Coca-Cola HBC: Διατηρεί τις προβλέψεις για το 2024 και τις… ανατιμήσεις - Πού ποντάρει για την ανάπτυξή της

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Coca-Cola HBC: Διατηρεί τις προβλέψεις για το 2024 και τις… ανατιμήσεις - Πού ποντάρει για την ανάπτυξή της
Ποιες οι επιδόσεις στις αγορές – κλειδιά στο πρώτο τρίμηνο του 2024 και τι προβλέπει για τους επόμενους μήνες. Από τις ανατιμήσεις θα προέλθει η ανάπτυξη. Από σήμερα νέος CFO o Αναστάσης Σταμούλης. Τι ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη των αναλυτών

Αμετάβλητο διατηρεί το guidance για το σύνολο του 2024 η Coca-Cola HBC, προβλέποντας πως είναι εφικτός ο στόχος για αύξηση των εσόδων της τάξης του 6-7% σε οργανική βάση, καθώς και για άνοδο των λειτουργικών κερδών σε ένα εύρος μεταξύ 3-9%.

«Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μεταβληθεί το guidance. Άλλωστε έχουμε συμπεριλάβει στις προβλέψεις τυχόν αβεβαιότητες που μπορεί να προκύψουν», σχολίασε χθες η διοίκηση του ομίλου στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη δημοσίευση των οικονομικών μεγεθών για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Από τις ανατιμήσεις θα προέλθει η ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Coca-Cola HBC, Zoran Bogdanovic, ο όμιλος κατέγραψε μεν σημαντική πρόοδο σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του πρώτου τριμήνου, παραδέχθηκε δε ότι οι τιμές ήταν εκείνες που έσυραν τον… χορό της ανάπτυξης.

«Φέτος, παρόλο που αναμένεται ένας πιο ισορροπημένος συνδυασμός μεταξύ όγκου πωλήσεων και τιμολογιακής πολιτικής, είναι δίκαιο να πούμε ότι η ανάπτυξη θα προέλθει κυρίως από τις ανατιμήσεις και λιγότερο από την ενίσχυση του όγκο πωλήσεων», τόνισε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ωστόσο ότι «η αύξηση του όγκου πωλήσεων είναι σημαντική για τον όμιλο. Είναι στόχος για εμάς και πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρουμε».

«Η τιμολογιακή πολιτική αποτέλεσε καθοριστικό μοχλό (ανάπτυξης) για το πρώτο τρίμηνο, καθώς ο όμιλος κλήθηκε να διαχειριστεί διάφορες προκλήσεις όπως η υποτίμηση του νομίσματος σε Νιγηρία και Αίγυπτο, η επιβολή φόρου ζάχαρης στη Ρουμανία, καθώς και η εφαρμογή του καθεστώτος επιστροφής χρημάτων για λόγους που συνδέονται με την ανακύκλωση σε Ιρλανδία και Ουγγαρία. Η αύξηση των εσόδων σε αυτό το τρίμηνο επωφελήθηκε των ανατιμήσεων που έλαβαν χώρα το 2023, ένας αντίκτυπος που ξεκάθαρα θα μειώνεται όσο προχωρούμε μέσα στο 2024», σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο ισχυρός άντρας της Coca Cola HBC.

Οι αγορές – κλειδιά

Αναφερόμενη στις επιμέρους αγορές, η διοίκηση του ομίλου έκανε λόγο για ισχυρές επιδόσεις σε Ελλάδα και Ιταλία, καθώς και για ικανοποιητικά επίπεδα στην Πολωνία.

Εστιάζοντας στην αγορά της Νιγηρίας - μια στρατηγική αγορά για την Coca-Cola HBC - αναγνώρισε ότι διατίθεται ένα ισχυρό προϊοντικό χαρτοφυλάκιο, εκτιμώντας μάλιστα πως θα αυξηθεί ο όγκος πωλήσεων.

