Απορρίφθηκε, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, από το ΣτΕ η προσφυγή της κοινοπραξίας Vinci - Μυτιληναίου κατά του διαγωνισμού της νέας παραχώρησης για την Αττική Οδό, με αποτέλεσμα να ανοίγει ο δρόμος για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ως γνωστόν, στον διαγωνισμό που προώθησε το ΤΑΙΠΕΔ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής – πλειοδότης με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ, με την ένωση Vinci – Mytilineos να ανακηρύσσεται επιλαχόντας προτιμητέος επενδυτής με επίσης μεγάλη προσφορά ύψους 3,106 δισ. ευρώ, οριακά εκτός του εύρους του 5% (διαφορά με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), που δεν οδήγησε τη διαδικασία σε νέο γύρο βελτιωτικών προσφορών.
Στη συνέχεια, υποβλήθηκε σχετική προσφυγή εκ μέρους της κοινοπραξίας στην ΕΑΔΗΣΥ, η οποία απορρίφθηκε, ενώ στη συνέχεια κατατέθηκε νέα προσφυγή αυτή τη φορά στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η οποία συζητήθηκε στα τέλη Ιανουαρίου 2024.
Το asset
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής.
Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Σύμφωνα με στελέχη του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, πρόκειται για ένα έργο χαμηλού ρίσκου και σταθερών αποδόσεων, με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, όπως απέδειξε η απόδοσή του τόσο κατά την οικονομική κρίση όσο και κατά την πρόσφατη πανδημία, ενώ εκτιμούμε πως υπό τη διαχείριση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μπορεί να αποφέρει κατά μέσο όρο EBITDA άνω των 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.