Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος για την έναρξη της λειτουργίας του πρώτου καταστήματος της πολωνικής αλυσίδας λιανικού εμπορίου στη χώρα μας, Pepco.
Το πρώτο κατάστημα ανοίγει τις πύλες του αύριο Πέμπτη στο Piraeus Retail Park της Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Fourlis, που βρίσκεται σε κομβικό σημείο των νοτιοδυτικών προαστίων, στη συμβολή της οδού Πειραιώς και Κηφισού στα όρια των τριών δήμων Μοσχάτου, Ρέντη και Νέου Φαλήρου. Οι καταναλωτές στην Αθήνα και τις γύρω περιοχές θα μπορούν να διαβούν το κατώφλι του καταστήματος, συνολικής έκτασης 500 τμ, και να επιλέξουν ανάμεσα σε πληθώρα προϊόντων γυναικείας, ανδρικής, παιδικής ένδυσης, υποδημάτων, αξεσουάρ μόδας, καλλυντικών, παιχνιδιών αλλά και ειδών οικιακού εξοπλισμού σε αρκετά ανταγωνιστικές τιμές, αφού το μέσο κόστος αγοράς ενός προϊόντος δεν ξεπερνά τα 10 ευρώ και τα ακριβότερα είδη κυμαίνονται στα 30 ευρώ.
Το ντεμπούτο της πολωνικής Pepco στην Ελλάδα καθιστά τη χώρα μας τη 17η ευρωπαϊκή αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η ταχύτατα αναπτυσσόμενη εταιρεία λιανικής, η οποία φέρνει κάθε εβδομάδα στα καταστήματά της περί τα 250 νέα προϊόντα. Μάλιστα στη χώρα μας σχεδιάζει να προχωρήσει στην πρόσληψη περισσότερων από 150 εργαζομένων κατά τον πρώτο χρόνο παρουσίας της.
Όλο το πλάνο επέκτασης του δικτύου καταστημάτων
Όπως αποκάλυψαν χθες, μιλώντας στους δημοσιογράφους, η Anca Radu, διευθύντρια λιανικής πώλησης της Pepco για τη Νότια Ευρώπη και ο Bogdan Grigoriu, operations manager για τη Βουλγαρία, την Ελλάδα και τη Ρουμανία, το πλάνο επέκτασης του δικτύου καταστημάτων περιλαμβάνει το άνοιγμα επτά καταστημάτων σε ορίζοντα διμήνου, ενώ ως το τέλος του 2022 υπολογίζεται να έχουν τεθεί σε λειτουργία δέκα καταστήματα. Μάλιστα, για τα πρώτα επτά καταστήματα έχουν ήδη μπει οι υπογραφές για τις μισθώσεις των χώρων. Ήδη, αμέσως μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος στην Πειραιώς, την επόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις 13 του μηνός, ανοίγει το δεύτερο κατάστημα στην Αθήνα επί της Πέτρου Ράλλη 97 στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, στο ύψος του Σκλαβενίτη.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ακολουθεί ως τα τέλη Οκτωβρίου το άνοιγμα του καταστήματος Pepco στο Fashion City Outlet στη Λάρισα, ενώ έπονται καταστήματα στο Ίλιον και τη Θεσσαλονίκη.
Όπως εξήγησαν τα στελέχη της πολωνικής εταιρείας, αρκετά από τα προϊόντα τους έρχονται από τις χώρες της Ασίας, ενώ ταυτόχρονα συνεργάζονται και με μεγάλους προμηθευτές στην Ευρώπη. Για την ώρα η Pepco δεν σχεδιάζει να προχωρήσει στη δημιουργία e-shop, εστιάζοντας τη δεδομένη στιγμή «σε μια επιθετική επέκταση των φυσικών καταστημάτων τους».
Η Pepco στο εξωτερικό
Η πολωνική αλυσίδα εκπτωτικών καταστημάτων μέσα σε μόλις 20 χρόνια κατάφερε να κατακτήσει την Ευρώπη, με ένα δίκτυο σχεδόν 3.000 καταστημάτων. Ο όμιλος ιδρύθηκε το 1999, ενώ τα πρώτα καταστήματα Pepco - 14 συνολικά - έκαναν την εμφάνισή τους το 2004 στις μεγαλύτερες πόλεις της Πολωνίας. Από τότε η ανάπτυξη είναι συνεχής, με την εταιρεία να συμπληρώνει μέσα σε μόλις τρία χρόνια (2007) 100 καταστήματα.
Το μοντέλο λειτουργίας ξεπέρασε αρκετά σύντομα τα πολωνικά σύνορα, καθώς το 2013 ανοίγουν καταστήματα Pepco σε Τσεχία και Σλοβακία. Ένα χρόνο αργότερα, τα 500 καταστήματα είναι γεγονός, ενώ το 2015 η εταιρεία επεκτείνεται σε Ρουμανία και Ουγγαρία. Το 2016 το δίκτυο φτάνει τα 1.000 καταστήματα ενώ την περίοδο 2017-2019 τα Pepco ταξιδεύουν σε Κροατία, Σλοβενία, Λιθουανία, Λετονία, Εσθονία και Βουλγαρία. Το 2020 η «απόβαση» συνεχίζεται σε Ιταλία και Σερβία, με την εταιρεία να γιορτάζει ταυτόχρονα τα εγκαίνια του χιλιοστού καταστήματός της στην Πολωνία. Πέρυσι, το δίκτυο καταστημάτων επεκτάθηκε σε Ισπανία, Αυστρία και Γερμανία, ενώ επόμενη χώρα – στόχος είναι η Πορτογαλία, στην οποία θα επεκταθεί την άνοιξη του 2023.
Η Pepco προσφέρει μια ευρεία γκάμα προϊόντων που ανήκουν σε περίπου 500 κατηγορίες. Τα ρούχα και τα υποδήματα αποτελούν περίπου το 60% του διαθέσιμου εμπορεύματος της αλυσίδας, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό καλύπτουν είδη για τον εξοπλισμό και τη διακόσμηση του σπιτιού και άλλα προϊόντα, όπως παιχνίδια. Πέρα από τα προϊόντα που πωλούνται ως μέρος του σταθερού εμπορεύματος, η αλυσίδα προσφέρει επίσης ειδικές περιορισμένες συλλογές, προϊόντα με ειδική άδεια χρήσης, π.χ. Disney, Warner Bros, Universal και εποχιακές προσφορές, όπως για παράδειγμα, σχολικά ή χριστουγεννιάτικα είδη.
Επί του παρόντος, η Pepco απασχολεί 24.000 εργαζόμενους σε 17 ευρωπαϊκές χώρες.