Παπουτσάνης: Αύξηση 29% για τον κύκλο εργασιών το 2022 - «Άλμα» 36% για τις εξαγωγές

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Παπουτσάνης: Αύξηση 29% για τον κύκλο εργασιών το 2022 - «Άλμα» 36% για τις εξαγωγές
Σημαντική αύξηση στον κύκλο εργασιών και στις εξαγωγές, αλλά και αύξηση πωλήσεων σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης κατέγραψε το 2022 η Παπουτσάνης

Σημαντική αύξηση στον κύκλο εργασιών και στις εξαγωγές, αλλά και αύξηση πωλήσεων σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης κατέγραψε το 2022 η Παπουτσάνης, επιβεβαιώνοντας -παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις- την ανθεκτικότητα και την επιτυχή στρατηγική της στην ελληνική και διεθνή αγορά.

Πιο αναλυτικά, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη η εισηγμένη, το 2022 σημειώθηκε:

  • Διψήφια αύξηση (29%) του κύκλου εργασιών για 7η συνεχή χρονιά με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 70,8 εκατ. ευρώ έναντι 54,8 εκατ. ευρώ το 2021.
  • Αύξηση κατά 36% στις εξαγωγές που ανήλθαν σε 46,4 εκατ. ευρώ έναντι 34,0 εκατ. ευρώ το 2021 και αντιπροσωπεύουν το 66% του συνολικού κύκλου εργασιών.
  • Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3,9 εκατ. ευρώ έναντι 6,1 εκατ. ευρώ σημειώνοντας μείωση κατά 36%.
  • Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 3,0 εκατ. ευρώ έναντι 4,9 εκατ. το προηγούμενο έτος μειωμένα κατά 39%.

Ο κ. Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, σχολίασε:

«Η Παπουτσάνης, κατά τη διάρκεια του 2022 που χαρακτηρίστηκε από συνεχείς μακροοικονομικές προκλήσεις, διατήρησε την αναπτυξιακή της πορεία με σημαντική άνοδο στον κύκλο εργασιών και αύξηση των εξαγωγών και στους τέσσερεις τομείς δραστηριοποίησης της. Η αύξηση των πωλήσεων ανήλθε σε 29% σε σχέση με το 2021, με το μισό περίπου να οφείλεται σε αύξηση όγκου και το υπόλοιπο σε αύξηση τιμών πωλήσεων προκειμένου να καλυφθούν κατά το μεγαλύτερο μέρος οι αυξήσεις κόστους σε όλα τα επίπεδα. Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, μεταξύ της κατά το 100% κάλυψης της προαναφερθείσης αύξησης κόστους και της διατήρησης της αύξησης των όγκων πωλήσεων και βελτίωσης μεριδίων αποφασίσαμε να δώσουμε προτεραιότητα στο δεύτερο απορροφώντας ένα μέρος του επιπλέον κόστους. Πιστεύουμε ότι αυτή είναι η σωστή στρατηγική γιατί θέτει στέρεες βάσεις για την περαιτέρω εξέλιξη της Εταιρείας και βελτίωση της κερδοφορίας της.

Όσον αφορά το τρέχον έτος, οι πρώτες εντυπώσεις από την εξέλιξη των τιμών των υλών και ενέργειας κατά το πρώτο τρίμηνο είναι ενθαρρυντικές και σε συνδυασμό με την είσοδο σε νέες προϊοντικές κατηγορίες μέσω της εξαγοράς του ΑΡΚΑΔΙ, τη διεύρυνση και επέκταση της διεθνούς μας παρουσίας, την επάνοδο του τουρισμού σε προ-πανδημικά επίπεδα και την ολοκλήρωση του τριετούς επενδυτικού μας πλάνου, δημιουργούν θετικές προϋποθέσεις για το 2023».