Όσο για την αγορά της Αιγύπτου αναγνώρισε ότι οι καταναλωτές κινούνται σε ένα δύσκολο περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού, χαρακτήρισε δε πολύ σημαντικό brand για την τοπική αγορά την Coca Cola.

Οργανική αύξηση εσόδων 1,6% στο πρώτο τρίμηνο

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν το πρωί της Τρίτης, στο πρώτο τρίμηνο του 2024 ο όμιλος πέτυχε οργανική αύξηση εσόδων της τάξεως του 12,6%, βασιζόμενος στη συνεχιζόμενη υλοποίηση της στρατηγικής του για τα προϊόντα 24/7. Ειδικότερα, σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,8% σε οργανική βάση, η οποία οφείλεται στις καλές επιδόσεις των αναδυόμενων και των αναπτυσσόμενων αγορών. Οι όγκοι πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά ήταν σταθεροί, ενώ στα ποτά ενέργειας και στον καφέ σημείωσαν ισχυρή διψήφια αύξηση, 37,3% και 34,3% αντίστοιχα.

Στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, παρά την υψηλή συγκριτική βάση. Ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, με θετικές επιδόσεις από την Coke Zero και τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες. Στην κατηγορία των ποτών ενέργειας σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση, ενώ στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημειώθηκε υψηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στη χαμηλή διψήφια αύξηση στα εμφιαλωμένα νερά.

Επίσης, υπήρξε συνεχιζόμενη επένδυση στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης και τις εξειδικευμένες δυνατότητές της:

-Το μείγμα συσκευασιών ατομικής κατανάλωσης στα ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκε κατά 230 μονάδες βάσης, χάρη στις πρωτοβουλίες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων.

-Το Monster Energy Green Zero Sugar κυκλοφόρησε σε 16 αγορές, υποστηρίζοντας τη συνεχιζόμενη ισχυρή ανάπτυξη του Monster.

-Η αύξηση στον καφέ οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των premium σημείων πώλησης εκτός σπιτιού.

-Η διανομή της Finlandia Vodka επεκτάθηκε σε 17 επιπλέον αγορές.

-Ανακοινώθηκε η συμφωνία εξαγοράς της BDS Vending στην Ιρλανδία, ενισχύοντας τις δυνατότητες του ομίλου στον τομέα των αυτόματων μηχανών πώλησης και τις ικανότητες στρατηγικού σχεδιασμού της εμπορικής του προσέγγισης ανά κανάλι διανομής.

Νέος CFO από σήμερα ο Αναστάσης Σταμούλης

Στο μεταξύ, στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτών το «παρών» έδωσε και ο Αναστάσης Σταμούλης, ο οποίος από σήμερα, 1η Μαΐου 2024, αναλαμβάνει καθήκοντα Chief Financial Officer.

«Ο Αναστάσης έχει αποδεδειγμένο ιστορικό επιτυχιών και ευρεία εμπειρία την οποία απέκτησε εργαζόμενος 16 χρόνια στην Coca-Cola HBC, όπου μέσα από μια πορεία εξέλιξης κατείχε αρκετές ανώτερες οικονομικές θέσεις, μεταξύ άλλων και αυτήν του CFO σε αρκετές δραστηριότητες της εταιρείας, του Group Financial Controller, του Group Financial Operations και του Head of Strategic Finance και FP&A. Πριν ενταχθεί στο δυναμικό της Coca-Cola HBC, ο κ. Σταμούλης κατείχε ανώτερες οικονομικές θέσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία», τόνιζε η επίσημη ανακοίνωση τον περασμένο Φεβρουάριο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Γερογιάννης (Aegean): Είμαστε προσηλωμένοι στο να ανεβάζουμε τον πήχη ακόμα ψηλότερα

Μεγάλου: Στόχος για μέρισμα 25% των φετινών κερδών το 2025 – Ορόσημο το α' τρίμηνο 2024 με επιδόσεις ρεκόρ

ΤΑΙΠΕΔ: Τον Ιούνιο ο διαγωνισμός για τις ζημιές στον Λιμένα Βόλου

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider