Η ακόμη στενότερη συνεργασία μεταξύ των εκπροσώπων του λιανικού εμπορίου και των επιχειρήσεων – προμηθευτών τους αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα «στοιχήματα» της αγοράς τροφίμων, εν μέσω ταχύτατων αλλαγών που σημειώνονται στον κλάδο και με γνώμονα πάντοτε τις ανάγκες του καταναλωτή.
«Στην κάλυψη των αναγκών του καταναλωτή χρειάζεται κοινή προσπάθεια» δήλωσε από το βήμα του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών ο Κωνσταντίνος Σωτηρόπουλος, Managing Director, αρμόδιος για Ελλάδα και Κύπρο, στον πολυεθνικό κολοσσό τροφίμων και σνακ, Mondelez που δραστηριοποιείται σε 150 χώρες του πλανήτη.
Όπως εξήγησε, μιλώντας από την πλευρά από του προμηθευτή, για την κάλυψη των αναγκών του καταναλωτή απαιτούνται κοινά επιχειρηματικά μοντέλα (business plan) μεταξύ retailers και προμηθευτών, υιοθέτηση των λύσεων που προσφέρει η ψηφιοποίηση και η τεχνολογία, καθώς και διεξοδική μελέτη και κατανόηση του τι ακριβώς χρειάζονται οι καταναλωτές.
«Στόχος όλων μας θα πρέπει να είναι η δημιουργία εξαιρετικών εμπειριών για τους καταναλωτές. Για εκείνους το αγοραστικό ταξίδι θα πρέπει να είναι πολύ σημαντικό», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σωτηρόπουλος.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φουρλής: Έρχεται νέος χάρτης λιανικής - Ο καταναλωτής θα μας οδηγήσει σε σημεία που δεν μπορούμε να φανταστούμε
Η πρόκληση της τεχνητής νοημοσύνης
Σύμφωνα με τον κ. Σωτηρόπουλο, η εφαρμογή των αρχών της τεχνητής νοημοσύνης είναι αναγκαία για τη μετάβαση του κλάδου στην επόμενη μέρα. «Η εφαρμογή της είναι μια πρόκληση. Πόσο έτοιμοι και πόσο ανοιχτοί είμαστε όμως σε μια τέτοια αλλαγή;», διερωτήθηκε.
«Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μας βοηθήσει πάρα πολύ σε ό,τι αφορά την ανάλυση των δεδομένων», παραδέχθηκε από την πλευρά του, συμμετέχοντας στο ίδιο πάνελ και ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της METRO AEBE, Αριστοτέλης Παντελιάδης. Ωστόσο, όπως προειδοποίησε, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ο κλάδος να… χαθεί μέσα στα στοιχεία και τα δεδομένα. «Χρειάζεται η δική μας κρίση. Πρέπει να θέσουμε τα κατάλληλα ερωτήματα για να πάρουμε όσα ακριβώς χρειαζόμαστε από την ανάλυση των δεδομένων», σημείωσε.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μεγάλη «πληγή» για τον κλάδο της εστίασης η έλλειψη προσωπικού
Γιατί χρειάζονται πολλά concept καταστημάτων
Αναφερόμενος στην επόμενη μέρα του λιανεμπορίου ο κ. Παντελιάδης, χαρακτήρισε μεν «ευτυχία» για την αγορά τροφίμων το γεγονός ότι ο καταναλωτής πραγματοποιεί τακτικές επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ, εξήγησε δε ότι απαιτούνται πολλά και διαφορετικά concepts καταστημάτων - μικρότερα και μεγαλύτερα - καθώς οι καταναλωτές πραγματοποιούν πολλά και διαφορετικά αγοραστικά «ταξίδια» με στόχο να καλύψουν το σύνολο των αναγκών τους.
Παράλληλα εξήγησε ότι πολλές φορές τα σούπερ μάρκετ έχουν χρησιμοποιηθεί ως «άγκυρα» για να φέρουν κόσμο μέσα σε άλλα εμπορικά καταστήματα, χωρίς ωστόσο αυτό να έχει πάντα όφελος τελικά για τα σούπερ μάρκετ. Ανέφερε, μάλιστα, ως παράδειγμα την εξαετή συνύπαρξη σούπερ μάρκετ της αλυσίδας METRO AEBE με κατάστημα της εταιρείας Praktiker στη Λάρισα. «Τελικά φύγαμε γιατί δεν υπήρχε όφελος για εμάς», αποκάλυψε ο κ. Παντελιάδης.