Νέες αγορές στο εξωτερικό αναζητά η ΜΕΓΑ – Ξεπέρασαν τα 11 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις το 2022

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Νέες αγορές στο εξωτερικό αναζητά η ΜΕΓΑ – Ξεπέρασαν τα 11 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις το 2022
Ποια είναι η στρατηγική ανάπτυξης που εφαρμόζει η κορυφαία εταιρεία προϊόντων προσωπικής υγιεινής, κόντρα στις προκλήσεις της τρέχουσας συγκυρίας. Η αύξηση του τζίρου, η μείωση της κερδοφορίας και η δυναμική των εξαγωγών. Πώς προχωρά το επενδυτικό της πλάνο.

Το χαλί για τη μελλοντική της ανάπτυξη συνεχίζει να στρώνει η εταιρεία ΜΕΓΑ, αξιοποιώντας την πολιτική αναζήτησης νέων αγορών στο εξωτερικό και εστιάζοντας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων.

Η κορυφαία εταιρεία προϊόντων προσωπικής υγιεινής ποντάρει σε θετικά αποτελέσματα για το 2023, αναμένοντας περαιτέρω αύξηση του τζίρου της καθώς παρά την οικονομική κρίση, οι προοπτικές του κλάδου χαρακτηρίζονται ευοίωνες.

Αύξηση τζίρου κατά 7,35% το 2022

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα, το 2022 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 254,23 εκατ. ευρώ από 236,81 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση κατά 7,35%. Στον αντίποδα, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους υποχώρησαν στο ποσό των 6,47 εκατ. ευρώ από 9,41 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Πρόκειται για μείωση της τάξης του 31,27%, η οποία αποδίδεται, σύμφωνα με τη διοίκηση, στην αύξηση του κόστους ενέργειας και των πρώτων υλών η οποία επιδεινώθηκε με το ξέσπασμα του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.

Όπως ξεκαθαρίζει η διοίκηση «οποιεσδήποτε δυσκαμψίες στην προμήθεια πρώτων υλών από το εξωτερικό λόγω της επιδείνωσης της ενεργειακής κρίσης και της ένοπλης σύρραξης Ουκρανίας – Ρωσίας, επηρέασαν αρνητικά την κερδοφορία για το έτος 2022. Λόγω όμως του μεγέθους και της αξιοπιστίας της, η εταιρεία εξυπηρετήθηκε έγκαιρα από τους προμηθευτές της, ενώ διεύρυνε τις συνεργασίες εγκεκριμένων προμηθευτών πρώτων υλών, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε τυχόν δυσκολία στη διεθνή αλυσίδα logistics».

Περιορισμένες ανατιμήσεις

Όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις, η ΜΕΓΑ αποφάσισε να απορροφήσει μεγάλο μέρος της εν λόγω αύξησης του κόστους, προχωρώντας σε περιορισμένες ανατιμήσεις σε επιλεγμένα προϊόντα της, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στο συνολικό μέγεθος της αύξησης του κόστους που υπέστη ως εταιρεία.

Πιστεύοντας επίσης πως ο δρόμος της ανάπτυξης περνά μέσα από τις επενδύσεις, συνέχισε το επενδυτικό της πλάνο, δρομολογώντας επενδύσεις άνω των 11,5 εκατ. ευρώ το 2022 σε ακίνητα, αλλά και σε υπερσύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό και εξελιγμένα συστήματα ποιοτικού ελέγχου, εισάγοντας νέες καινοτομίες σε γραμμές παραγωγής τελευταίας τεχνολογίας. Οι επενδύσεις αυτές προστέθηκαν σε ένα αδιάλειπτο επενδυτικό πλάνο που αγγίζει τα 210 εκατ. ευρώ το διάστημα 2000-2021.

Η ΜΕΓΑ διαθέτει ισχυρές ταμειακές ροές, οι οποίες προσφέρουν ασφάλεια κόντρα στη διεθνή αβεβαιότητα. Παράλληλα, όπως επισημαίνεται, «αναβαθμίζει συνεχώς την ποιότητα των προϊόντων της, σχεδιάζει καινοτόμες λύσεις προσωπικής υγιεινής με μοναδικές ιδιότητες που προσφέρουν αποδεδειγμένη προστασία και πιστοποιημένη φιλικότητα στον καταναλωτή ενώ εντάσσει ολοένα και περισσότερο επιλογές φιλικών προς το περιβάλλον υλικών στη γκάμα της, συμβάλλοντας στη διεθνή προσπάθεια για ένα βιώσιμο αύριο. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά λειτουργούν ως βάσεις αξιόπιστων συνεργασιών με ισχυρές εταιρείες στο εξωτερικό, ισχυροποιώντας την παρουσία της ΜΕΓΑ σε αγορές υψηλών απαιτήσεων».

Η εταιρεία δραστηριοποιείται στο εξωτερικό από τη δεκαετία του ’90, ενώ ενδυναμώνοντας περαιτέρω τις συνεργασίες της εκτός συνόρων κατάφερε να υπέρ-δεκαπλασιάσει τις εξαγωγές της την τελευταία δεκαετία. Από το 2010 έως το 2020, η ΜΕΓΑ αύξησε τον τζίρο της κατά 222%, ενώ το διάστημα 2010-2022 επέκτεινε τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της σε συνολικά πάνω από 73.500 τ.μ. (231.800 τ.μ. ιδιόκτητης γης) και ενίσχυσε παράλληλα τις θέσεις εργασίας κατά 160%.

Οι βασικοί σταθμοί στην επιχειρηματική της διαδρομή

Η ΜΕΓΑ, μια 100% ελληνική εταιρεία, ξεκίνησε από το μηδέν πριν από 42 χρόνια. Εμφανίστηκε στην αγορά το 1981 με το λανσάρισμα των γνωστών σερβιετών Cloe και την παραγωγή των ωτοκαθαριστικών Tipers.

Σήμερα, στηριζόμενη στις αρχές μιας καθαρά οργανικής ανάπτυξης, αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες παραγωγικές μονάδες προϊόντων προσωπικής υγιεινής στην Ευρώπη, παράγοντας για την εγχώρια αγορά και το εξωτερικό σερβιέτες, σερβιετάκια, βρεφικές πάνες, υγρά μαντηλάκια, προϊόντα βάμβακος και φροντίδας ηλικιωμένων.

Είναι γνωστή για τις μάρκες EveryDay, Pom Pon, BabyCare, Babylino, Tipers, Wet Hankies, ΜΕΓΑ, Sani, κατορθώνοντας να χτίσει μια 100% ελληνική πρόταση στην προσωπική υγιεινή: μια ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων, σχεδιασμένη για να απαντά στις ανάγκες προσωπικής φροντίδας καταναλωτών κάθε ηλικίας, με πρωταρχική μέριμνα τη μέγιστη φιλικότητα προς το δέρμα.

Με όχημα την καινοτομία και την τεχνολογία αιχμής, η εταιρεία με το πέρασμα των χρόνων γιγαντώθηκε, καταγράφοντας μια ανοδική πορεία, ενώ εξακολουθεί να διατηρεί το 100% της παραγωγής στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Προμηθευτές ρεύματος: Εμπορικό restart με την επάνοδο της ρήτρας – Νέα τιμολόγια από το 2024

Ολοκληρώθηκε η πώληση της συμμετοχής του ΤΧΣ στη Eurobank - Συναλλαγή ορόσημο η πρώτη αποεπένδυση

Υποδομές: Δύο «ντουζίνες» ΣΔΙΤ ύψους 5 δισ. ευρώ περιμένουν ανάδοχο και «υπογραφές»

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider