Ποιοι είναι οι στρατηγικοί πυλώνες ανάπτυξης του ομίλου Goody’s – Επιστροφή στα κέρδη το 2022

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ποιοι είναι οι στρατηγικοί πυλώνες ανάπτυξης του ομίλου Goody’s – Επιστροφή στα κέρδη το 2022
Η εικόνα των πωλήσεων σε Goody’s, Everest, Flocafé, La Pasteria. Πού άνοιξαν νέα καταστήματα εντός και εκτός Ελλάδος. Ποια τα επόμενα βήματα και οι στόχοι για το 2023. Τι έδειξαν οι οικονομικές καταστάσεις της χρήσης 2022. 

Την επιστροφή του στην κερδοφορία σηματοδότησε για τον όμιλος Goody’s το 2022, παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για μια ιδιαίτερη χρονιά με σημαντικές αντιθέσεις, καθώς η σταδιακή επιστροφή του κλάδου της στην κανονικότητα μετά την υγειονομική κρίση συνέπεσε με τον πόλεμο στην Ουκρανία που προκάλεσε προβλήματα σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ωστόσο, η συνεχής ανοδική τάση του τουρισμού οδήγησε σε αύξηση της δραστηριότητας του ομίλου.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που καταχωρήθηκαν τις προηγούμενες ώρες στο ΓΕΜΗ, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους του ομίλου ανήλθαν το 2022 σε 1,1 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών ύψους 4,6 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2021, ενώ οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση κατά 91 εκατ. ευρώ, ανερχόμενες σε 219,1 εκατ. ευρώ από 128,1 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και καταγράφοντας αύξηση κατά 71%.

Τα μικτά κέρδη του ομίλου παρουσίασαν αύξηση κατά 36 εκατ. ευρώ ή κατά 75,9% και ανήλθαν σε 83,5 εκατ. ευρώ, έναντι 47,5 εκατ. ευρώ στη χρήση 2021, διαμορφώνοντας το μικτό περιθώριο κέρδους στο 38,1% έναντι 37,0% στην αμέσως προηγούμενη χρονιά. Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου ανήλθαν για τη χρήση 2022 σε 2,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 6,1 εκατ. ευρώ το 2021.

Τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 23,5 εκατ. ευρώ έναντι 14,2 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, ενώ τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα του ομίλου ανήλθαν σε 7,6 εκατ. ευρώ, έναντι 5,3 εκατ. ευρώ στη χρήση 2021. Σημειώνεται ότι η χρήση 2022 επιβαρύνθηκε με απομειώσεις στοιχείων ενεργητικού (εμπορικά σήματα) συνολικού ύψους 0,9 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα το συνολικό ύψος των καθαρών χρηματοοικονομικών εξόδων να ανέρχεται σε 8,5 εκατ. ευρώ.

Οι προτεραιότητες για το 2023

Όπως επισημαίνει η διοίκηση στην οικονομική έκθεση, η διατήρηση των πληθωριστικών πιέσεων, που εμφανίστηκαν από το δεύτερο εξάμηνο του 2021, συνεχίστηκαν εντός του 2022 και παρουσίασαν έντονες αυξητικές τάσεις από την έναρξη της πολεμικής σύρραξης στην Ουκρανία, δημιουργούν σημαντικές προκλήσεις για το σύνολο της παγκόσμιας οικονομίας.

Μέσα σε αυτό το έντονα ευμετάβλητο περιβάλλον, το οποίο αναμένεται να δημιουργήσει πίεση στην αγοραστική δύναμη του καταναλωτικού κοινού και κατ’ επέκταση στην κατανάλωση, η διοίκηση του ομίλου παρακολουθεί καθημερινά τις εξελίξεις και λαμβάνει μέτρα αντιμετώπισης προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία των εταιρειών, την απρόσκοπτη διάθεση των προϊόντων της στους καταναλωτές και παράλληλα να υλοποιεί το μέσο-μακροπρόθεσμο στρατηγικό της πλάνο, βασικοί άξονες του οποίου είναι:

- Διατήρηση και ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης όλων των σημάτων του ομίλου στην Ελλάδα, μέσω της ανάπτυξης και ενδυνάμωσης των δικτύων του και μέσω νέων προϊοντικών πρωτοβουλιών και καινοτομιών, προσφέροντας στους καταναλωτές προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας,

- Συνεχής αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών μέσω της ψηφιακής καινοτομίας και αύξηση των επιπέδων πιστότητας τους, μέσω εργαλείων και υπηρεσιών που απαντούν στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες,

- Εξορθολογισμός και βελτιστοποίηση του λειτουργικού του μοντέλου, και κατά συνέπεια ισχυροποίηση της χρηματοοικονομικής τους θέσης, μέσα από στοχευμένες επενδυτικές κινήσεις και αποτελεσματικότερη διαχείριση του λειτουργικού του κόστους.

- Περαιτέρω επέκταση της παρουσίας των σημάτων του ομίλου σε ευρύτερες γεωγραφικές ζώνες ενδιαφέροντος με τη σύναψη συνεργασιών με στρατηγικούς εταίρους.

- Περαιτέρω ανάπτυξη και ενδυνάμωση του ομίλου μέσα από στοχευμένες στρατηγικές κινήσεις που θα οδηγήσουν στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Στρατηγικές ανάπτυξης

Σύμφωνα πάντα με τη διοίκηση, οι στρατηγικοί πυλώνες ανάπτυξης των σημάτων του ομίλου για το 2023 είναι η καινοτομία, σε επίπεδο προϊόντων και υπηρεσιών, η ενίσχυση του brand equity των σημάτων του και οι πρωτοβουλίες για τον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον. Ο πρωταρχικός στόχος παραμένει η αναβαθμισμένη εμπειρία του καταναλωτή σε κάθε συναλλαγή (φυσική ή ψηφιακή) με τα σήματά του ομίλου μας.

Στο πλαίσιο της καινοτομίας, ο όμιλος αξιολογεί διαρκώς και ανανεώνει τις προϊοντικές κατηγορίες του κάθε σήματος, έχοντας στο επίκεντρο την ικανοποίηση του πελάτη και παρέχοντας προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας για τον καταναλωτή. Ο σχεδιασμός των νέων προϊοντικών κατηγοριών για το 2023 βασίζεται στις διεθνείς τάσεις της αγοράς. Η προϊοντική καινοτομία του ομίλου αποτελεί διαχρονικά ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Στον τομέα της ψηφιακής καινοτομίας, οι στρατηγικές προτεραιότητες επικεντρώνονται στην ψηφιοποίηση των καταστημάτων, με στόχο την ένταξη της τεχνολογίας στο κατάστημα για τη διευκόλυνση της λειτουργίας του και τη βελτίωση της in-store εμπειρίας των καταναλωτών με καινοτόμες υπηρεσίες.

Επανεκκίνηση επέκτασης των σημάτων στο εξωτερικό το 2022

Σύμφωνα πάντα με όσα αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις, το 2022 σηματοδότησε την επανεκκίνηση της επέκτασης των σημάτων του ομίλου στο εξωτερικό, με μια σειρά στοχευμένων κινήσεων για την ανάπτυξη των δικτύων τους. Πρωταγωνιστής στην νέα αυτή εποχή αποτελεί το Goody’s Burger House, το οποίο στο τέλος του έτους άνοιξε τις πόρτες του στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας. Λίγους μήνες πριν, τα Goody’s Burger House εγκαινίασαν το πρώτο τους κατάστημα στην πόλη Suceava της Ρουμανίας, ενώ ιδιαίτερης σημασίας ήταν η επιστροφή του Goody’s Burger House στη Λεμεσό της Κύπρου.

Παράλληλα, ξεκίνησε μέσα στον περασμένο χρόνο και συνεχίζεται αμείωτα η ανάπτυξη του δικτύου των Flocafe Espresso Room, με το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Ντόχα του Κατάρ - ενός από τα πλέον πολυτελή αεροδρόμια στον κόσμο.

Τέλος, τα everest ξεκίνησαν τη διεθνή τους ανάπτυξη με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί στη Β. Μακεδονία και πιο συγκεκριμένα στο εμπορικό κέντρο Vero Center στα Σκόπια.

Οι επιδόσεις των εμπορικών σημάτων του ομίλου

Goody’s

Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Goody's σημείωσαν αύξηση κατά 41,3% έναντι του 2021.

Εντός του 2022 συνεχίστηκε η ανάπτυξη του Goody’s Burger House. Συγκεκριμένα, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τρία νέα franchise σημεία στη Ζάκυνθο, στα Χανιά και στη Λευκάδα.

Everest

Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος σημείωσαν αύξηση κατά 30,6% έναντι του 2021.

Εντός του 2022 ξεκίνησε τη λειτουργία του ένα νέο franchise κατάστημα στη Λευκάδα και ένα νέο εταιρικό κατάστημα εντός του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» με το νέο concept «everest exclusive».

Flocafé

Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Flocafé σημείωσαν αύξηση κατά 61,7% έναντι του 2021.

Εντός του 2022 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους δύο νέα εταιρικά καταστήματα στην Αττική, εντός του εμπορικού κέντρου River West και εντός του Ellinikon Experience Center αντίστοιχα, αλλά και ένα νέο κατάστημα franchise στην Αττική.

La Pasteria

Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος La Pasteria σημείωσαν αύξηση κατά 74,3% έναντι του 2021.

Η La Pasteria δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά της εστίασης και συγκεκριμένα του casual dining με 15 καταστήματα εντός Αττικής και ένα κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων τα 6 καταστήματα λειτουργούν εντός malls και εμπορικών κέντρων.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι το 2021 υλοποιήθηκε η συγχώνευση των εταιρειών Goody’s, Everest, La Pasteria και Evercat, θυγατρικών της Vivartia, από την οποία προέκυψε ο όμιλος Goody’s. Η συγχώνευση πραγματοποιήθηκε μέσω απορρόφησης των Everest, La Pasteria και Evercat από τη Goody’s, με στόχο να δημιουργηθεί ένα ισχυρό σήμα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Έσπασε το φράγμα των 1,2 GW το χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ – Στα σκαριά νέα έργα

Δίκαιη και αξιόπιστη εφαρμογή των μέτρων κατά της ακρίβειας ζητούν τα σούπερ μάρκετ - Τι προβληματίζει τους προμηθευτές

Public: Επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ και νέες εξαγορές στο επίκεντρο 

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider