«Η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν είναι ακριβός προορισμός» δήλωσε χθες το μεσημέρι ο νέος Brand President της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, Νίκος Λαβίδας, που ανέλαβε καθήκοντα τον περασμένο Αύγουστο.
Στην πρώτη του συνάντηση με τους εκπροσώπους του Τύπου, αποκάλυψε ότι το μεγάλο στοίχημα για την αλυσίδα είναι να αντιστρέψει την παγιωμένη αντίληψη των καταναλωτών πως η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι το πιο ακριβό σούπερ μάρκετ. «Ο κόσμος μας θεωρεί ακριβούς, αυτό όμως απέχει από την πραγματικότητα. Πρέπει να αντιστρέψουμε αυτή την αντίληψη, καθώς εμείς δεν αισθανόμαστε ότι πουλάμε μόνο προϊόντα, αλλά και υπηρεσία», σημείωσε.
Μάλιστα κάλεσε τους καταναλωτές να επισκέπτονται τα καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος και να βλέπουν πού κυμαίνονται οι τιμές των προϊόντων. «Εκπτώσεις στις τιμές θα κάνουμε, ποτέ όμως στην αγοραστική εμπειρία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λαβίδας.
Τα 850 προϊόντα με σταθερά χαμηλή τιμή που θα γίνουν…1.200
«Στόχος μας είναι το σύνολο των Ελλήνων καταναλωτών», πρόσθεσε, εξηγώντας πως αυτή τη στιγμή η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει καθημερινά 850 προϊόντα σε σταθερά χαμηλή τιμή, ενώ ο στόχος είναι να αυξηθούν στα 1.200. «Καλούμε τον κόσμο να παρακολουθήσει τις σταθερά χαμηλές τιμές σε αυτά τα 850 βασικά αγαθά και θα δει ότι δεν είμαστε ακριβοί», τόνισε ο κ. Λαβίδας.
Και μπορεί η πλειονότητα των 850 αγαθών να αφορά σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, «αυτό έγινε γιατί στην ιδιωτική ετικέτα έχουμε καλύτερη εικόνα στην πορεία των τιμών τους».
«Δεν μπορούν να συγκριθούν μεταξύ τους τα καλάθια του νοικοκυριού»
Αρκετά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (περισσότερα από 50 σε σύνολο 74 προϊόντων) συνθέτουν το καλάθι του νοικοκυριού της ΑΒ Βασιλόπουλος – το μέτρο του υπουργείου Ανάπτυξης με στόχο τη μέγιστη δυνατή συγκράτηση των ανατιμήσεων σε μια σειρά από είδη πρώτης ανάγκης για τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά. «Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι υποδεέστερα σε ποιότητα», έσπευσε να επισημάνει, εξηγώντας πως δεν είναι δυνατόν να συγκριθούν μεταξύ τους τα καλάθια της κάθε αλυσίδας σούπερ μάρκετ, καθώς πρόκειται για διαφορετικά προϊόντα, ή ακόμη και διαφορετικά μεγέθη ίδιων προϊόντων.
Ωστόσο, καθώς αύριο συμπληρώνονται δύο εβδομάδες από την εφαρμογή του μέτρου, ο brand president της ΑΒ Βασιλόπουλος αποκάλυψε ότι σε όλα τα αγαθά που απαρτίζουν το καλάθι έχει αυξηθεί η κατανάλωση, είτε πρόκειται για ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα, είτε για επώνυμα.
Δεν έχουν πιάσει… ταβάνι οι ανατιμήσεις
Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος των σούπερ μάρκετ είναι οι πληθωριστικές πιέσεις και οι αυξήσεις τιμών, στη σκιά του πολέμου στην Ουκρανία που συμπληρώνει σχεδόν εννέα μήνες.
«Δυστυχώς οι ανατιμήσεις θα συνεχιστούν με την ίδια ένταση», εκτίμησε, εκφράζοντας την ανάγκη να τερματιστεί το συντομότερο δυνατόν η ρωσο-ουκρανική κρίση.
