Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Cold Sin από τη ΔΕΛΤΑ

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Cold Sin από τη ΔΕΛΤΑ
Γιατί η ΔΕΛΤΑ αποφασίζει να δραστηριοποιηθεί ξανά στην κατηγορία του παγωτού μετά από σχεδόν 20 χρόνια. Με εξαγορές και διεύρυνση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου συνεχίζεται ο μετασχηματισμός της σε εταιρεία τροφίμων. Ποια είναι η Cold Sin. Η επόμενη μέρα. 

Μια εξαγορά ιδιαίτερης σημασίας ανακοίνωσε χθες η ΔΕΛΤΑ. Η θυγατρική του ομίλου Vivartia απέκτησε το 100% της εταιρείας Cold Sin, η οποία αποτελεί τον επίσημο διανομέα παγωτών της Mars Hellas και της General Mills A.E. (Häagen-Dazs), καθώς και τον αποκλειστικό διανομέα της Sammontana SPA για την Ελλάδα και Κύπρο. Παράλληλα, παράγει τα παγωτά Cold Sin.

Το εν λόγω deal κρίνεται εξαιρετικά σημαντικό για δύο λόγους. Αφενός γιατί μετά από σχεδόν 20 χρόνια, η ΔΕΛΤΑ «ξανασυναντά» την αγορά του παγωτού και αφετέρου γιατί η εν λόγω εξαγορά αποτελεί ένα βήμα πιο κοντά στο στόχο της εταιρείας να μετασχηματιστεί σε έναν όμιλο τροφίμων.

Το «στοίχημα» στην αγορά παγωτού

Με την απόκτηση της Cold Sin, η ΔΕΛΤΑ θα επιχειρήσει να διεκδικήσει σημαντικά μερίδια στην ελληνική αγορά παγωτού, η αξία της οποίας ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ και στην οποία δραστηριοποιούνται μεγάλοι «παίκτες», όπως η Unilever και η Froneri (Nestle και R&R), αλλά και η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι.

Το στοίχημα της ΔΕΛΤΑ στην αγορά παγωτού είναι πράγματι μεγάλο, με την εταιρεία να επιχειρεί να «ξανασυστηθεί» σε μια κατηγορία στην οποία πρωταγωνιστούσε πριν από αρκετά χρόνια.

Η νέα εποχή βέβαια απαιτεί και νέα προσέγγιση και εντελώς διαφορετικές προτεραιότητες σε σχέση με το παρελθόν, όταν σχεδόν ένα στα δύο ψυγεία παγωτού στη χώρα έφεραν τη σφραγίδα της ΔΕΛΤΑ. Υπενθυμίζεται εδώ ότι το 2006 η εταιρεία αποφάσισε να διακόψει τη δραστηριοποίησή της στην αγορά παγωτού, προχωρώντας στην πώληση των δραστηριοτήτων της στη Nestle.

Σήμερα, στόχος της εταιρείας είναι να αναπτύξει περαιτέρω το δίκτυο διανομής των προϊόντων της Cold Sin μέσα από ένα δίκτυο 12.000 ψυγείων που καλύπτει ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

Όραμα της Cold Sin είναι να φέρει τον τίτλο του «κορυφαίου προμηθευτή και διανομέα υψηλής και σταθερής ποιότητας παγωτών». Η εταιρεία έχει έδρα στη Βιομηχανική Περιοχή Λαμίας, σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις έκτασης 5.000 τ.μ. ενώ διαθέτει δύο υποκαταστήματα, ένα στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη.

Το 2019 η εταιρεία ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην παραγωγή κατεψυγμένων λαχανικών, καθώς και στη διανομή κατεψυγμένων προϊόντων, ενώ το 2022 οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 7,4 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 20% σε σχέση με τη χρήση 2021.

Συνεχίζεται ο μετασχηματισμός της ΔΕΛΤΑ σε εταιρεία τροφίμων

«Η ΔΕΛΤΑ παραμένει μια κλασική γαλακτοβιομηχανία, αλλά σιγά σιγά θα εντάξουμε κι άλλες επιλογές υγιεινής διατροφής στο χαρτοφυλάκιό μας. Στόχος μας είναι να καταστούμε μια ολοκληρωμένη εταιρεία τροφίμων που θα αποτελεί σημείο αναφοράς για ποιοτικά και υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντα. Λέμε ναι στα γαλακτοκομικά προϊόντα και το γάλα που βρίσκονται στο DNA μας, αλλά όχι μόνο σε αυτά», δήλωνε την περασμένη άνοιξη στους δημοσιογράφους, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ, Χρήστος Τσόλκας, ξεδιπλώνοντας τα σχέδια της εταιρείας για την επόμενη μέρα.

Μάλιστα τότε ο κ. Τσόλκας είχε επιβεβαιώσει στον Τύπο πως η ΔΕΛΤΑ παραμένει ανοιχτή στις εξαγορές, με στόχο την επέκταση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου σε νέες κατηγορίες.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι τον Οκτώβριο του 2022 η ΔΕΛΤΑ προχώρησε στην απόκτηση του 70% των μετοχών της εταιρείας Κουρέλλας, μιας σύγχρονης τυροκομικής μονάδας από τα Γρεβενά, με στόχο την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς της στην τυροκομία, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα εμπλουτισμού του χαρτοφυλακίου δραστηριοτήτων και προϊόντων της, με αιχμή την παραγωγή της φέτας. Λίγους μήνες νωρίτερα, και δη στα τέλη του 2021 προχώρησε στην απόκτηση της εταιρείας Δανιήλ Σ. Γκατένιο & Υιός, μιας μικρής εταιρείας που δραστηριοποιούνταν στην εισαγωγή και εμπορία γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων μεν.

Στη χρήση 2022, η ΔΕΛΤΑ εμφάνισε πωλήσεις ύψους 263 εκατ. ευρώ έναντι 227 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση 15,8%.

Εν μέσω ενός πρωτοφανούς κύματος πληθωριστικών πιέσεων και έντονων αυξητικών τάσεων των τιμών ενέργειας και των πρώτων υλών, η εταιρεία απορρόφησε μεγάλο μέρος του αυξημένου κόστους παραγωγής, διάθεσης και λειτουργίας, με αποτέλεσμα τα κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων (EBITDA) από συνεχιζόμενες δραστηριότητες να διαμορφωθούν σε 0,47 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι 11,4 εκατ. ευρώ το 2021, τα μικτά κέρδη σε 61,2 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι 64,6 εκατ. ευρώ το 2021 ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε σε 23,3%, μειωμένο κατά περίπου 5,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι τιμές των προϊόντων της ΔΕΛΤΑ το 2022 αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά μόλις 14%, παρότι το κόστος παραγωγής και λειτουργίας αυξήθηκε δραματικά. Ενδεικτικά το κόστος της πρώτης ύλης αυξήθηκε περίπου 40%, της ηλεκτρικής ενέργειας κατά 38% και του φυσικού αερίου κατά 470%.

Παράλληλα, το λειτουργικό αποτέλεσμα προ φορών επηρεάστηκε και από σημαντικές κινήσεις αναδιάρθρωσης της εταιρείας και των παραγωγικών της δομών, καθώς και από την υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων το 2022, με στόχο να γίνουν τα έσοδα από το 2023 και έπειτα πιο παραγωγικά.

Οι πιο σημαντικές από αυτές ήταν ο εξορθολογισμός στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της εταιρείας, όπου έγινε μείωση των ενεργών κωδικών κατά 25%, αλλά και στη γεωγραφική κάλυψη, όπου το εύρος διανομής σε κάποιες κατηγορίες μειώθηκε κατά 15%. Ταυτόχρονα η ΔΕΛΤΑ δεν ανανέωσε τη συντριπτική πλειοψηφία συμβάσεων παραγωγής προϊόντων για λογαριασμό τρίτων και συνέχισε τη διαδικασία πώλησης και απόσβεσης ανενεργών περιουσιακών στοιχείων.

Σε επίπεδο εξαγωγών, οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος ανήλθαν σε 22 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 17,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, καθώς η εταιρεία βελτίωσε την απόδοσή της σε βασικές χώρες δραστηριοποίησης με νέα προϊόντα όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Κύπρος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Γιατί μπαίνουν στο μικροσκόπιο των αρχών οι influencers

Στα δικαστήρια μεταφέρεται η διαμάχη Οικονόμου – Παληού για την Performance Shipping

Αττική Οδός: Πόσες χιλιάδες οχήματα ημερησίως «περνούν» από τα διόδια – Άνοδος 10% σε κυκλοφορία και έσοδα στο 9μηνο

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider