπτης και της έκτης, αντίστοιχα, γραμμής παραγωγής ζυμαρικών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Coca Cola HBC: Σε ποια projects θα κατευθυνθούν οι πόροι του πράσινου ομολόγου

Μάχη επιβίωσης δίνει ο κλάδος των αρτοποιών στη σκιά της ακρίβειας

gazzetta
gazzetta reader insider insider