Αύξηση του κύκλου εργασιών κατέγραψε το 2022 η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Market In, στηριζόμενη τόσο στη λειτουργία νέων καταστημάτων όσο και στην ενίσχυση των προωθητικών ενεργειών. Μάλιστα, αυτές οι επενδυτικές δραστηριότητες συνεχίζονται και στο 2023.
Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της αλυσίδας που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ τα προηγούμενα 24ωρα, το 2022 ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 375,30 εκατ. ευρώ έναντι 353,39 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος από τη λειτουργία νέων καταστημάτων στη χρήση 2022, την αναδιαμόρφωση των χώρων των καταστημάτων και τις διαφημιστικές προβολές που έγιναν. Όσο για τα κέρδη μετά φόρων, υποχώρησαν το 2022 σε 836.934 ευρώ από 1,43 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.
- Διαβάστε ακόμα - Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 7-8% προβλέπει για το 2023 η Δ. Θανόπουλος - Διατηρεί τα μερίδια αγοράς της
Θετικές οι προοπτικές το 2023
Όπως αναφέρει η διοίκηση στην οικονομική έκθεση, «η προσπάθεια το 2022 ήταν η σταθεροποίηση και η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της εταιρείας.
Ο τραπεζικός δανεισμός δεν είναι σημαντικός για τα μεγέθη, ενώ το χρηματοοικονομικό κόστος δεν παρουσίασε σημαντικές διακυμάνσεις.
Εξάρτηση από συγκεκριμένους προοπτικές δεν υπάρχει, ενώ οι κανόνες συνεργασίας με τους προμηθευτές εξασφαλίζουν ανταγωνιστικές τιμές, εναλλακτικές επιλογές, ευελιξία και ποιότητα αγαθών.
Στο πλαίσιο της διαχείρισης του πιστωτικού κινδύνου και του κινδύνου ρευστότητας, η εταιρεία διαμορφώνει ειδικές δικλείδες ασφαλείας, διαδικασίες και πολιτικές που είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική πρόληψη και διαχείριση των εν λόγω κινδύνων.
- Διαβάστε ακόμα - Δύο νέα μέλη στην Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας
Αναφορικά με τον πιστωτικό κίνδυνο σημειώνεται ότι οι πωλήσεις είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους λιανικές, με συνέπεια την έγκαιρη είσπραξη των απαιτήσεων και τον περιορισμό στο ελάχιστο του κινδύνου ζημιών από επισφαλείς πελάτες.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τον κίνδυνο ρευστότητας, η εταιρεία διαχειρίζεται τις ανάγκες ρευστότητας μέσω προσεκτικής παρακολούθησης των προγραμματισμένων πληρωμών για μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις, καθώς και των ταμειακών εκροών από την καθημερινή της δραστηριότητα. Οι ανάγκες ρευστότητας παρακολουθούνται σε διάφορες χρονικές ζώνες (καθημερινή, εβδομαδιαία, μηνιαία βάση)».
Για όλους αυτούς τους λόγους, σύμφωνα πάντα με τη διοίκηση, οι προοπτικές του κλάδου είναι ευοίωνες παρά την οικονομική κρίση. Τα προϊόντα της εταιρείας έχουν ανελαστική σχετικά ζήτηση, ενώ με πολιτική αναζήτησης νέων αγορών και προϊόντων, καθώς και περαιτέρω αύξηση της εξωστρέφειά της, η αλυσίδα πιστεύει ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να δραστηριοποιείται κερδοφόρα, ενώ είναι θετικές οι προοπτικές για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα στην επόμενη χρήση.
Μια επιχειρηματική διαδρομή 33 ετών
Η εταιρεία Market In In ιδρύθηκε το 1990. Ξεκινώντας ως μέλος του ομίλου «ΑΣΤΕΡΑΣ» και αργότερα στον όμιλο «ΕΛΟΜΑΣ», η αλυσίδα ανεξαρτητοποιήθηκε τελικά το 2007 και έκτοτε είναι ένας αυτόνομος όμιλος εταιρειών.
Εξαγοράζοντας καταστήματα από αλυσίδες όπως «ΣΤΑΪΚΟΣ», «ΦΙΛΙΑ», «ALIMENTA NOVA», «ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ», «ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΚΟΜΒΟΣ», «ΛΙΑΣΚΟΣ», «ΠΡΩΤΕΑΣ», «ALIMENTA TOP», «WELCOME MARKET», «UNIK» και «ΑΤΛΑΝΤΙΚ», κατάφερε από το 1999 μέχρι και σήμερα να εντάξει στη δύναμή της πλήθος νέων καταστημάτων.
Από τον Αύγουστο του 2013 χρησιμοποιούνται οι νέες σύγχρονες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις του ομίλου που βρίσκονται στη βιομηχανική περιοχή του Μαρκόπουλου Αττικής, έκτασης 30.000 τμ στεγασμένου χώρου που εξυπηρετεί τα καταστήματα Αττικής και Νοτίου Ελλάδος. Το 2017 η αλυσίδα απέκτησε και δεύτερο κέντρο αποθήκευσης και διανομής στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, έκτασης 25.000 τμ που εξυπηρετεί τα καταστήματα Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Λευκάδας και Βορείου Ελλάδος.
Το 2023 η αλυσίδα Market In απαριθμεί συνολικά 245 καταστήματα και απασχολεί περισσότερους από 4.000 εργαζόμενους.