ΟΑΣΑ: Ενίσχυση έργου (μικρή) σε Μετρό, οριακή πτώση στις οδικές συγκοινωνίες – Σε ποια Γραμμή καταγράφεται αύξηση επιβατικής κίνησης 

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΟΑΣΑ: Ενίσχυση έργου (μικρή) σε Μετρό, οριακή πτώση στις οδικές συγκοινωνίες – Σε ποια Γραμμή καταγράφεται αύξηση επιβατικής κίνησης 
Πώς διαμορφώθηκε το συγκοινωνιακό έργο σε ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) και ΟΣΥ (οδικές συγκοινωνίες) στο 9μηνο 2022. Η επιβατική κίνηση και τα μέτρα για την αύξηση του συγκοινωνιακού έργου.

Ενίσχυση, έστω και οριακή, του συγκοινωνιακού έργου και της εξυπηρέτησης επιβατών στο 9μηνο 2022 αποτυπώνεται στην οικονομική έκθεση του «Υπερταμείου» για το γ’ τρίμηνο του έτους που πρόσφατα «βγήκε» στη δημοσιότητα.

Όπως σημειώνεται, στα πρώτα τρία τρίμηνα του 2022, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, το συγκοινωνιακό έργο της ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ), αυξήθηκε 1,8% σε σχέση με το 2021 και 8,2% σε σχέση με το 2020, με τη μεγαλύτερη αύξηση, κατά 4,2% στη Γραμμή 3 και κατά 8,0% στο Τραμ λόγω της λειτουργίας της επέκτασης Πειραιά. Αντίστοιχα για την ΟΣΥ -συμπεριλαμβανομένων των αστικών ΚΤΕΛ-, δηλαδή τις οδικές συγκοινωνίες, την ίδια περίοδο, το συγκοινωνιακό έργο παρέμεινε σταθερό, με οριακή μείωση -0,2% σε σχέση με το 2021, και αύξηση κατά 16,5% σε σχέση με το 2020.

Σε σχέση με τη Γραμμή 1, μετά από μεταφορά και τρίτου συρμού από τις Γραμμές 2&3 Μετρό, το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2022 συνεχίστηκε η οριακή άνοδος του προσφερόμενου συγκοινωνιακού έργου κατά 1% παρά τις σημαντικές προκλήσεις λόγω της ηλικίας του στόλου.

Σημαντική δε, ήταν και η αύξηση κατά 64% των ελέγχων κομίστρου τους ΟΣΥ και κατά 18% της ΣΤΑΣΥ το πρώτο οκτάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Η επιβατική κίνηση

Αντίστοιχα, συνεχίζεται η σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης (όπως αυτή αποτυπώνεται από τις επικυρώσεις κομίστρων) σε σχέση με το 2021 κατά 44%, συνολικά για τα τρία πρώτα τρίμηνα, ενώ παράλληλα η χρήση του Μετρό από και προς το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος έχει ανέλθει σε επίπεδα συγκρίσιμα με του 2019. Αποτέλεσμα των ανωτέρω, καθώς και η ένταξη από αρχές Οκτωβρίου 2022 των τριών νέων σταθμών της Γραμμής 3 Μετρό προς Πειραιά (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο), έχουν αυξηθεί τα ποσοστά πληρότητας των συρμών σε όλο το δίκτυο. Σε συνδυασμό, δε, με αύξηση περιστατικών βανδαλισμών -ειδικά στη Γραμμή 1- καθώς και της μέσης ηλικίας του στόλου, παρ' όλη τη συνολική αύξηση του συγκοινωνιακού έργου, το σύστημα Μετρό αντιμετωπίζει προκλήσεις, ειδικά τις ώρες αιχμής.

Μέτρα αύξησης του συγκοινωνιακού έργου

Όπως σημειώνει η ΕΕΣΥΠ, ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές του εταιρείες, το τρίτο τρίμηνο του 2022, συνέχισαν την εφαρμογή μέτρων για την αύξηση του συγκοινωνιακού έργου και την βελτίωση της εξυπηρέτησης των επιβατών. Σε αυτά τα μέτρα περιλαμβάνονται η από την αρχή του έτους αξιοποίηση του συνόλου του πρόσθετου στόλου μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης, η πλήρης ένταξη των νέο-προσληφθέντων, οδηγών και τεχνιτών για την ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ), η επέκταση της σύμβασης με ΚΤΕΛ για την ενίσχυση λεωφορειακών γραμμών κατά 1,3 εκ. οχηματοχιλιόμετρα, η ενίσχυση της Γραμμής 1 (Ηλεκτρικός) του Μετρό, και η λειτουργία της επέκτασης του Τραμ προς Πειραιά.

Σημειώνεται ότι για τη Γραμμή 1 έχει προηγηθεί διαγωνισμός για την ανάταξη των 14 συρμών 8 ης παραλαβής (1983-1985) και επέκταση του ωφέλιμου χρόνου λειτουργίας τους κατά 25 έτη. Επιπρόσθετα, σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο τοποθέτησης εξοπλισμού για την παροχή σήματος κινητής τηλεφωνίας και δεδομένων στους επιβάτες, τόσο στους σταθμούς όσο και στις σήραγγες του Μετρό, με την πρώτη πιλοτική εφαρμογή σε 3 σταθμούς της Γραμμής 2 να αναμένεται στο πρώτο εξάμηνο του 2023. ενώ σε τελικό τεχνικό στάδιο ωρίμανσης βρίσκεται από τον ΟΑΣΑ ένταξη της λειτουργικότητας της κάρτας Ath.ENA στις νέες ψηφιακές φοιτητικές κάρτες με προγραμματισμό την πλήρη ένταξη στη νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Η αύξηση των επιπέδων εξυπηρέτησης πραγματοποιείται σε ένα σύνθετο περιβάλλον και γεωπολιτικές εξελίξεις που αναμένονται να επιφέρουν έως το τέλος του έτους σημαντικές αυξήσεις στο κόστος ενέργειας, που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του λειτουργικού κόστους, αλλά και στο κόστος ανταλλακτικών των θυγατρικών του ΟΑΣΑ.

Σε σχέση με τις υπόλοιπες δράσεις του Υπερταμείου για τις αστικές συγκοινωνίες, ολοκληρώθηκε προς διαβούλευση Σχέδιο Αναδιάρθρωσης της Διακυβέρνησης του Ομίλου, στο πλαίσιο του οποίου πραγματοποιήθηκε συγκριτική αξιολόγηση της Αθήνας με τα συστήματα αστικών συγκοινωνιών της Βουδαπέστης, Βαρκελώνης, Βρυξελλών, Παρισιού, Μαδρίτης και Σίδνεϊ. Τέλος, ξεκίνησε η υλοποίηση της Σύμβασης Απόδοσης και Στόχων του Μηχανισμού Συντονισμού του Υπερταμείου αναφορικά με την αποζημίωση του Ομίλου ΟΑΣΑ για την παροχή ατέλειας ή μειωμένων κομίστρων σε δικαιούχους (άνεργοι, ΑμεΑ κ.α.).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider