«Χρυσές» δουλείες άνοιξε για τον χώρο της ναυτιλίας και της διαμετακόμισης εμπορευμάτων η πανδημία του κορονοϊού και οι αναταραχές που προκάλεσε στις εφοδιαστικές αλυσίδες ανά τον κόσμο, με τις πλουσιότερες ναυτιλιακές εταιρείες ανά την υφήλιο να βλέπουν τα κέρδη και την αξία τους να σκαρφαλώνουν σε ακόμα μεγαλύτερα ύψη τα τελευταία τρία χρόνια.
Σύμφωνα με το Δείκτη Δισεκατομμυριούχων του Bloomberg, η συνολική καθαρή περιουσία των δέκα πλουσιότερων κολοσσών του κλάδου ανήλθε το 2023 στα 155 δισ. δολάρια, τη στιγμή που στις αρχές του 2020 μετά βίας προσέγγιζε τα 60 δισ. δολάρια.
Την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Kuehne + Nagel International AG -με έδρα στην Ελβετία, με καθαρή περιουσία 42,5 δισ. δολαρίων, ενώ ακολουθούν η γαλλική CMA CGM της οικογένειας Saade με καθαρή περιουσία 23,2 δισ. δολάρια και η ιταλική MSC του μεγιστάνα Τζιανλουίζτι Απόντε με 21,1 δισ. δολάρια.
Την πρώτη πεντάδα κλείνουν τα αδέρφια Ofer με τις ναυτιλιακές Zodiac Group και Quantum Pacific Shipping, ενώ ελληνική εκπροσώπηση στην πρώτη δεκάδα υπάρχει στην 7η θέση με την Angelicoussis Group της Μαρίας Αγγελικούση με καθαρή περιουσία 5,8 δισ. δολαρίων.
Αν και οι τιμές των ναύλων για τις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων έχουν μειωθεί σχεδόν κατά 80% μέσα στο 2023, κυρίως εξαιτίας της εξομάλυνσης της κατάστασης στις αλυσίδες ανεφοδιασμού, οι κολοσσοί του ναυτιλιακού κλάδου βλέπουν τις επενδύσεις τους να αποδίδουν καρπούς, ανοίγοντας τον δρόμο για ακόμα μεγαλύτερα ανοίγματα από τις αερομεταφορές και τις εγκαταστάσεις logistics μέχρι τη διαχείριση λιμενικών εγκαταστάσεων.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η απόκτηση μεριδίου 9% στην αεροπορική Air France-KLM από την οικογένεια Saade, η αύξηση του μεριδίου που κατέχει η Kuehne + Nagel International στην Lufthansa αλλά και η εξαγορά της ναυτιλιακής εταιρείας του Ομίλου Βollore από την CMA CGM έναντι περίπου 5,5 δισ. δολαρίων.