Πτώση κερδοφορίας και ενεργειακό κόστος που… ζαλίζει
«Για όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ο στόχος μπορεί να είναι η πρώτη θέση. Για εμάς ο στόχος είναι να αναπτυσσόμαστε περισσότερο από την αγορά, κάτι το οποίο ακόμη δεν το έχουμε καταφέρει», αποκάλυψε στη συνέχεια, ενώ αναφερόμενος στην κερδοφορία της αλυσίδας επιβεβαίωσε πως θα υπάρξει μείωση της κερδοφορίας, καθώς το ενεργειακό κόστος είναι τεράστιο.
«Είναι φύσει αδύνατον να αυξηθεί η κερδοφορία μας όταν το ενεργειακό κόστος είναι υψηλότερο 2,5 φορές σε σχέση με πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων και των επιδοτήσεων». «Για εμάς, το 60-70% του κόστους είναι τα ψυγεία, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Μπορούμε να τα κλείσουμε; Όχι», ανέφερε.
Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, ο τζίρος της ΑΒ Βασιλόπουλος θα είναι σταθερός, ενώ αν σημειωθεί μια ελαφρά αύξηση, αυτή θα είναι ξεκάθαρα πληθωριστική. Ελαφρά πτωτικός θα είναι και ο όγκος των πωλήσεων.
Οι επενδύσεις σε νέα καταστήματα και η πιθανότητα εξαγορών
Η ΑΒ Βασιλόπουλος επενδύει περί τα 60 εκατ. ευρώ ετησίως με στόχο την επέκταση και αναβάθμιση του δικτύου της, καθώς και την ενδυνάμωση του e-commerce. Το 2023 σχεδιάζει να ανοίξει 10 νέα ιδιόκτητα καταστήματα, καθώς και 50 καταστήματα με τη μέθοδο franchise, σε περιοχές που μέχρι σήμερα δεν έχει καθόλου παρουσία.
Ερωτηθείς για το φαινόμενο της συγκέντρωσης που παρατηρείται στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, ο κ. Λαβίδας επιβεβαίωσε πως «η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι ανοιχτή σε εξαγορές», ωστόσο «τη δεδομένη στιγμή δεν υπάρχει κάτι, καθώς όλοι στην αγορά τηρούν στάση αναμονής λόγω του πολέμου στην Ουκρανία».
Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι έγιναν συζητήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος με την αλυσίδα Γέγος, οι οποίες όμως δεν τελεσφόρησαν και τελικώς διακόπηκαν.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος σε αριθμούς
Η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει αυτή τη στιγμή 592 καταστήματα σε 231 πόλεις της Ελλάδας, διακινεί 11.000 προϊόντα μέσω του dark store στην περιοχή του Ρέντη, διατηρώντας αποθηκευτικούς χώρους 125.000 τμ και χώρους λιανικής 352.114 τμ. Με ένα δίκτυο 264 καταστημάτων franchise έχει παρουσία σε 61 περιοχές της χώρας, μέσα από το οποίο στηρίζονται περισσότερες από 1.700 οικογένειες.
Σε ποσοστό 90% συνεργάζεται με Έλληνες παραγωγούς, 600 και πλέον προμηθευτές, καθώς και με περισσότερους από 400 συνεργάτες. Απασχολεί συνολικά 14.000 εργαζόμενους, ενώ μέσα από 31.850 διαφορετικούς κωδικούς, εξυπηρετούνται 2.200.000 πελάτες πανελλαδικά.
Το 2021 η ΑΒ Βασιλόπουλος κατέβαλε ποσό ύψους 218 εκατ. ευρώ για τη μισθοδοσία του προσωπικού της, καθώς και επιπλέον 23 εκατ. ευρώ σε εξτρά παροχές για τους εργαζομένους. Το 2022 δεν αυξήθηκαν οι μισθοί των υπαλλήλων της αλυσίδας, ωστόσο ο κάθε εργαζόμενος έλαβε ένα μπόνους ύψους 150 ευρώ για τρεις μήνες (50 ευρώ το μήνα) ως εξτρά παροχή λόγω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας. Για το 2023, πρόθεση του κ. Λαβίδα είναι να αυξηθούν οι μισθοί του προσωπικού. «Είναι κάτι που εγώ θα το ήθελα, θα το εξετάσουμε», αποκάλυψε.