Τους περιβαλλοντικούς όρους για την κατασκευή και λειτουργία Ειδικού Κτιρίου Πολυδύναμου Ξενοδοχειακού Συγκροτήματος Μικτής Χρήσης και έργων παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο, στην περιοχή “Δηλαβέρη” Δήμου Αμαρουσίου ενέκρινε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Πρόκειται για το γνωστό Project Voria, το έργο των 250 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει τη μετεγκατάσταση του καζίνο της Πάρνηθας και αναμένεται να φέρει πλήρη αναμόρφωση στην περιοχή δημιουργώντας χώρους πράσινου αλλά και οδικές παρεμβάσεις ώστε να μην υπάρχει κυκλοφοριακός φόρτος ενώ η περιοχή θα αποκτήσει πεντάστερο ξενοδοχείο. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το insider.gr είχε αναφερθεί εκ νέου στο επενδυτικό αυτό πλάνο των Κόκκαλη – Λασκαρίδη. Να αναφέρουμε ότι για σήμερα έχει προγραμματιστεί στο ΣτΕ η εκδίκαση προσφυγής τοπικών Δήμων.
Όπως αναφέρεται και στην απόφαση του ΥΠΕΝ, το Ειδικό Κτίριο Πολυδύναμου Ξενοδοχειακού Συγκροτήματος Μικτής Χρήσης χωροθετείται εντός της Χωρικής Υποενότητας 1, επιφάνειας 32,1 στρεμμάτων, του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) της περιοχής «Δηλαβέρη» Δ. Αμαρουσίου Αττικής, όπως αυτό εγκρίθηκε με το Π.Δ 36/2023 (ΦΕΚ 79/Α΄/30.03.2023), σε έκταση 25.086,84 τ.μ..
Το Ειδικό Κτίριο Πολυδύναμου Ξενοδοχειακού Συγκροτήματος Μικτής Χρήσης αναπτύσσεται σε τρεις ορόφους, ένα ισόγειο επίπεδο και τρία υπόγεια επίπεδα βοηθητικών χώρων, θέσεων στάθμευσης και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και περιλαμβάνει: Ξενοδοχείο 5 αστέρων 320 κλινών, εγκατάσταση ειδικής τουριστικής υποδομής (spa), Καζίνο και αμφιθέατρο δυναμικότητας 1.400 θέσεων. Στους υπόγειους χώρους αναπτύσσεται σταθμός δυναμικότητας 836 θέσεων στάθμευσης, ενώ η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του Ο.Τ. Γ140 περιλαμβάνει τη φύτευση χώρων πρασίνου, συνολικής επιφάνειας 17.232,06 τ.μ..
Οι οδικές παρεμβάσεις
Όπως σημειώνεται, για την καλύτερη αναδιοργάνωση των υφιστάμενων κυκλοφοριακών συνθηκών στην άμεση και ευρύτερη περιοχή του έργου, θα πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις στο περιβάλλον αρτηριακό και συλλεκτήριο οδικό δίκτυο της περιοχής του έργου. Οι παρεμβάσεις αυτές αφορούν:
Ι. Παρεμβάσεις στο περιβάλλον αρτηριακό δίκτυο της περιοχής του Έργου
α. Νέα ανεξάρτητη ανισόπεδη σύνδεση της δυτικής παράπλευρης οδού με τη Λεωφόρο Κηφισίας, νοτίως της Λ. Σπύρου Λούη.
β. Αποκλεισμός της κίνησης εξόδου προς τον δυτικό παράπλευρο, στο ύψος της πεζογέφυρας ΟΑΚΑ, για την αποφυγή της προβληματικής πλέξης με την κίνηση εισόδου από τη Λ. Σπ. Λούη προς τη Λ. Κηφισίας (κατεύθυνση προς κέντρο).
γ. Παρεμβάσεις στην υφιστάμενη πεζογέφυρα των Ολυμπιακών Αγώνων, πάνω από την Λ. Κηφισίας, που διασυνδέει τον δήμο Χαλανδρίου με τις εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ.
