Θέμα χρόνου αποτελεί πλέον η έναρξη της λειτουργίας του δέκατου κατά σειρά καταστήματος της πολωνικής αλυσίδας λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα, Pepco.
Η πολωνική αλυσίδα ένδυσης και ειδών σπιτιού, που χαρακτηρίζεται από πολλούς ως το αντίπαλο δέος της Jumbo, συμπληρώνει τέσσερις μήνες παρουσίας στην ελληνική αγορά και πάει για το «δέκα στα δέκα».
Όπως εξηγούν πηγές της Pepco στο insider.gr, μέχρι το τέλος του 2022 και μέσα σε διάστημα τριών μηνών, λειτούργησαν συνολικά οκτώ καταστήματα στην Ελλάδα και συγκεκριμένα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Κόρινθο.
Το πρώτο κατάστημα της Pepco στη χώρα μας, συνολικής έκτασης 500 τμ, άνοιξε τις πύλες του στις 6 Οκτωβρίου 2022 στο Piraeus Retail Park της Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Fourlis που βρίσκεται στη συμβολή της οδού Πειραιώς και Κηφισού στα όρια των τριών δήμων Μοσχάτου, Ρέντη και Νέου Φαλήρου.
Ακολούθησε, μεταξύ άλλων, το άνοιγμα καταστημάτων στα εμπορικά κέντρα Mare West και Avenue στην Αθήνα, στο Fashion City Outlet στη Λάρισα, στη Θεσσαλονίκη και την Κόρινθο.
«Έχουμε πολύ φιλόδοξα σχέδια για την ελληνική αγορά»
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Pepco έχει θέσει πολύ φιλόδοξα σχέδια για την ελληνική αγορά, σχεδιάζοντας μια δυναμική επέκταση του δικτύου της προσεχώς. Το πλάνο ανάπτυξής της για το 2023 και τα επόμενα χρόνια προβλέπει το άνοιγμα δεκάδων καταστημάτων επί ελληνικού εδάφους.
Ένας από τους επόμενους… προορισμούς θα είναι η Παιανία. Όπως έγινε γνωστό στα τέλη Ιανουαρίου, η Pepco κατέληξε σε συμφωνία με την Premia Properties ΑΕΕΑΠ για την κατασκευή και ανάπτυξη καταστήματος ειδών ένδυσης και διακόσμησης σπιτιού. Το νέο κατάστημα αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του τον Ιούνιο του 2023 και η διάρκεια μίσθωσης είναι 10 έτη. Το κατάστημα θα λειτουργήσει σε ιδιόκτητο ακίνητο της Premia επί της Λεωφόρου Λαυρίου 76 στην Παιανία.
«Μεγάλο το ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών»
«Με βάση τη μεγάλη εμπειρία που διαθέτουμε, όταν ανοίγουμε ένα κατάστημα σε μια νέα αγορά, τότε αυτόματα σαν ‘το φαινόμενο της χιονοστιβάδας’ οι δραστηριότητές μας ανεβάζουν ταχύτατα ρυθμούς», σχολιάζουν οι ίδιες πηγές. Μάλιστα, όπως εκτιμούν, η Pepco μπήκε «με το δεξί» στην ελληνική αγορά, καθώς το ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών να πραγματοποιήσουν αγορές από τα καταστήματα της πολωνικής εκπτωτικής αλυσίδας αποδεικνύεται μεγάλο.
Τα ποσοστά των πωλήσεων της Pepco κατά τους πρώτους μήνες της παρουσίας της στην ελληνική αγορά κρίνονται ιδιαιτέρως ικανοποιητικά, ενώ πολύ επιτυχημένη απεδείχθη η περίοδος των εορτών των Χριστουγέννων, με την αγοραστική κίνηση να είναι σημαντική.
«Αυτό μας ενθαρρύνει να θέσουμε ακόμη πιο φιλόδοξους στόχους για την περαιτέρω ανάπτυξή μας στην Ελλάδα το 2023», εξηγούν οι ίδιες πηγές.
Η «φιλοσοφία» της Pepco
H πολωνική αλυσίδα καλεί τους καταναλωτές να επισκεφθούν τα καταστήματά της και να επιλέξουν ανάμεσα σε πληθώρα προϊόντων γυναικείας, ανδρικής, παιδικής ένδυσης, υποδημάτων, αξεσουάρ μόδας, καλλυντικών, παιχνιδιών αλλά και ειδών οικιακού εξοπλισμού σε αρκετά ανταγωνιστικές τιμές, αφού το μέσο κόστος αγοράς ενός προϊόντος δεν ξεπερνά τα 10 ευρώ και τα ακριβότερα είδη κυμαίνονται στα 30 ευρώ. Αρκετά από τα προϊόντα προέρχονται από τις χώρες της Ασίας, ενώ ταυτόχρονα η Pepco συνεργάζεται και με μεγάλους προμηθευτές στην Ευρώπη.
Η «απόβαση» της Pepco στην Ελλάδα καθιστά τη χώρα μας τη 17η ευρωπαϊκή αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η ταχύτατα αναπτυσσόμενη εταιρεία λιανικής, η οποία φέρνει κάθε εβδομάδα στα καταστήματά της περί τα 250 νέα προϊόντα. Μόνο στη χώρα μας σχεδιάζει να προχωρήσει στην πρόσληψη περισσότερων από 150 εργαζομένων κατά τον πρώτο χρόνο παρουσίας της.
Όπως άλλωστε έχει γίνει γνωστό από τον περασμένο Οκτώβριο, για την ώρα η Pepco δεν σχεδιάζει να προχωρήσει στη δημιουργία e-shop, εστιάζοντας «σε μια επιθετική επέκταση των φυσικών καταστημάτων της».
Η Pepco στο εξωτερικό
Η πολωνική αλυσίδα εκπτωτικών καταστημάτων μέσα σε μόλις 20 χρόνια κατάφερε να κατακτήσει την Ευρώπη, με ένα δίκτυο 3.000 καταστημάτων. Ο όμιλος ιδρύθηκε το 1999, ενώ τα πρώτα καταστήματα Pepco - 14 συνολικά - έκαναν την εμφάνισή τους το 2004 στις μεγαλύτερες πόλεις της Πολωνίας. Από τότε η ανάπτυξη είναι συνεχής, με την εταιρεία να συμπληρώνει μέσα σε μόλις τρία χρόνια (2007) 100 καταστήματα.
Το μοντέλο λειτουργίας ξεπέρασε πολύ σύντομα τα πολωνικά σύνορα, καθώς το 2013 ανοίγουν καταστήματα Pepco σε Τσεχία και Σλοβακία. Ένα χρόνο αργότερα, τα 500 καταστήματα είναι γεγονός, ενώ το 2015 η εταιρεία επεκτείνεται σε Ρουμανία και Ουγγαρία. Το 2016 το δίκτυο φτάνει τα 1.000 καταστήματα ενώ την περίοδο 2017-2019 τα Pepco ταξιδεύουν σε Κροατία, Σλοβενία, Λιθουανία, Λετονία, Εσθονία και Βουλγαρία. Το 2020 η «απόβαση» συνεχίζεται σε Ιταλία και Σερβία, με την εταιρεία να γιορτάζει ταυτόχρονα τα εγκαίνια του χιλιοστού καταστήματός της στην Πολωνία. Το 2021, το δίκτυο καταστημάτων επεκτάθηκε σε Ισπανία, Αυστρία και Γερμανία, ενώ επόμενη χώρα – στόχος είναι η Πορτογαλία, στην οποία θα επεκταθεί την άνοιξη του 2023.
Η Pepco προσφέρει μια ευρεία γκάμα προϊόντων που ανήκουν σε περίπου 500 κατηγορίες. Τα ρούχα και τα υποδήματα αποτελούν περίπου το 60% του διαθέσιμου εμπορεύματος της αλυσίδας, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό καλύπτουν είδη για τον εξοπλισμό και τη διακόσμηση του σπιτιού, καθώς και άλλα προϊόντα, όπως παιχνίδια. Εκτός από τα προϊόντα που πωλούνται ως μέρος του σταθερού εμπορεύματος, η αλυσίδα προσφέρει επίσης ειδικές περιορισμένες συλλογές, προϊόντα με ειδική άδεια χρήσης, π.χ. Disney, Warner Bros, Universal και εποχιακές προσφορές, όπως για παράδειγμα, σχολικά ή χριστουγεννιάτικα είδη.