Επισκόπηση αποτελεσμάτων

Το 2022 ήταν μία χρονιά εξαιρετικών προκλήσεων όπου η Διοίκηση της Εταιρείας κλήθηκε να διαχειριστεί τις συνεχώς αυξανόμενες πιέσεις κόστους σε όλα τα επίπεδα – ύλες, ενέργεια και μεταφορικά – με την παράλληλη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών. Σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον έπρεπε να συγκεραστεί η ανάγκη αύξησης των τιμών πώλησης προκειμένου να καλυφθούν τα παραπάνω κόστη με την παράλληλη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της Εταιρείας και την εξασφάλιση της ανάπτυξής της, αύξησης των μεριδίων στις διάφορες αγορές που δραστηριοποιείται και βελτίωσης της κερδοφορίας της βραχυπρόθεσμα αλλά κυρίως μεσο/μακροπρόθεσμα που είναι και ο στρατηγικός στόχος. Έτσι οι πιέσεις από την πλευρά του κόστους μετακυλίθηκαν στις τιμές πώλησης σε ένα σημαντικό βαθμό και όχι στο σύνολο τους, λαμβάνοντας υπόψη καταρχήν τον στόχο διατήρησης και ανάπτυξης του όγκου πωλήσεων και την αύξηση της διείσδυσης των προϊόντων μας στα νοικοκυριά, παράγοντες με μονιμότερη επίδραση μακροπρόθεσμα, αλλά και τον εν μέρει προσωρινό χαρακτήρα των έντονων πληθωριστικών πιέσεων από την πλευρά του κόστους.

Σημειώνεται ότι οι αυξήσεις στις τιμές πώλησης αφορούν σε όλες τις κατηγορίες, με μεγαλύτερη βαρύτητα στις παραγωγές για τρίτους και τις ειδικές σαπωνόμαζες, όπου συχνά τα σχετικά συμβόλαια με τους πελάτες προβλέπουν αυτόματες αναπροσαρμογές τιμών, ανάλογα με την εξέλιξη του κόστους υλών, σε συμφωνημένα χρονικά διαστήματα.

Το 2022 o κύκλος εργασιών ανήλθε σε 70,8 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί σε αύξηση πωλήσεων κατά 29% σε σχέση με το 2021. Από αυτή την αύξηση το 14% περίπου προήλθε από ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων ενώ το υπόλοιπο 15% από αύξηση των τιμών πώλησης. Η αξία των εξαγωγών για την Παπουτσάνης ανήλθε σε 46,4 εκατ. ευρώ έναντι 34,0 εκατ. ευρώ το 2021 και αντιπροσωπεύει το 66% του συνολικού κύκλου εργασιών, παρουσιάζοντας ανάπτυξη κατά 36%.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (adjusted EBITDA) λόγω των προαναφερόμενων παραγόντων ανήλθαν σε 7,4 εκ. ευρώ έναντι 8,4 εκ. ευρώ το 2021 μειωμένα κατά 12%. Για τους ίδιους λόγους, η κερδοφορία (προ φόρων) της Εταιρείας ανήλθε σε 3,9 εκατ. ευρώ έναντι 6,1 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ η κερδοφορία μετά από φόρους ανήλθε σε 3,0 εκατ. ευρώ έναντι 4,9 εκατ. το προηγούμενο έτος.

Θετική πορεία και στους τέσσερις τομείς δραστηριοποίησης

Η σημαντική ανάπτυξη στον κύκλο εργασιών αποδίδεται στη θετική πορεία που σημείωσαν και οι τέσσερις κατηγορίες προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιείται η Εταιρεία. Συγκεκριμένα, διπλάσιες πωλήσεις επιτεύχθηκαν στα ξενοδοχειακά προϊόντα, χάρη στη επανεκκίνηση της τουριστικής αγοράς στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ σημαντική ενίσχυση παρουσίασαν και οι πωλήσεις των ειδικών σαπωνομαζών. Ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων επώνυμων προϊόντων και παραγωγών για τρίτους σε Ελλάδα και εξωτερικό ήταν επίσης θετικός.

Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη, επισημαίνεται ότι το 18% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 19% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 43% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 20% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Alumil: Αυξήθηκαν EBITDA, λειτουργική κερδοφορία και όγκος πωλήσεων το 2022

ΤΙΤΑΝ: Ρεκόρ πωλήσεων για το 2022, με 2,2 δισ. ευρώ - Αύξηση 19,3 εκατ. στα καθαρά κέρδη

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider