Την πρώτη self service ψηφιακή υπηρεσία για την εξυπηρέτηση οφειλετών, λανσάρει η doValue. Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, πρόκειται για τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία Μy e-Αccount, η οποία θα δίνει στους οφειλέτες άμεση πρόσβαση στους λογαριασμούς που συνδέονται με τις οφειλές τους.
Οι οφειλέτες θα μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση στους λογαριασμούς των οφειλών τους που διαχειρίζεται η doValue, μέσα από την ιστοσελίδα www.dovaluegreece.gr, καθ' όλο το 24ωρο και από όλες τις συσκευές. Θα μπορούν έτσι, να υποβάλλουν ψηφιακά αιτήματα, να κάνουν ταυτοποίηση, να επικοινωνούν με τα τηλεφωνικά κέντρα κ.ά. Η πρόσβαση του πελάτη στην πληροφορία θα γίνεται χωρίς αναμονή και άμεσα την ίδια στιγμή που την αναζητά.
Μάλιστα, η υπηρεσία της doValue εισάγει για πρώτη φορά και την χρήση του One-Time Password (ΟTP), υιοθετώντας ισχυρά πρωτόκολλα ασφαλείας και βελτιστοποίηση των ελέγχων, διασφαλίζοντας την ασφάλεια και την προστασία των προσωπικών δεδομένων των οφειλετών. Αυτό θα γίνεται καθώς με την είσοδο του χρήστη στην υπηρεσία, θα ζητείται ταυτοποίηση με την εισαγωγή των προσωπικών στοιχείων και τη χρήση του κωδικού μιας χρήσης (ΟΤP – One time password) που λαμβάνεται στο δηλωμένο κινητό τηλέφωνο.
Η υπηρεσία Μy e-Αccount θα παρέχεται δωρεάν και πέραν της αμεσότητας, της ευκολίας στην χρήση και της ασφάλειας, θα διευκολύνει τον οφειλέτη στις συναλλαγές, αφού γνωρίζοντας τον λογαριασμό, αυτός θα αποκτά πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες και ενέργειες για την οφειλή του, όπως είναι η πληρωμή του δανείου του, υποβολή αιτήματος ρύθμισης, υπογραφή σύμβασης ρύθμισης, βεβαίωση οφειλής κ.λπ.
Η κίνηση της doValue με τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία Μy e-Αccount εντάσσεται στις δεσμεύσεις που ανέλαβαν οι εταιρείες διαχείρισης να προχωρήσουν σε σημαντικές επενδύσεις σε τεχνολογία και υποδομές για να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους των οποίων τα δάνεια διαχειρίζονται.
Σημειώνεται ότι οι δεσμεύσεις αυτές είχαν αναληφθεί απέναντι στην ΤτΕ, όταν οι εταιρείες διαχείρισης είχαν συναντηθεί με την επικεφαλής της Διεύθυνσης Εποπτείας Πιστωτικού Συστήματος της ΤτΕ, Heather – Denise Gibson.
Στη συνάντηση που είχε πραγματοποιηθεί τον Μάιο στην Τράπεζα της Ελλάδος, οι εκπρόσωποι των εταιρειών διαχείρισης είχαν παραθέσει στοιχεία α΄ τριμήνου 2023, σύμφωνα με τα οποία:
- Οι εταιρείες διαχείρισης είχαν απαντήσει σε 400.000 κλήσεις δανειοληπτών, με customer service level άνω του 85%, δηλ. ποσοστό ανταπόκρισης στα ζητήματα της πελατείας που θεωρείται πολύ υψηλό.
- Τα αιτήματα των πελατών λαμβάνονταν είτε τηλεφωνικά είτε με e-mail είτε από interfaces των εταιρειών διαχείρισης στα sites τους. Οι εταιρείες διαχείρισης είχαν λάβει περίπου 85.000 αιτήματα εγγράφως.
- Τα παράπονα που είχαν δεχτεί οι εταιρείες διαχείρισης ανέρχονταν σε περίπου 2.000 και αφορούσαν, ενδεικτικά, διαμαρτυρίες των πελατών για νομικές ενέργειες, καθυστέρηση στην απάντηση αιτημάτων, δυσαρέσκεια για ρύθμιση ή πληρωμή οφειλής, θέματα του ν. 3869/2020 (ν. Κατσέλη) κ.ά. Το ύψος των παραπόνων αξιολογήθηκε ως χαμηλό από τις εταιρίες διαχείρισης, καθώς αντιπαραβάλλεται με έναν πολύ μεγάλο όγκο δανειοληπτών που εξυπηρετούν οι servicers και που ανέρχεται σε 2,3 εκατομμύρια δανειολήπτες. Σε ετήσια βάση, τα παράπονα των δανειοληπτών προς τις εταιρείες διαχείρισης κινούνται σε περίπου 8.000.