δ. Διεύρυνση και λειτουργική αναβάθμιση της δυτικής παράπλευρης οδού της Λ. Κηφισίας, με υποχώρηση της εγκεκριμένης ρυμοτομικής γραμμής του ΕΠΣ, σε βάρος της ιδιοκτησίας.
ε. Διαμόρφωση νέας ανεξάρτητης εισόδου από Π.Ε.5 του Δήμου Αμαρουσίου προς τον συνδετήριο κλάδο, μεταξύ της Λ. Σπ. Λούη και της Λ. Κηφισίας (κατεύθυνση προς κέντρο).
στ. Δημιουργία πρόσθετης ανεξάρτητης λωρίδας δεξιάς στροφής, στην δυτική πρόσβαση του σηματοδοτούμενου κόμβου επί της Λ Σπ. Λούη με τον συνδετήριο κλάδο εισόδου στη Λ. Κηφισίας (κατεύθυνση προς κέντρο).
ζ. Λειτουργική βελτίωση και σηματοδότηση του υφιστάμενου ισόπεδου κόμβου εισόδου προς την περιοχή του Έργου και προς Π.Ε.5 από τη Λ. Σπ. Λούη.
η. Διαμόρφωση νέας ανεξάρτητης ανισόπεδης σύνδεσης εξόδου της Π.Ε.5 προς τις δυο κατευθύνσεις της Λ. Σπ. Λούη, με κατεύθυνση προς Χαλάνδρι και προς Λ. Κηφισίας βορρά / Αττική Οδό .
ΙΙ. Παρεμβάσεις εντός της περιοχής του Έργου
θ. Διασφάλιση του αναγκαίου δημόσιου χώρου για διαμόρφωση άνετων συνθηκών εισόδου /εξόδου προς/από τον μελλοντικό σταθμό μετρό (γραμμή 4 – σταθμός ΟΑΚΑ).
ι. Νέο ανεξάρτητο περιμετρικό οδικό κύκλωμα της περιοχής του Έργου.
ια. Διαμόρφωση μονοδρομημένης νότιας σύνδεσης από την Π.Ε.5 και την οδό Απ. Παύλου προς τη δυτική πλευρά του περιμετρικού κυκλώματος της περιοχής του Έργου.
ιβ. Διαμόρφωση νέου συνδετήριου άξονα αμφίδρομης εγκάρσιας διασύνδεσης των μονοδρομημένων σκελών, στα δυτικά και τα βόρεια του περιμετρικού κυκλώματος της περιοχής του έργου.
ιγ. Αναβάθμιση πεζόδρομου σύνδεσης του προβλεπόμενου σταθμού μετρό της γραμμής 4 με ΟΑΚΑ και με Π.Ε.5.
Ηλεκτρική φόρτιση και χρήση ΑΠΕ
Η ηλεκτροδότηση του Έργου θα γίνει με παροχή από το δίκτυο Μέσης Τάσης του ΔΕΔΔΗΕ (20KV). Εντός του γηπέδου του έργου προβλέπεται η κατασκευή ενός Υποσταθμού για την εξυπηρέτηση των κτιριακών εγκαταστάσεων και ενός δεύτερου για τις ανάγκες φόρτισης των ηλεκτρικών Οχημάτων. Υπολογίζεται ένα ποσοστό σταθμών φόρτισης οχημάτων 20% επί του συνολικού αριθμού θέσεων στάθμευσης. Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της μείωσης της κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας και της μείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος του έργου, αλλά και σε συμμόρφωση προς τις κατευθύνσεις του Π.Δ. 36/2023 και του Εθνικού Κλιματικού Νόμου, θα εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά πάνελ σε έκταση τουλάχιστον ίση με το 30% της κάλυψης, συνολικής ισχύος περίπου 520 kW και ετήσιας παραγωγής της τάξης των 700.000 kWh.