Ηπειρώτικα Αυγά: Επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ στη δεκαετία – Καλή χρονιά το 2023, οι στόχοι για το 2024

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ηπειρώτικα Αυγά: Επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ στη δεκαετία – Καλή χρονιά το 2023, οι στόχοι για το 2024
Πώς επιμερίζεται το επενδυτικό πλάνο για το διάστημα 2019-2030 και ποιοι είναι οι βασικοί πυλώνες ανάπτυξης. Η καινοτομία στα προϊόντα, ο στόχος για την ενίσχυση των εξαγωγών και τα μεγέθη του 2023. Τι δείχνει ως τώρα η πορεία της εταιρείας για το 2024.

Ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους 30 εκατ. ευρώ δρομολογεί την τελευταία δεκαετία η Πτηνοτροφική Ιωαννίνων, που αναπτύσσει το brand Ηπειρώτικα Αυγά, διεκδικώντας ακόμη μεγαλύτερα μερίδια σε μια άκρως δυναμική αγορά.

Η εταιρεία διαθέτει δύο παραγωγικές μονάδες σε Μπιζάνι και Καλπάκι, με την παραγωγή να αγγίζει τα 250.000 αυγά ημερησίως, κατέχοντας το 10% του μεριδίου της ελληνικής παραγωγής αυγού και το 45% της ελληνικής αγοράς παστεριωμένων. Η μονάδα στο Μπιζάνι εκτείνεται σε 40 στρέμματα και αφορά σε επτά πτηνοτροφεία, ενώ η μονάδα στο Καλπάκι εκτείνεται σε 80 στρέμματα και περιλαμβάνει πέντε πτηνοτροφεία.

Οι επενδύσεις

Για την περίοδο 2025-2030, δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ, οι οποίες, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν τη δημιουργία μίας δεύτερης μονάδας εναλλακτικών εκτροφών δυναμικότητας 200 χιλιάδων ορνίθων, με στόχο το 70% της παραγωγής να προέρχεται από cage-free όρνιθες, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Ταυτόχρονα, θα δοθεί προτεραιότητα και στην περαιτέρω ανάπτυξη της Ovo Fresco, της αδελφής εταιρείας που προμηθεύει την αγορά με παστεριωμένα προϊόντα αυγού. Ειδικότερα, σχεδιάζεται για την Ovo Fresco η εγκατάσταση νέου τεχνολογικού εξοπλισμού και η δημιουργία νέων χώρων ψύξης και αποθήκευσης, προκειμένου να ενισχυθεί η παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων αυγού και η ενδυνάμωση της αυτονομίας.

Αντίστοιχο επενδυτικό πλάνο ύψους 15 εκατ. ευρώ «έτρεξε» και την περίοδο 2019-2024, όπου η εταιρεία προχώρησε σε ανανέωση στόλου, μηχανημάτων συλλογής αυγών (χρήση ρομποτικής), καθώς και σε αλλαγή συγκροτήματος παστερίωσης και συσκευαστικών μηχανών για την Ovo Fresco, ενώ σημαντική επένδυση για την εταιρεία αποτέλεσε η δημιουργία πρότυπης μονάδας παραγωγής αυγών cage-free δυναμικότητας 110 χιλιάδων ορνίθων στο Καλπάκι.

Στο πλαίσιο δε της βιώσιμης ανάπτυξης πράσινης μετάβασης της εταιρείας, ένα μέρος των επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν από το 2019 έως και σήμερα, δαπανήθηκε για την επίτευξη ενεργειακής αυτονομίας των εγκαταστάσεων, μέσα από την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών ισχύος 1MW.

Συγχρόνως, πραγματοποιείται η καλύτερη δυνατή διαχείριση των αποβλήτων (πλήρης ανακύκλωση) και των υγρών λυμάτων (βιολογικός καθαρισμός), ενώ λαμβάνει χώρα και αποκομιδή της κοπριάς των πτηνοτροφείων, η οποία αξιοποιείται για παραγωγή εδαφοβελτιωτικού για αγροτική χρήση, επιτυγχάνοντας έτσι την εφαρμογή προτύπων κυκλικής οικονομίας.

Ανάπτυξη 10% στο τετράμηνο

Όπως αποκάλυψε στους δημοσιογράφους ο αντιπρόεδρος των Ηπειρώτικων Αυγών και της Ovo Fresco, Παναγιώτης Φραγκούλης, στο πρώτο τετράμηνο του 2024 παρατηρείται μια αύξηση 10% στον κύκλο εργασιών σε σχέση με πέρυσι, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πωλήσεων.

Παναγιώτης Φραγκούλης, αντιπρόεδρος των Ηπειρώτικων Αυγών και της Ovo Fresco

Το 2023 η εταιρεία έκλεισε με κύκλο εργασιών ύψους 27 εκατ. ευρώ, σημαντικά υψηλότερο έναντι του 2022. «Το 2023 ήταν μια καλή χρονιά, καθώς οι επενδύσεις που δρομολογούμε, βοήθησαν να μειωθούν τα κόστη παραγωγής», εξήγησε ο κ. Φραγκούλης, επισημαίνοντας δε ότι το σύνολο των επενδύσεων θα καλυφθεί σε ποσοστό 70% από ίδια κεφάλαια.

Σε ό,τι αφορά το κόστος παραγωγής, ο ίδιος έκανε λόγο για ανατιμήσεις άνω του 50% το προηγούμενο διάστημα, σε πρώτες ύλες, ενέργεια, υλικά συσκευασίας, πρόβλημα το οποίο διογκώθηκε και από τις αναταραχές που είχαν ξεσπάσει σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας.

Σε πτωτική πορεία οι τιμές στη λιανική

Σύμφωνα με τον κ. Φραγκούλη, η εταιρεία πραγματοποίησε αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων της, ωστόσο επιχείρησε να απορροφήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος του κόστους και να μην το μετακυλήσει στον καταναλωτή.

Από πέρυσι δε, οι τιμές στη λιανική δεν έχουν μεταβληθεί, ακολουθώντας ελαφρώς πτωτική πορεία και παρά το γεγονός πως η Γρίπη των Πτηνών εξακολουθεί να απασχολεί την παγκόσμια κοινότητα.

Στο 30% επί του κύκλου εργασιών οι εξαγωγές

Όπως εξήγησε ο κ. Φραγκούλης, εξαγωγικό «όχημα» αποτελεί η Ovo Fresco που δραστηριοποιείται στην παστερίωση αυγών και τα προϊόντα της προμηθεύουν τους κλάδους Horeca, ζαχαροπλαστεία κλπ. Η ημερήσια παραγωγή στο παστεριωμένο αυγό είναι 50 τόνοι ημερησίως, ενώ πλέον οι εξαγωγές της Ovo Fresco ανέρχονται στο 30% επί του συνολικού τζίρου και κατευθύνονται στις Βαλκανικές χώρες, την Κύπρο, καθώς και τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.

«Στόχος μας είναι ότι προκύψει από νέες επενδύσεις και καινοτομίες στο παστεριωμένο αυγό να έχει εξαγωγικό χαρακτήρα», τόνισε.

Ένα στα δύο αυγά που καταναλώνεται στην αγορά είναι ιδιωτικής ετικέτας

Υπολογίζεται ότι ο Έλληνας καταναλωτής καταναλώνει περί τα 170-180 αυγά ετησίως, ενώ το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας ανέρχεται στο 45-50%. «Εάν ένας Έλληνας τρώει δύο αυγά, το ένα το έχει αγοράσει από το σούπερ μάρκετ», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Φραγκούλης, εξηγώντας πως είναι σημαντικό, αλλά μη μετρήσιμο το μερίδιο του μη συσκευασμένου αυγού (πχ λαϊκές αγορές.)

Μια επιχειρηματική διαδρομή 62 ετών

Στο τιμόνι των Ηπειρώτικων Αυγών βρίσκεται η τρίτη γενιά, συνεχίζοντας το όραμα του ιδρυτή της Πτηνοτροφικής Ιωαννίνων 62 χρόνια μετά, δίνοντας στο αυγό ονομασία προέλευσης και ισχυροποιώντας τη θέση της στην αγορά. Ήταν το 1962 όταν στα Ιωάννινα μπήκαν τα θεμέλια της εταιρείας, με την κατασκευή του πρώτου θαλάμου παραγωγής με 3.000 όρνιθες.

Σήμερα, με περισσότερες από 300.000 όρνιθες, τα Ηπειρώτικα Αυγά φροντίζουν να διατηρούν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, τόσο μέσα από το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο, όσο και μέσα από τις μεθόδους και τις καινοτομίες που υλοποιούν. Η εταιρεία βρίσκεται σε εμπορική συμφωνία από το 2017 με τον ΑΠΣΙ ΠΙΝΔΟΣ, έχοντας αναπτύξει μια πολυεπίπεδη συνεργασία.

Ειδικότερα, μέσα από τον ιδιόκτητο στόλο φορτηγών-ψυγείων και μέσω του στόλου του ΑΠΣΙ ΠΙΝΔΟΣ, η διανομή των προϊόντων πραγματοποιείται εντός 24 ωρών από την παραγωγή τους, ώστε να φτάνουν φρέσκα στους καταναλωτές. Από το 2018 δε που πραγματοποιήθηκε το επαναλανσάρισμα του brand Ηπειρώτικα Αυγά, τα προϊόντα βρίσκονται σε όλα τα ράφια της λιανικής. Η εταιρεία απασχολεί 70 εργαζόμενους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Mytilineos: Ενισχυμένα 10% τα καθαρά κέρδη - Παραμένει σε τροχιά ισχυρής ανάπτυξης - Εξετάζει dual listing στο Λονδίνο

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider