Πτώση σχεδόν 16% σημείωσε η μετοχή της Starbucks την Τετάρτη στην Wall Street μετά την σημαντική πτώση που ανακοίνωσε στις πωλήσεις το δεύτερο τρίμηνο χρήσης του 2024, η πρώτη τριμηνιαία διολίσθηση που καταγράφει η εταιρεία από το 2020 και τις μέρες που η πανδημία συντάραξε τον κλάδο.
Τα έσοδα για το δεύτερο οικονομικό τρίμηνο μειώθηκαν κατά 2% σε ετήσια βάση στα 8,6 δισ. δολάρια. Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή ήταν επίσης χαμηλότερα, σημειώνοντας πτώση 8% στα 0,68 δολάρια.
Τα καθαρά κέρδη του δεύτερου τριμήνου ήταν 772,4 εκατομμύρια δολάρια ή 68 σεντς ανά μετοχή, από 908,3 εκατομμύρια δολάρια ή 79 σεντς ανά μετοχή ένα χρόνο νωρίτερα.
Οι καθαρές πωλήσεις μειώθηκαν σχεδόν 2% στα 8,56 δισ. δολάρια.
Επίσης η εταιρεία αναθεώρησε προς τα κάτω το guidance για την αύξηση των εσόδων της το 2024 σε χαμηλά μονοψήφια νούμερα, από την προηγούμενη εκτίμηση που ήταν 7% έως 10%.
Τα Starbucks προσπάθησαν να προσελκύσουν πελάτες με απογευματινές προσφορές και νέα προϊόντα, ωστόσο δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα αφήνοντας μάλλον ασυγκίνητους τους πελάτες.
Πλέον σχεδιάζει να προσθέσει νέες προσφορές στην εφαρμογή της, αφού στις ΗΠΑ, το 31% όλων των συναλλαγών του δεύτερου τριμήνου έγινε μέσω του app.
Ωστόσο, ο αριθμός των ενεργών μελών μειώθηκε στα 32,8 εκατομμύρια, έναντι 34,3 εκατομμυρίων το προηγούμενο τρίμηνο.
Πολλοί πελάτες δεν ολοκληρώνουν τις παραγγελίες εφαρμογών τους λόγω μεγάλου χρόνου αναμονής ή έλλειψης διαθεσιμότητας προϊόντων.
Όπως ανέφερε ο CEO Laxman Narasimhan, η ταχύτητα στην εξυπηρέτηση των πελατών αποτελεί έναν τομέα πρόκληση, που αποτελεί ευκαιρία για την εταιρεία να ενισχύει τις επενδύσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα για να βελτιώσει περαιτέρω τη διαθεσιμότητα των προϊόντων.